Η Suzuki έκανε την είσοδό της στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV το 2006 με το SX4, το οποίο ήταν ένα προϊόν συνεργασίας με τη Fiat. Η ιταλική μάρκα από την πλευρά της το ονόμασε Sedici και οι μόνες τους διαφορές ήταν στα σήματα και στον εμπρός προφυλακτήρα. To 2009 ανανεώθηκε σχεδιαστικά στο αμάξωμα και στο εσωτερικό, ενώ τοποθετήθηκε πιο δυνατός 1.600άρης κινητήρας βενζίνης. Άλλωστε πιο δημοφιλές ήταν με τους βενζινοκινητήρες των 1.6 λτ.
Το σχεδιασμένο από το διάσημο Ιταλό Giorgetto Giugiaro, Suzuki S-Cross έχει μαζεμένες διαστάσεις, με μήκος 4.100 χλστ. (4.175 χλστ. το νέο Vitara), πλάτος 1.730 χλστ., ύψος 1.565 χλστ., μεταξόνιο 2.499 χλστ. και απόσταση από το έδαφος 190 χλστ. Το κόμπακτ αμάξωμά του ευνοεί την ευελιξία εντός αλλά και εκτός δρόμου, ενώ παράλληλα οι χώροι στο εσωτερικό του είναι αρκετοί για τέσσερα άτομα. Ωστόσο, ο χώρος αποσκευών των 270 λίτρων είναι μικρός για τις ανάγκες μιας οικογένειας. Από πλευράς κατασκευής τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά και ικανοποιούν με την ποιότητά τους.
Ευχάριστο στην οδήγηση και ικανό το 4×4
Οι αναρτήσεις του Suzuki SX4 έχουν σφιχτή ρύθμιση, χαρακτηριστικό που ωφελεί την σταθερότητα του οχήματος, όμως κάνει πιο αισθητές στους επιβάτες τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και οι αντιδράσεις του είναι προβλέψιμες και άμεσα ελεγχόμενες μέσω του άμεσου τιμονιού. Σημαντικό ρόλο παίζει και η τετρακίνηση, αφού στην επιλογή Auto (μέσω του διακόπτη δίπλα από το χειρόφρενο) η ροπή κατανέμεται σε όλους τους τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Για τα πιο δύσκολα φροντίζει το Lock, όπου η τετρακίνηση «κλειδώνει» κατανέμοντας την ροπή στους δύο άξονες σε ποσοστό 50:50 μέχρι τα 60 χλμ./ώρα.
Όσον αφορά τον αρχικό 1.600άρη κινητήρα με τους 107 ίππους και τα 145 Nm ροπής, δείχνει τη δύναμη του από τις μεσαίες στροφές και άνω, επιταχύνοντας το SX4 στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ. (11,8 δλ. το 4WD). Στα μείον ο τονισμένος θόρυβος του μοτέρ σε πιο υψηλές στροφές και η μακριά 4η και 5η ταχύτητα που στερούν «νεύρο» από το μηχανικό σύνολο. Το πιο δυνατό 1.6 λτ. των 120 ίππων και 156 Nm ροπής έχει και αυτό θόρυβο, συν μακριές σχέσεις. O χρόνος στα 0-100 χλμ./ώρα δεν άλλαζε, όμως σύμφωνα με τις μετρήσεις της Suzuki η κατανάλωση ήταν λίγο χαμηλότερη.
Σε χαμηλές τιμές
Στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων διατίθεται τώρα αρκετά Suzuki SX4 1.6 λτ., σε ένα εύρος τιμών που κυμαίνεται μεταξύ 6.000-8.000 ευρώ. Εναλλακτικά υπάρχει και το «δίδυμο» Fiat Sedici σε λίγο χαμηλότερες τιμές.