Σε όλες τις οικογένειες αρέσει να έχουν ένα αυτοκίνητο άνετο στο ταξίδι, να χωράει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα ή και πέντε άτομα, δίχως να μένουν πίσω βαλίτσες. Δεδομένα που καλύπτουν τα μικρομεσαία SUV ή ακόμα καλύτερα τα μεσαία, ωστόσο τα χρήματα που χρειάζονται για ένα καινούργιο μοντέλο ξεπερνούν κατά πολύ τις 30.000 ευρώ.
Άρα, για να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες με πολύ λιγότερα λεφτά, η απόκτηση ενός μεταχειρισμένου είναι μονόδρομος. Βέβαια και σε αυτή την περίπτωση η προσφορά είναι μεγάλη και απαιτείται αρκετό ψάξιμο για να βρεθεί το κατάλληλο αυτοκίνητο. Πώς θα σας ακούγονταν η επιλογή ενός δεύτερης γενιάς Citroen C5; Καθόλου άσχημα θα λέγαμε, αφού με λίγα αναλογικά χρήματα (περίπου 8.000-9.000 ευρώ) διατίθενται αρκετά και με κινητήρες έως 1.800 κ.εκ., για πιο βατά τέλη κυκλοφορίας και τεκμήριο (υπάρχουν και 2λιτρα).
Το τελευταίο C5 με μήκος 4.779 χλστ., πλάτος 1.860 χλστ., ύψος 1.451 χλστ. και μεταξόνιο 2.815 χλστ. είναι αρκετά πληθωρικό, ακόμα και με τα τωρινά δεδομένα. Σε συνδυασμό και με την πολυτελή του εικόνα, αποπνέει κύρος και έχει συνολικά μια επιβλητική παρουσία.
Αντίστοιχα και το εσωτερικό του είναι πολυτελές με προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Στο πάνω μέρος του ταμπλό έχει χρησιμοποιηθεί παχύ αφρώδες πλαστικό με ευχάριστη υφή, υλικό που συναντάται και σε ένα τμήμα των θυρών, ενώ και τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν σε ποιότητα όπως επίσης σε φινίρισμα και συναρμογή. Σχεδιαστικό «τρικ» εντοπίζεται στο τιμόνι με το σταθερό κεντρικό τμήμα, το οποίο δεν γυρίζει μαζί με τη στεφάνη, όπως συνηθίζεται. Στον τομέα των χώρων, το C5 παρουσιάζεται γενναιόδωρο, αφού είναι σε θέση να μεταφέρει 5 ενήλικα άτομα χωρίς παραχωρήσεις στα αναπαυτικά καθίσματά του. Για τις αποσκευές υπάρχουν 439 λίτρα, που είναι μεν αρκετά, αλλά λιγότερα από άλλα μεσαία αυτοκίνητα εκείνης της χρονικής περιόδου.
Από πλευράς κινητήρων, οι βασικότερες επιλογές που διατίθενται αφορούν τον 1.800άρη των 125 ίππων, τον 1.6 λτ. turbo των 156 ίππων και τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 λτ. HDi με τους 115 ίππους. Ό 1.600άρης THP βενζίνης ταιριάζει ιδανικά στο αυτοκίνητο αφού το κινεί εμφανώς πιο σβέλτα συγκριτικά με τον 1.8 λτ. (0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ. έναντι 8,6 δλ.). Από την άλλη πλευρά ο ντίζελ ικανοποιεί σε επιδόσεις και κυρίως είναι πιο ολιγαρκής σε καύσιμο.
Στο δρόμο παραδοσιακά για Citroen, το C5 ακόμα και με την «μεταλλική» ανάρτηση και όχι την υδροενεργητική Hydractive III (δεν υπήρχε στο 1.8) παρουσιάζεται ασφαλές και πάνω από όλα διακρίνεται για τα κορυφαία επίπεδα άνεσης. Γεγονός που εκτιμάται από τον οδηγό αμέσως, αφού δεν θα τον ενοχλήσουν οι μύριες ανωμαλίες των δρόμων. Το C5 είναι ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο και δίνει την εντύπωση ότι πατάει σε ένα στρώμα αέρα. Από την άλλη όμως πλευρά η αίσθηση που προσφέρει είναι φιλτραρισμένη και αποστειρωμένη. Κάποια 1.600άρια βενζίνης διαθέτουν την ανάρτηση Hydractive III + με τις δύο ρυθμίσεις σκληρότητας, που μεταβάλλονται είτε με το πάτημα ενός πλήκτρου είτε αυτόματα ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης. Η ανάρτηση διατηρεί πάντα σταθερή την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και το χαμηλώνει αυτόματα για καλύτερη αεροδυναμική και σταθερότητα όταν βρίσκεται στην ευθεία.