Μεγάλη προσφορά από Nissan Qashqai diesel

 

Το best seller μοντέλο της Nissan εδώ και πολλά χρόνια δεν είναι άλλο από το Qashqai, το οποίο θεμελίωσε την κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Το πιο σύγχρονο 3ης γενιάς Qashqai που παρουσιάστηκε το 2021 και ανανεώθηκε το 2024 ήταν και είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με εξηλεκτρισμένα μηχανικά σύνολα βενζίνης, αφήνοντας απ’ έξω τους δημοφιλείς πετρελαιοκινητήρες. Έτσι, όποιος θέλει Qashqai diesel θα πρέπει να ψάξει ανάμεσα στα πολλά διαθέσιμα μεταχειρισμένα.

Δεύτερης γενιάς Nissan Qashqai 1.5 dCi που έχουν ταξινομηθεί μεταξύ 2015-2018 προσφέρονται σε τιμές που κυμαίνονται κατά μέσο όρο από 15.000 έως 19.000 ευρώ (υπάρχουν φθηνότερα και ακριβότερα), ανάλογα πάντα με το έτος πρώτης κυκλοφορίας, την έκδοση εξοπλισμού, τα χιλιόμετρα, την κατάσταση κ.λπ. Με το πιο δυνατό μοτέρ 1.6 dCi έχουν υψηλότερες τιμές κατά περίπου 1.000 ευρώ. Το ακριβότερο (ανεξαρτήτως μοντέλου) δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι είναι και το καλύτερο, αφού σε κάθε περίπτωση απαιτείται ψάξιμο, χρόνος και εξονυχιστικοί έλεγχοι, όπως εξάλλου ισχύει για οποιοδήποτε μεταχειρισμένο αμάξι.

Να υπενθυμίσουμε ότι το Qashqai 1.5 dCi 110 HP εκκινούσε το 2015 από 20.120 ευρώ (βασική έκδοση με απόσυρση και έκπτωση), το ανανεωμένο του 2017 πωλούνταν από 21.790 ευρώ, ενώ στην ίδια τιμή προσφέρονταν το 2019 με τον πιο αποδοτικό 1.500άρη ντίζελ των 116 ίππων. Το δεύτερης γενιάς Qashqai παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο του 2013, και τρία χρόνια αργότερα (τον Οκτώβριο του 2016) δέχτηκε ένα εκτεταμένο facelift. Εξωτερικά άλλαξε τελείως μπροστά και απέκτησε πιο κομψό και δυναμικό σχεδιασμό. Αρκετές αναβαθμίσεις είχαν γίνει και στο εσωτερικό του, τόσο σε εμφάνιση όσο και σε ποιότητα κατασκευής. Όσον αφορά τους χώρους, το προγενέστερο Qashqai παρέχει καλές ανέσεις σε τέσσερα άτομα μαζί με τις αποσκευές τους στο πορτ μπαγκάζ των 430 λίτρων.

Βελτιώσεις είχαν γίνει και σε πολλά άλλα τμήματα για τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς. Πιο συγκεκριμένα είχε αυξηθεί η ακαμψία της μπροστινής αντιστρεπτικής δοκού και μειώθηκε η διαδρομή των ελατηρίων. Η Nissan είχε τοποθετήσει πιο παχύ άξονα διεύθυνσης για το τιμόνι και ενσωμάτωσε την τεχνολογία Active Return Control για καλύτερη επαναφορά του τιμονιού. Όλες αυτές οι αλλαγές έκαναν το μικρομεσαίο SUV πιο ευχάριστο στην οδήγηση, μείωσαν τις ταλαντώσεις και τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, βελτίωσαν την άνεση από τις αναρτήσεις και λιγόστεψαν το θόρυβο που έφτανε στους επιβάτες.

Σχετικά με τους κινητήρες, ο γνωστός και τοποθετημένος σε πολλά Nissan, Renault, Dacia και Mercedes-Benz, ο αξιόπιστος 1.5 dCi, ήταν αρχικά διαθέσιμος στο Qashqai με 110 άλογα και 260 Nm ροπής. Παρείχε γεμάτο τράβηγμα από τις 1.500 σ.α.λ. και άνω, μαζί με ραφιναρισμένη λειτουργία και χαμηλό επίπεδο θόρυβο. Το εν λόγω μοτέρ επιτάχυνε το Qashqai στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δλ., οι ρεπρίζ ήταν σβέλτες και κατανάλωνε σε πραγματικές μεικτές συνθήκες 6,0 λτ./100 χλμ. Στις αρχές του 2019 ο 1.5 dCi αναβαθμίστηκε και απέκτησε ισχύ 116 ίππων, ενώ η κατανάλωση μειώθηκε στα 5,7 λτ./100 χλμ. Όμως μειονέκτημα αποτελούσε το γεγονός ότι παρουσίαζε ένα κενό απόδοσης στις πολύ χαμηλές στροφές. Ακόμα πιο ιδανικός για το Qashqai ήταν ο 1.6 dCi με τους 130 ίππους και τα 320 Nm ροπής, αφενός γιατί παρείχε πιο γρήγορες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ.), αφετέρου γιατί γιατί η κατανάλωση παρέμενε στα ίδια επίπεδα.

Get it on Google Play Download on the App Store