Μέχρι πριν από μια δεκαετία, υπήρχαν κάποια καινούργια μίνι και μικρά αυτοκίνητα που πωλούνταν γύρω στις 10.000 ευρώ και εξυπηρετούσαν όσους ήθελαν ένα οικονομικό αμάξι για την πόλη. Σήμερα τα κόστη αγοράς έχουν ανέβει κατά πολύ, έως και διπλασιαστεί σε ορισμένες περιπτώσεις. Αυτή τη στιγμή το νέο αυτοκίνητο με τη χαμηλότερη τιμή στην Ελλάδα είναι το Kia Picanto 1.0 MPi 67 hp, το οποίο κοστίζει από 14.790 ευρώ. Από εκεί και πάνω τα ποσά αυξάνονται κατακόρυφα, για αυτό όσοι θέλουν με λίγα λεφτά ένα αμάξι για τα καθημερινά «πήγαινε – έλα» θα κοιτάξουν προς τα μεταχειρισμένα.
Οι επιλογές από δεύτερο -ή και τρίτο- χέρι είναι χιλιάδες, οπότε ανάμεσα στο «χάος» των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος να κάνει ένα ξεκαθάρισμα. Μια ιδανική πρόταση για όσους ψάχνουν ένα μοντέλο πόλης, που να είναι αξιόπιστο, οικονομικό στη χρήση, πρακτικό, με σύγχρονα χαρακτηριστικά και να προσφέρεται σε προσιτές τιμές , είναι το προγενέστερο Hyundai i10. Ειδικά με τον 1.000άρη κινητήρα υπάρχουν δεκάδες μεταχειρισμένα του 2015-2019 με περίπου 8.000-10.000 ευρώ. Τιμές που είναι οι χαμηλότερες συγκριτικά με άλλα μοντέλα mini – supermini αντίστοιχης ηλικίας.
Το δεύτερης γενιάς Hyundai i10 ήταν από τα πιο δημοφιλή μίνι μοντέλα στην Ελλάδα και τώρα συνεχίζει να έχει ζήτηση στα μεταχειρισμένα γιατί είναι ένα πάρα πολύ εξυπηρετικό αστικό αυτοκίνητο, για κάθε φύλο και ηλικία. Σχεδιαστικά διατηρεί μια «φρεσκάδα», τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του. Οι μαζεμένες του διαστάσεις (μήκος 3.665 χλστ. και πλάτος 1.660 χλστ.) θα εκτιμηθούν δεόντως στους ελιγμούς και στο παρκάρισμα, όμως από μέσα δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Γεγονός που συμβάλλουν η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και η ευρυχωρία που προσφέρει. Τέσσερα άτομα κανονικού αναστήματος δεν θα στριμωχτούν, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 252 λίτρων κατατάσσεται στην κορυφή ακόμα και με τα τωρινά δεδομένα της κατηγορίας. Παράλληλα τον οδηγό θα βολέψουν η θέση οδήγησης, οι πολλές θήκες και ο ψηλά τοποθετημένος λεβιές των ταχυτήτων.
Το δεύτερης γενιάς i10 είχε δεχτεί πολλές βελτιώσεις και σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς συγκριτικά με τον προκάτοχό του, χάρις στην αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας, του χαμηλότερου κέντρου βάρους και των νέων ρυθμίσεων των αναρτήσεων. Στην πόλη όπου είναι το βασικό πεδίο δράσης του, το μίνι Hyundai θα ικανοποιήσει πλήρως κάθε οδηγό. Ωστόσο και εκτός αστικού περιβάλλοντος δεν φοβίζει, γιατί παραμένει σταθερό τόσο στις ευθείες, όσο και στις στροφές όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και υπό πίεση θα γλιστρήσει προοδευτικά μέχρι να επέμβει το ESP.
Όσο για το 3κύλινδρο 1.000άρι μοτέρ με τους διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής, το διπλό συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων και το αλουμινένιο μπλοκ, είναι επαρκές για την πόλη. Οι 66 ίπποι και τα 95 Nm ροπής εξασφαλίζουν επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 14,7 δλ., με κατανάλωση κοντά στα 6 λτ./100 χλμ. ή και χαμηλότερα. Το 1.0 λτ. μηχανικό σύνολο παρουσιάζει καλή ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, χαρακτηριστικό που είναι βασικό ζητούμενο στις αυξομειώσεις ρυθμών στην κίνηση της πόλης. Παράλληλα, η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι θετική και ο θόρυβος κρατιέται σε λογικά επίπεδα.