Είναι σύνηθες όταν κάποιος θέλει να μάθει για ένα αυτοκίνητο, να ρωτάει άλλους που το έχουν, σχετικά με το αν τους έχει βγάλει προβλήματα. Κάποιοι είναι ευχαριστημένοι από το τετράτροχο όχημά τους, άλλοι πάλι όχι τόσο. Ειδικά όταν πρόκειται για μεταχειρισμένο, η αξιοπιστία έχει ακόμα περισσότερη βαρύτητα, γιατί δεν δίνεται κάποια εγγύηση (εκτός ορισμένων περιπτώσεων). Κοινώς ότι και να συμβεί μετά τη μεταβίβαση, τις ζημιές με τα όποια κόστη τα αναλαμβάνει ο νέος κάτοχος.
Ρωτώντας ιδιοκτήτες μοντέλων της Toyota σχετικά με το τι έξοδα έχουν, η απάντηση που ακούγεται από πολλούς είναι «λάδια – φίλτρα». Δηλαδή όχι τίποτα παραπάνω από τις εργασίες που πρέπει να γίνουν στα προγραμματισμένα service. Στην συγκεκριμένη περίπτωση εστιάζουμε στο δεύτερης γενιάς Auris, το οποίο κυκλοφόρησε αρκετά στη χώρα μας και αποτελεί ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο. Γεγονός που επισφραγίζουν και οι τεχνικοί έλεγχοι της Γερμανικής TÜV, όπου βρίσκεται ψηλά στην κατάταξη στα οχήματα ηλικίας 6-7 ετών.
Μια δημοφιλής έκδοση, είναι αυτή με τον 1.33 λτ. κινητήρα. Μοντέλα με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2013-2015 πωλούνται μεταξύ 10.000-12.000 ευρώ, ενώ τα μεταγενέστερα facelift του 2015-2017 κοστίζουν κοντά στις 12.000-14.000 ευρώ. Από το βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται ESP, 6 αερόσακοι, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κλιματισμός και ηχοσύστημα. Τα πιο πλούσια διαθέτουν ακόμα σύστημα πολυμέσων, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου κ.λπ.
Ο ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος κινητήρας των Dual VVT-i των 1.329 κ.εκ. με τους 99 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και τη ροπή των 128 Nm στις 3.800 σ.α.λ. ικανοποιεί στις αστικές συνθήκες. Όμως σε πιο γρήγορους ρυθμούς και ειδικά φορτωμένο και σε ανηφορικά τμήματα θα αναζητηθεί περισσότερη δύναμη. Τα κατεβάσματα των ταχυτήτων είναι αναγκαία, λόγω της πολύ μακριάς 6ης overdrive ταχύτητας. Στα θετικά του στοιχεία ανήκουν η χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2 (5,4 λτ./100 χλμ. και 125 γρ./χλμ. με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις). Όσον αφορά τις επιδόσεις, η Toyota ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 175 χλμ./ώρα. Στο δρόμο παρουσιάζεται ισορροπημένο, εστιάζοντας στην άνεση και στην ευκολία στην οδήγηση.
Αρκετά ικανοποιητικά χαρακτηριστικά εμφανίζει και το εσωτερικό του. Όσον αφορά την ποιότητα, το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό αποτελείται από μαλακό πλαστικό και η συναρμογή ικανοποιεί, όμως δεν αποκλείονται τριγμοί. Σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων, στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετό πλάτος, ύψος και αέρας για τα πόδια. Παράλληλα, το επίπεδο δάπεδο διευκολύνει τη μετακίνηση του μεσαίου επιβάτη. Τέλος, το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 360 λίτρων και είναι σχετικά ρηχό.