Τα μικρά αυτοκίνητα είναι κατάλληλα για όσους κινούνται στην πόλη, ανεξαρτήτως ηλικίας και φύλου. Επίσης, είναι ιδανικά για εκείνους διανύουν τα πρώτα τους χιλιόμετρα, αφού είναι εύκολα στους χειρισμούς και στο παρκάρισμα, οικονομικά σε κόστος αγοράς και χρήσης.
Πολλοί «Ν» οδηγοί που αναζητούν το πρώτο τους όχημα αλλά και οι γονείς που ψάχνουν το πρώτο αυτοκίνητο για το νέο της οικογενείας, προσανατολίζονται στα μεταχειρισμένα με λίγα λεφτά. Αναμφίβολα ένα καινούργιο είναι πιο ασφαλές, όταν όμως ο προϋπολογισμός είναι περιορισμένος, το μεταχειρισμένο είναι λύση, αρκεί να διαθέτει τα στοιχειώδη συστήματα ασφαλείας – ανέσεων και να βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.
Μια καλή και πολύ οικονομική πρόταση αγοράς, είναι το δεύτερης γενιάς Panda, το οποίο παρουσιάστηκε το 2003 και έμεινε στην παραγωγή έως το 2012. Στην τιμή των περίπου 4.000-4.500 ευρώ πωλούνται μοντέλα με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2005-2007. Καλό είναι να προτιμήσετε αυτά με τον κινητήρα των 1.242 κ.εκ. έναντι των 1.108 κ.εκ., γιατί εκτός από την περισσότερη δύναμη περιλαμβάνουν και καλύτερο εξοπλισμό (συνήθως τα 1.1 λτ. είναι με μαύρους άβαφους προφυλακτήρες και προέρχονται από εταιρίες ενοικιάσεων).
Το προγενέστερο Panda με το μικρό σε μήκος αμάξωμα των 3.538 χλστ. παραμένει μέχρι και σήμερα χαριτωμένο σχεδιαστικά. Αντίστοιχα και το εσωτερικό του έχει νεανικό σχεδιασμό και όμορφες επενδύσεις, αρκεί βέβαια να μην είναι πολύ φθαρμένες. Παρά το γεγονός ότι είναι ένα φθηνό αυτοκίνητο, η καμπίνα του είναι πλήρως επενδυμένη και δεν φαίνονται μεταλλικές επιφάνειες, ενώ η συναρμογή των σκληρών πλαστικών είναι στιβαρή. Η σχετικά ψηλή θέση οδήγησης διευκολύνει αρκετά, όπως και ο ψηλά τοποθετημένος λεβιές των ταχυτήτων. Εντούτοις, η φαρδιά κεντρική κονσόλα ενδέχεται να μη βολέψει τους πιο εύσωμους και ψηλούς. Στο πίσω κάθισμα θα μετακινηθούν χωρίς πολύ πολλές παραχωρήσεις δύο άτομα, με το χώρο αποσκευών των 206 λίτρων να επαρκεί για τις καθημερινές ανάγκες ή για μια εκδρομή.
Στην οδήγηση το Panda είναι εξαιρετικά εύκολο και πάρα πολύ ευέλικτο. Ακόμα και σε ένα νέο οδηγό θα του φανεί «παιχνιδάκι», μιας και χωράει με ευκολία στα στενά των πόλεων και παρκάρει εύκολα. Σε αυτό βοηθάει και η επιλογή «City» που κάνει το ελαφραίνει πολύ το τιμόνι στις μανούβρες. Παράλληλα η μαλακή του ανάρτηση και τα ψηλού προφίλ ελαστικά είναι ιδανικά για τους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους.
Αρκετά ικανοποιητικός για τον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι και ο παλαίμαχος αλλά αξιόπιστος 4κύλινδρος, 8βάλβιδος κινητήρας Fire των 1.2 λτ. Οι 60 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ. και τα 102 Nm ροπής στις 2.500 σ.α.λ. χαρίζουν καλή ελαστικότητα, σβελτάδα (0-100 χλμ./ώρα σε 14,0 δλ.) και χαμηλή κατανάλωση (κοντά στα 7,0 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες). Συνήθης βλάβη που εντοπίζεται στα Panda (αλλά και Punto) αφορά το μηχανισμό της ηλεκτρικής υποβοήθησης του τιμονιού και είναι ένα σημείο που πρέπει να εξεταστεί.