Το Astra αποτελεί επί σειρά ετών ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα, τόσο της Opel όσο και της μικρομεσαίας κατηγορίας. Μάλιστα εδώ και λίγο καιρό λανσαρίστηκε στη χώρα μας το εντελώς νέο, 6ης γενιάς Astra, το οποίο διαφέρει ριζικά από τον προκάτοχό του και πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 23.900 ευρώ το 1.2 110 hp και από 27.800 ευρώ το 1.5 Diesel 130 hp.
Γυρνώντας πίσω το χρόνο και συγκεκριμένα στην προγενέστερη γενιά που έκανε την πρώτη εμφάνισή της το 2015, θα δούμε ότι ακόμα διατηρεί σύγχρονα χαρακτηριστικά. Στην εγχώρια αγορά διατίθεται πάρα πολλά τέτοια Astra, ειδικά με τους πετρελαιοκινητήρες 1.6 λτ. των 110 και 136 ίππων. Μοντέλα με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2016 έως 2018 πωλούνται κατά μέσο όρο μεταξύ 13.000-15.000 ευρώ, όταν για παράδειγμα το 2016 κόστιζαν καινούργια από 19.800 ευρώ (110 PS) και 21.800 ευρώ (136 PS).
Ο πιο δυνατός 1.600άρης κινητήρας των 136 ίππων και 320 Nm ροπής, εμφάνιζε θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, με περιορισμένο θόρυβο και κραδασμούς προς την καμπίνα. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Opel, ολοκλήρωνε το 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ., η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 205 χλμ./ώρα και οι εκπομπές CO2 ξεκινούσαν από 99 γρ./χλμ. Στη δοκιμή η κατανάλωση του συγκεκριμένου μοντέλου βρέθηκε στα 5,7 λτ./100 χλμ. Το βασικό 1.6 λτ. CDTI απέδιδε 110 ίππους και 300 Nm ροπής, επιτάχυνε στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11 δλ. και η τελική του άγγιζε τα 195 χλμ./ώρα.
Το 5ης γενιάς Astra είχε ελαφρύνει σημαντικά συγκριτικά με τον προκάτοχό του, γεγονός που σε συνδυασμό με το πιο άκαμπτο πλαίσιο και τις πιο καλορυθμισμένες αναρτήσεις, ωφέλησε σημαντικά την οδική συμπεριφορά. Η δομή των αναρτήσεων με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt πίσω συνδύαζε με ισορροπημένο τρόπο την άνεση με το κράτημα. Βέβαια, επειδή αυτά ίσχυαν για καινούργια αυτοκίνητα, σε ένα μεταχειρισμένο θα πρέπει να γίνει έλεγχος των αμορτισέρ (από ΚΤΕΟ), όπως επίσης και η λειτουργία των επιμέρους μηχανικών του μερών.
Το προηγούμενο Astra παραμένει ενδιαφέρον σχεδιαστικά, τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό (σίγουρα δεν συγκρίνεται με το νέο). Το ταμπλό αποπνέει συμπαγή αίσθηση, κάτι που ενισχύεται από την χρήση παχιού μαλακού υλικού και την προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Κάποιοι μικροτριγμοί δεν αποκλείονται όταν το αυτοκίνητο κινείται σε δρόμους με μπαλώματα και λοιπές ανωμαλίες. Μια τετραμελής οικογένεια θα βολευτεί στο εσωτερικό του Astra χωρίς να στριμωχτεί, καθώς υπάρχει αρκετός αέρας για τα γόνατα, διαθέσιμο πλάτος και ύψος. Το πορτ μπαγκάζ με τα 370 λίτρα ικανοποιεί, ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα.
Σημείωση: Οι φωτογραφίες του αυτοκινήτου είναι ενδεικτικές.