Η επιλογή ενός αυτοκινήτου δεν είναι εύκολη και απλή υπόθεση, δεδομένου ότι θα πρέπει να βρεθεί εκείνο που θα ικανοποιεί τις περισσότερες ανάγκες, πάντα ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες το καθενός. Οι περισσότεροι κοιτάνε προς τις κατηγορίες των μικρών – μικρομεσαίων, είτε πρόκειται για καινούρια ή για μεταχειρισμένα.
Στη δεύτερη περίπτωση, οι τιμές είναι σαφώς χαμηλότερες έναντι ενός καινούργιου, ειδικά όταν πρόκειται για 5 ετών και παλαιότερα. Βέβαια σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί ένα παλαιότερο αυτοκίνητο με ένα αντίστοιχο νέο, για πάρα πολλούς λόγους. Μια περίπτωση που είναι σε θέση να καλύψει πολλαπλές επιθυμίες και διάφορες οικογενειακές και μη υποχρεώσεις, είναι το προγενέστερο Ford Focus με τον αποδοτικό 1.500άρη κινητήρα πετρελαίου. Μοντέλα του 2015 έως 2017 πωλούνται πολλά και έχουν ένα μέσο όρο τιμής μεταξύ 12.000 με 13.000 ευρώ (+/-1.000 ευρώ), ανάλογα πάντα τα χιλιόμετρα, την έκδοση και τη χρονιά της πρώτης ταξινόμησης.
Η πλειοψηφία αυτών αφορά τον πιο δυνατό ντίζελ 1.5 TDCi των 120 ίππων, ο οποίος συνδυάζει σβέλτες επιδόσεις με χαμηλές απαιτήσεις σε πετρέλαιο. Το 4κύλινδρο και 8βάλβιδο μηχανικό αυτό σύνολο με την μπόλικη ροπή των 270 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. κερδίζει αμέσως τον οδηγό, χάρη στον πολύ χαμηλό θόρυβο και την απουσία ενοχλητικών κραδασμών και δονήσεων. Η ελαστικότητα που διαθέτει από τις χαμηλές στροφές είναι καλή κυρίως από τις 1.500 σ.α.λ. και άνω, ενώ τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 10,5 δευτερόλεπτα. Σε ρυθμούς ταξιδιού και σε συνδυασμό με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το Focus διατηρεί εύκολα γρήγορες ταχύτητες και πραγματοποιεί άνετα προσπεράσεις. Στα πλεονεκτήματά του ανήκει και η χαμηλή κατανάλωση, μιας και σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται κάτω από 6 λτ./100 χλμ.
Όπως κάθε Ford, έτσι και το προηγούμενο Focus εμφανίζεται πολύ ισορροπημένο στο δρόμο και δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από πιο σύγχρονα αυτοκίνητα. Συνδυάζει με επιτυχία την άνεση με το κράτημα, κάνοντας τον οδηγό να νιώθει ευχάριστα και σε απόλυτη επαφή με το αυτοκίνητο και το δρόμο. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς φιλτράρουν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, δίχως να επιτρέπουν στο αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις, αλλά ούτε και να «πλέει». Συν του ότι ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση από το άμεσο τιμόνι με τις 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη.
Σχετικά με το εσωτερικό του, το προγενέστερο και ανανεωμένο Ford Focus είχε δεχθεί ορισμένες σχεδιαστικές αλλαγές ως προς την κεντρική κονσόλα (χειριστήρια και infotainment). Οι βασικές εκδόσεις έχουν μια απλή κεντρική οθόνη 4,2 ιντσών και οι πιο πλούσιες εξοπλίζονται με το σύστημα πολυμέσων SYNC 2 με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών. Από πλευράς ποιότητας, το παχύ αφρώδες πλαστικό που καλύπτει ολόκληρο σχεδόν το ταμπλό αποτελεί κύριο θετικό γνώρισμα. Το φινίρισμα και η συναρμογή έχουν γίνει με προσοχή, αν και σε κάποια πιο κρυμμένα σημεία εντοπίζονται μικροατέλειες. Όσον αφορά τους χώρους για τους επιβάτες, τέσσερα ενήλικα άτομα θα φιλοξενηθούν χωρίς προβλήματα. Το πορτ μπαγκάζ είναι αρκετό και έχει χωρητικότητα 363 λίτρων με το κιτ επισκευής ελαστικού.