Μεταχειρισμένα μικρομεσαία αυτοκίνητα με 4.000 ευρώ

Οι επιλογές των αυτοκινήτων έχουν πληθύνει σε υπερθετικό βαθμό τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά την είσοδο και άνοδο των SUV. Γεγονός που αφορά τόσο τα καινούργια όσο και τα μεταχειρισμένα, οι τιμές των οποίων και στις δύο περιπτώσεις έχουν πάρει τον ανήφορο. Πλέον για να αποκτήσει κανείς ένα αυτοκίνητο με πολύ λίγα λεφτά θα πρέπει να γυρίσει αρκετά χρόνια πίσω, γύρω στην 15ετία και άνω, όπως είναι τα δημοφιλή στην εποχή τους μικρομεσαία χάτσμπακ που παραθέτουμε παρακάτω. Οι τιμές τους κυμαίνονται κατά μέσο όρο κοντά στις 4.000 ευρώ (το πολύ 5.000 ευρώ), για τα μοντέλα με κινητήρες 1.4 – 1.6 λτ. και με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2004-2008.

Ford Focus

Το δεύτερης γενιάς Ford Focus με τους κινητήρες των 1.4 λτ. και 1.6 λτ. αποτελεί μία από τις πιο οικονομικές και προτάσεις για όσους θέλουν ένα φθηνό οικογενειακό αυτοκίνητο. Στο εσωτερικό του έχει γίνει χρήση μαλακού υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό που το αναβαθμίζει ποιοτικά, ωστόσο η συναρμογή εμφανίζει μικροατέλειες. Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού ανήκουν οι αρκετοί χώροι για όλους τους επιβάτες και το ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ των 385 λίτρων. Σημείο αναφοράς και του 2ης γενιάς Focus αποτελεί η πολύ καλή οδική συμπεριφορά, χάρη στον επιτυχημένο συνδυασμό των ανεξάρτητων αναρτήσεων με το στιβαρό πλαίσιο. Ο βασικός 1.400άρης κινητήρας των 80 ίππων είναι οριακά επαρκής, ενώ ο 1.600άρης των 101 ίππων είναι σαφώς προτιμότερος.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.388 1.596
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 80/5.700 101/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 124/3.500 150/4.000
0-100 (χλμ./ώρα) 14,1 11,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 164 180
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 6,6 6,7

 

Nissan Almera

Το συντηρητικής σχεδίασης τελευταίο Nissan Almera που διατέθηκε στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, έχει ισχυρή παράδοση στην αξιοπιστία. Στο εσωτερικό του τα σκληρά πλαστικά είναι προσεκτικά συναρμολογημένα και ικανοποιούν ποιοτικά. Όσο αφορά τους χώρους, το Almera προσφέρει άνεση σε τέσσερις επιβάτες, ενώ ο χώρος για τις αποσκευές είναι σχετικά μικρός με 328 λίτρα. Εναλλακτικά υπάρχει το μεγαλύτερο σεντάν με 460 λίτρα. Στο δρόμο εστιάζει στην άνεση και ο κινητήρας των 1.5 λίτρων απόδοσης 98 ίππων κινεί σβέλτα το αυτοκίνητο. Αρνητικό του γνώρισμα αποτελεί ο αισθητός θόρυβος που παράγει και ενδέχεται να ενοχλήσει, καθώς και ο επιλογέας των ταχυτήτων με τη χαλαρή αίσθηση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.498
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 98/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 136/4.000
0-100 (χλμ./ώρα) 13,1
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 6,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 177

 

