Για την απόκτηση ενός νέου SUV θα πρέπει να υπολογίζει κανείς τουλάχιστον 22.000 με 23.000 ευρώ προκειμένου να έχει κάποιες επιλογές. Από εκεί και μετά τα ποσά αυξάνονται κατακόρυφα προς τις 30.000 ευρώ και άνω. Ωστόσο στην αγορά διατίθενται και πολλά μεταχειρισμένα SUV με σύγχρονα χαρακτηριστικά που πωλούνται σε τιμές παραπλήσιες ή και χαμηλότερες με νέων μίνι αυτοκινήτων. Μια τέτοια επιλογή αφορά το Citroen C4 Cactus, αφού μοντέλα του 2014 -2018 υπάρχουν σε αγγελίες αρκετά και σε τιμές περίπου μεταξύ 12.000-14.000 ευρώ.
Το C4 Cactus παρουσιάστηκε το 2014 και προκάλεσε εντύπωση με τον ανατρεπτικό του σχεδιασμό και ειδικά με την προσθήκη των προστατευτικών Airbump. Στο facelift που έγινε το 2017 (στην Ελλάδα λανσαρίστηκε τον Μάρτιο του 2018) απέκτησε πιο σικ εξωτερική εμφάνιση με τα πιο διακριτικά Airbumb και το επανασχεδιασμένο εμπρός και πίσω τμήμα του αμαξώματος των 4,17 μέτρων μήκους.
Το εσωτερικό παρέμεινε σχεδόν ίδιο όλα τα χρόνια που παράγονταν το C4 Cactus, με κάποιες αλλαγές στις επενδύσεις. Στο γεμάτο απαλές καμπύλες ταμπλό του ξεχωρίζουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη αφής των 7 ιντσών με τα πολύ ελάχιστα φυσικά χειριστήρια. Ποιοτικά, διαθέτει λεπτό μαλακό υλικό στη μπροστινή επιφάνεια του ταμπλό και σκληρά με σχετικά άγρια υφή στα υπόλοιπα τμήματα με καλή συναρμογή. Αυτό που θα αρέσει σε όλους τους επιβάτες είναι τα εξαιρετικά αναπαυτικά καθίσματα. Οι χώροι είναι αρκετοί για τέσσερα άτομα, όπως και το τετραγωνισμένο πορτ μπαγκάζ των 358 λίτρων με το ψηλό όμως κατώφλι. Στα μείον και τα πίσω παράθυρα που ανοίγουν μόνο προς τα έξω.
Η άνεση έχει τον πρώτο λόγο και στο δρόμο. Το C4 Cactus ήταν το πρώτο Citroen στην Ευρώπη με τα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions. Στην πράξη δεν ακούγονται χτυπήματα από την ανάρτηση όταν το αυτοκίνητο περνά από έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στην πλειοψηφία τους φιλτράρονται αποτελεσματικά, παρέχοντας υψηλή άνεση στους επιβάτες, αν και δεν λείπουν οι τάσεις πλεύσης, λόγω της μαλακής ρύθμισης. Στις ευθείες το C4 Cactus δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεται σε ένα στρώμα αέρα, ενώ στις στροφές οι κλίσεις είναι τονισμένες, όμως το αυτοκίνητο κρατάει πολύ καλά.
Στα πολύ σημαντικά αβαντάζ του C4 Cactus ανήκει ο 1.6 BlueHDi ντίζελ με την ισχύ των 99 ίππων και τη μπόλικη ροπή των 254 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Οι επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δλ.) και εν κινήσει είναι αρκετά ικανοποιητικές, χάρις και στο μικρό βάρος του αμαξώματος των 1.080 κιλών. Μειονέκτημα αποτελούν οι μακριές διαδρομές του επιλογέα των 5 ταχυτήτων. Ωστόσο, το μηχανικό αυτό σύνολο προσφέρει κάτι που εκτιμιέται δεόντως και αυτό είναι η πολύ χαμηλή μεικτή πραγματική κατανάλωση των 5,6 λτ./100 χλμ.