Το Toyota Yaris αποτελεί χρόνια τώρα ένα από τα πιο αγαπημένα αυτοκίνητα των Ελλήνων, τόσο στις εκδόσεις με τους κινητήρες βενζίνης, όσο και με το υβριδικό σύνολο. Άλλωστε αποτελεί μέχρι και τώρα το πιο προσιτό full hybrid αυτοκίνητο, το οποίο την υπάρχουσα γενιά του κοστίζει από 20.380 ευρώ.
Όπως όλα τα αυτοκίνητα, έτσι και αυτό έχει ακριβύνει σημαντικά, αφού για παράδειγμα το προγενέστερο Yaris Hybrid στο τρίτο facelift του 2017, κόστιζε στην Ελλάδα από 15.740 ευρώ, ενώ το νέο Yaris Hybrid πωλούνταν το 2021 από 17.460 ευρώ. Συνεπώς, όποιος θέλει υβριδικό Yaris αλλά σε αρκετά χαμηλότερες τιμές από ένα καινούργιο θα κοιτάξει σε αγγελίες μεταχειρισμένων. Η προσφορά σε αριθμό οχημάτων είναι μεγάλη, ενώ ενδεικτικά μοντέλα του 2014-2017 προσφέρονται αρκετά σε ένα εύρος τιμών μεταξύ 12.000 έως 15.000 ευρώ. Όσο πωλούνται τώρα κάποια πολύ ελάχιστα μίνι αυτοκίνητα (π.χ. το νέο Aygo X 1.0 72 hp από 15.470 ευρώ).
Καταρχήν, το προγενέστερο Toyota Yaris το οποίο παρουσιάστηκε το 2012, δέχτηκε το πρώτο facelift το 2014 και το δεύτερο το 2016. Η ιαπωνική φίρμα έκανε αλλαγές στο αμάξωμα, στο εσωτερικό και βελτιώσεις ως προς την οδική του συμπεριφορά, όμως ο κινητήρας με τη συνδυαστική ισχύ των 100 ίππων παρέμενε ίδιος. Αποτελούνταν από τον 1.5 VVT-i με ισχύ 74 ίππων και 111 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ των 60 ίππων και 169 Nm ροπής.
Η μετάδοση γίνεται με το e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων που εξυπηρετεί σημαντικά στην πόλη, όχι όμως και εκτός αυτής. Ειδικά σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές θα αναζητηθεί επιλογή αλλαγής ταχυτήτων για καλύτερο χειρισμό του αυτοκινήτου. Επίσης, όταν ο κινητήρας πιέζεται για πιο γρήγορες επιταχύνσεις κάνει θόρυβο και αυξάνεται η κατανάλωσή του. Ωστόσο σε νορμάλ συνθήκες και με τον οδηγό να εκμεταλλεύεται την ηλεκτρική κίνηση, η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 5,5 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες, όσο δηλαδή σε ντίζελ μοντέλα της ίδιας κατηγορίας. Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 165 χλμ./ώρα, ενώ λόγω των πολύ χαμηλών εκπομπών CO2 στα 75 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Το προηγούμενο Yaris Hybrid κερδίζει τον οδηγό για την άριστη ευελιξία και ευκολία στους χειρισμούς. Ωστόσο από οδηγικής πλευράς μειονεκτεί, αφού το τιμόνι του διαθέτει μέτρια αίσθηση, όπως αντίστοιχα και το πεντάλ των φρένων, γιατί δεν είναι προοδευτικό στο πάτημά του. Ωστόσο, η σχετικά σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεών του ευνοεί το κράτημα στο δρόμο, όχι όμως και την απόσβεση των διαφόρων ανωμαλιών των δρόμων.
Σύγχρονα στοιχεία ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα εμφανίζει και το εσωτερικό του προηγούμενου υβριδικού Yaris. Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2, ενώ στα μοντέλα του 2016 με το τελευταίο facelift ανήκαν στάνταρ στον εξοπλισμό τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος, ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αυτόματης λειτουργίας μεγάλης σκάλας φώτων και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας. Από πλευράς χώρων είναι σε θέση να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα άτομα και το πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων είναι ακριβώς ίδιο με του καινούργιου Yaris Hybrid.