Opel Astra

Το 3ης γενιάς Opel Astra έσπασε ταμεία στην εποχή του και τώρα αποτελεί μια καλή λύση για τα λεφτά του. Στο εσωτερικό του η ποιότητα των υλικών είναι προσεγμένη, αφού έχει γίνει ευρεία χρήση μαλακού πλαστικού στο ταμπλό και στις πόρτες. Οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές (380 λτ.) ικανοποιούν, όχι όμως και η εργονομία λόγω κυρίως της έλλειψης θέσεων για μικροαντικείμενα και ποτήρια. Οι αναρτήσεις του από τη βασική έκδοση ήταν ελαφρώς σφιχτές, ενώ το τιμόνι του είναι σχετικά ελαφρύ και ο επιλογέας των ταχυτήτων έχει μέτρια αίσθηση. Οι κινητήρες των 1.4 και 1.6 λίτρων τεχνολογίας Twinport ικανοποιούν σε απόδοση, όμως αρνητικό τους χαρακτηριστικό είναι το μέτριο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, ειδικά στον 1.400άρη.

Τεχνικά χαρακτηριστικά*
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.364 1.598
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 90/5.600 105/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 125/4.000 150/3.900
0-100 (χλμ./ώρα) 13,7 12,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 178 185
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 6,3 6,6

 

Peugeot 307

Το 307 μετράει τρεις γενιές πίσω σε σχέση με το υπάρχον 308, παρόλα αυτά διαθέτει κομψή σχεδίαση εξωτερικά και ευχάριστο διάκοσμο στο εσωτερικό, ειδικά στις εκδόσεις με τη διχρωμία. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας, όμως υπάρχουν ατέλειες στο φινίρισμα. Οι χώροι του είναι άνετοι, οι επιβάτες θα βολευτούν στα αναπαυτικά καθίσματα και το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 341 λτ. Το 307 ήταν άνετο και σταθερό στο δρόμο σε κάθε διαδρομή, προσφέροντας παράλληλα καλή οδηγική αίσθηση. Από τους κινητήρες των 1.4 και 1.6 λίτρων, ο μικρότερος των 75 ίππων ήταν οριακός, όχι όμως και ο 1.6 λτ των 109 ίππων, ο οποίος προσέφερε γρήγορες επιδόσεις. Στα μείον η χαλαρή αίσθηση του επιλογέα των ταχυτήτων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.360 1.587
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 75/5.500 109/5.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 120/2.800 147/3.900
0-100 (χλμ./ώρα) 14,8 11,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 167 190
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 6,7 7,2

 

Renault Megane

Το δεύτερης γενιάς Renault Megane μετράει 21 χρόνια από το λανσάρισμά του, παρόλα αυτά εξωτερικά δεν είναι αδιάφορο, χάρη στις αρκετές γωνίες και την «ιδιαίτερη» αισθητική στο πίσω άκρο του. Στην καμπίνα του το παχύ αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό αναβαθμίζει την ποιότητα. Από πλευράς χώρων, το 5θυρο Megane είναι σε θέση να μετακινήσει με καλές ανέσεις 4 επιβάτες, ενώ  για τις αποσκευές τους υπάρχουν 330 λίτρα. Πολύ καλός ήταν ο συνδυασμός άνεσης – οδικής συμπεριφοράς που διέθετε στην οδήγηση μέσω της σχετικά μαλακής ανάρτησής του. Στα αρνητικά του γνωρίσματα ήταν το ελαφρύ τιμόνι με την απότομη επαναφορά και ο επιλογέας των ταχυτήτων με τις μεγάλες διαδρομές. Τα αποδοτικά μοτέρ των 1.4 και 1.6 λίτρων απόδοσης 98 και 113 ίππων αντίστοιχα παρείχαν καλές επιδόσεις, θετικό τράβηγμα και ανέβαζαν εύκολα στροφές.

Τεχνικά χαρακτηριστικά*
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.390 1.598
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 98/6.000 113/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 127/3.750 152/4.200
0-100 (χλμ./ώρα) 12,5 10.9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 183 192
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 6,7 6,8

*Εργοστασιακές μετρήσεις

Σημείωση: Οι φωτογραφίες είναι ενδεικτικές των μοντέλων.

Get it on Google Play Download on the App Store