Η Nissan στην Ευρώπη έχει πλέον στραφεί στα SUV με τα Juke, Qashqai, X-Trail και Ariya, ενώ στα μικρομεσαία χάτσμπακ εκπροσωπείται από το LEAF. Παλαιότερα διέθετε πολλά ακόμα μοντέλα, μεταξύ αυτών και το μικρό πολυχρηστικό Note. Η πρώτη εμφάνισή του έγινε το 2004 και το 2012 έκανε πρεμιέρα ο διάδοχός του. Το 2017 σταμάτησε να διατίθεται στην Ευρώπη, όχι όμως και σε άλλες χώρες όπως στην Ιαπωνία, όπου το τρίτης γενιάς Note κυκλοφορεί από το 2020.
Σε τιμές μεταξύ 9.000-10.000 ευρώ
Σήμερα στα μεταχειρισμένα υπάρχουν αρκετά Note δεύτερης γενιάς με τον πολύ καλό 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα και σε τιμές που κυμαίνονται μεταξύ 9.000-10.000 ευρώ. Όσο περίπου πωλούνται τα αντίστοιχης χρονολογίας Micra με τον 1.2 λτ. κινητήρα. Το Note 1.5 dCi αποτελεί μια καλή πρόταση για όσους θέλουν ένα αξιόπιστο, πολύ πρακτικό και ευέλικτο οικογενειακό αυτοκίνητο, με χαμηλή κατανάλωση. Πιο πολύ ενδιαφέρον συγκεντρώνουν οι πλούσιες εκδόσεις, καθώς περιλαμβάνουν σύστημα πολυμέσων, πλοήγηση, σύστημα ελέγχου των τυφλών σημείων, αυτόματο κλιματισμό, το Around View Monitor με 4 κάμερες θέασης κ.λπ.
Εντυπωσιακοί χώροι στο πίσω κάθισμα
Με μήκος μόλις 4,1 μέτρων, δεν διαφέρει από τα περισσότερα μικρά χάτσμπακ. Ωστόσο οι χώροι στο πίσω κάθισμα είναι εντυπωσιακοί, αφού ο αέρας για τα πόδια φτάνει και περισσεύει και για τους ψηλούς. Παράλληλα το μεγάλο άνοιγμα το θυρών διευκολύνει πολύ την είσοδο και έξοδο από το Note. Πολύ βολικό είναι και το συρόμενο πίσω κάθισμα σε διαδρομή 16 εκατοστών (ανάλογα την έκδοση), αφού με μια απλή κίνηση ο χώρος αποσκευών μεγαλώνει στα 411 λίτρα, από τα 325 λίτρα, όταν είναι τραβηγμένο πίσω. Όσον αφορά την κατασκευή του εσωτερικού, τα σκληρά πλαστικά είναι πολύ καλά μονταρισμένα και ανθεκτικά στα χρόνια και τη χρήση.
«Λίρα 100» ο 1.5 ντίζελ κινητήρας
Ο γνωστός εδώ και χρόνια, αξιόπιστος 4κύλινδρος και 8βάλβιδος πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λτ. της Renault ταιριάζει «κουτί» στο Note. Οι 90 ίπποι και τα 200 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. είναι αρκετά για να προσφέρουν σβέλτες επιταχύνσεις ειδικά εν κινήσει. Ακόμα και φορτωμένο δεν «κωλώνει» σε ανηφορικά τμήματα της εθνικής οδού, αφού δεν θα χρειαστεί κατέβασμα από την 5η ταχύτητα, μέσω του εύχρηστου επιλογέα. Ο θόρυβος που παράγει είναι υπαρκτός αλλά όχι σε ενοχλητικό σημείο σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Όμως η οικονομία σε καύσιμο είναι μεγάλη, μιας και σε μεικτές συνθήκες «καίει» 5,4 λτ./100 χλμ. ή κοντά στα 4,5 λτ./100 στο ταξίδι.
Στην οδήγηση, το Note ξεχωρίζει αρχικά για την ευελιξία του και την ορατότητα. Οι αναρτήσεις του αντιδρούν με σχετικά ξερό τρόπο στις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος, λόγω των σχετικά σφιχτών αναρτήσεων. Από την άλλη πλευρά χαρίζουν στο μικρό πολυχρηστικό Nissan αρκετά καλή σταθερότητα, αν και δεν λείπει μια ευπάθεια σε πλάγιους ανέμους.
Σημείωση: Οι φωτογραφίες είναι ενδεικτικές.