Το Ford Fiesta είναι από τα μακροβιότερα και πιο γνωστά αυτοκίνητα στη δημοφιλή κατηγορία των supermini, αφού μετρά σχεδόν μισό αιώνα από όταν πρωτοεμφανίστηκε το 1976. Όμως φέτος και σύντομα αναμένεται να σταματήσει η παραγωγή του μια για πάντα. Παράλληλα τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει μεγάλες αλλαγές στην αυτοκίνηση, μεταξύ αυτών ο εξηλεκτρισμός των κινητήρων και τα αμιγώς ηλεκτρικά. Χαρακτηριστικά που μαζί με άλλες συγκυρίες έχουν ανεβάσει ψηλά τις τιμές όλων των αυτοκινήτων.
Πολλά Fiesta 1.5 TDCi με 9.000-10.000 ευρώ
Ωστόσο, όποιος θέλει χαμηλή κατανάλωση – κόστος καυσίμου, στα μισά λεφτά και πιο κάτω συγκριτικά με ένα καινούργιο, τότε τα δεκάδες μεταχειρισμένα Fiesta 1.5 diesel που προσφέρονται στην αγορά, αποτελούν μια λύση. Σε αυτά τα χρήματα διατίθενται πολλά Fiesta 1.5 TDCi με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2015-2017 και σίγουρα ένα από αυτά θα είναι το καλύτερο δυνατό σε κατάσταση και τιμή. Πρόκειται για το προγενέστερο μοντέλο, το οποίο ακόμα παραμένει σύγχρονο σχεδιαστικά, εφοδιάζεται με πολύ καλό κινητήρα και είναι παραδοσιακά για Ford, είναι ευχάριστο στην οδήγηση.
Κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ.
Αναφορικά με τον κινητήρα, πρόκειται για έναν 8βάλβιδο σε δύο εκδόσεις ισχύος. Το βασικό μοτέρ αποδίδει 75 ίππους και 185 Nm ροπής και το πιο δυνατό φτάνει τους 95 ίππους και 215 Nm ροπής. Προφανώς ο ισχυρότερος ντίζελ είναι προτιμότερος, γιατί προσφέρει σβέλτες επιδόσεις και διατηρεί χαμηλά την κατανάλωση. Πιο αναλυτικά, επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 181 χλμ./ώρα, με πραγματική κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. (9€/100 χλμ. με μέση τιμή ντίζελ στα 1,581€/λτ.). Παράλληλα το μηχανικό αυτό σύνολο διαθέτει πολύ καλό τράβηγμα ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, ο θόρυβος που παράγει δεν ενοχλεί τους επιβάτες και γενικά ταιριάζει ιδανικά στο Fiesta. Στα ατού του Fiesta ανήκει και η πολύ καλή οδική του συμπεριφορά, μιας και το μικρό Ford εμπνέει εμπιστοσύνη και σιγουριά στον οδηγό του, χάρη στη στιβαρότητα του πλαισίου και την πολύ καλή σταθερότητά του, χωρίς να είναι κουραστικό.
Καλοφτιαγμένο και με επάρκεια χώρων
Το προγενέστερο Ford Fiesta διατηρεί σύγχρονα στοιχεία εξωτερικά και στο εσωτερικό του, με σπορτίφ και νεανικούς τόνους. Η ποιότητα είναι αρκετά καλή και αναβαθμίζεται από τη χρήση μαλακού υλικού στο ταμπλό, αν και κάποιες μικροατέλειες στη συναρμογή δεν απουσιάζουν. Όσο για τους χώρους, το 6ης γενιάς Fiesta δεν διαφέρει από το υπάρχον μοντέλο. Αυτό σημαίνει ότι τέσσερα άτομα δεν θα στριμωχτούν, ενώ ικανοποιητικό για τα τότε δεδομένα είναι το πορτ μπαγκάζ των 290 λίτρων.