H Toyota είναι χρόνια τώρα από τις δημοφιλέστερες μάρκες αυτοκινήτου στην Ελλάδα (και παγκοσμίως), με μοντέλα που έχουν γράψει μακρόχρονη και πετυχημένη πορεία. Το best seller όλων, το Corolla κοντεύει τις 6 δεκαετίες και βρίσκεται στη 12η γενιά του. Στην Ευρώπη έκανε ένα «διάλλειμα» με το Auris το 2006, αντικαθιστώντας το ένατης γενιάς Corolla hatchback. Τέσσερα χρόνια αργότερα, το 2010 ανανεώθηκε σε εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό, βελτιώθηκε σε ποιότητα και έγιναν αλλαγές στους κινητήρες, ενώ λανσαρίστηκε για πρώτη φορά και υβριδικό Auris.

Παρά το γεγονός ότι δεν έφερε το δημοφιλές όνομα Corolla αλλά το νεόφερτο Auris, δεν επηρέασε τους ενδιαφερόμενους πελάτες, αφού άλλωστε ήταν ένα αυτοκίνητο που βρίσκονταν τότε στην καρδιά του αγοραστικού ενδιαφέροντος. Τώρα σε αγγελίες θα βρει κανείς αρκετά μεταχειρισμένα Auris πρώτης γενιάς και σε προσιτές τιμές που κυμαίνονται κατά μέσο όρο μεταξύ 5.000-7.000 ευρώ. Σίγουρα δεν μπορεί να συγκριθεί με ένα καινούργιο αυτοκίνητο και σε τεχνολογίες, ωστόσο πρόκειται για ένα μοντέλο που έχει διακριθεί για την αξιοπιστία του και θα καλύψει το κοινό που θέλει ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ με λίγα αναλογικά χρήματα. Βέβαια χρειάζεται ψάξιμο και έλεγχοι, αφού δεν παύει να είναι μεταχειρισμένο, με τα περισσότερα από αυτά να έχουν διανύσει αρκετές δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα.
Το πρώτης γενιάς Toyota Auris ήταν σαφώς πιο μοντέρνο από το Corolla που αντικατέστησε, εξωτερικά και ειδικά στο εσωτερικό. Με μήκος 4.210 χλστ., πλάτος 1.760 χλστ., ύψος 1.519 χλστ. και μεταξόνιο 2.601 χλστ. βρίσκεται στα επίπεδα των τωρινών μικρών SUV (εκτός από το ύψος). Στην καμπίνα του κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα με τις θήκες στη βάση και τον ψηλά τοποθετημένο -και εξυπηρετικό- λεβιέ των ταχυτήτων. Στο Auris facelift άλλαξαν οι επενδύσεις, τοποθετήθηκε flat bottom τιμόνι και αναβαθμίστηκε η ποιότητα μέσω της χρήσης λεπτού μαλακού πλαστικού πάνω τμήμα του πίνακα οργάνων και στο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Όσον αφορά τους χώρους, προσφέρει αρκετό αέρα για τα πόδια στο πίσω κάθισμα, ενώ τα 354 λίτρα του πορτ μπαγκάζ δεν διαφέρουν πολύ από τα 361 λίτρα του νέου Corolla hatchback.

Αρχικός κινητήρας του Auris ήταν ο 1.4 VVT-i των 97 ίππων και 130 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 13,0 δλ., τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα και μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 6,9 λτ./100 χλμ. Αμέσως πιο δυνατός ήταν ο 1.6 λτ. VVT-i με τα 124 άλογα και τα 157 Nm, με 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ., τελική 190 χλμ./ώρα και κατανάλωση 7,0 λτ./100 χλμ. Το 2008 o 1.400άρης αντικαταστάθηκε από τον 1.33 Dual VVT-i με 6άρι κιβώτιο (αντί 5τάχυτο), ισχύ 100 ίππων και 127 Nm, με 0-100 χλμ./ώρα σε 13,1 δλ. και μεικτή κατανάλωση 5,8 λτ./100 χλμ. Παράλληλα το 2009 ο 1.6 Valvematic αντικατέστησε τον 1.6 VVT-i. Απέδιδε 132 ίππους και 160 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και μεικτή κατανάλωση 6,6 λτ./100 χλμ. Επίσης, στο ανανεωμένο Auris έγιναν νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και στην ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού, ενώ τοποθετήθηκαν νέα ελατήρια και πιο σφιχτά αμορτισέρ.












































