Τα αυτοκίνητα της Kia έχουν εξελιχθεί σε εντυπωσιακό βαθμό τα τελευταία χρόνια, όπως είναι το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023» Sportage, το εξηλεκτρισμένο Niro και το συναρπαστικό ηλεκτρικό EV6. Την γκάμα συμπληρώνουν το δημοφιλές Stonic, το ανανεωμένο XCeed και τα μικρότερα Picanto και Rio.
Το Ceed έχει σταματήσει να διατίθεται εδώ και αρκετό καιρό στην Ελλάδα, οπότε όσοι θέλουν να το αποκτήσουν θα το αναζητήσουν στα μεταχειρισμένα. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που ανακοίνωσε ο πάροχος εγγυήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Warrantywise, τα Ceed ηλικίας έως 10 ετών είναι από τα μικρομεσαία αυτοκίνητα με τις λιγότερες βλάβες. Το δεύτερης γενιάς Ceed παρουσιάστηκε το 2012, ανανεώθηκε το 2015 και αντικαταστάθηκε το 2018. Υπάρχουν αρκετά σε αγγελίες στην Ελλάδα και σε τιμές που κυμαίνονται κατά μέσο όρο μεταξύ 12.000-14.000 ευρώ.
Με κινητήρες βενζίνης τα περισσότερα είναι με τον ατμοσφαιρικό 1.400άρη των 100 ίππων και 137 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 12,8 δλ., μέση εργοστασιακή κατανάλωση 6,0 λτ./100 χλμ.). Ντίζελ προσφέρονται πιο πολλά, κυρίως με τον 1.4 CRDi των 90 ίππων και 220 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ., κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ.). Υπάρχουν και 1.600άρια CRDi με 110 PS/260 Nm (0-100 χλμ./ώρα σε 12,7 δλ., κατανάλωση 4,1 λτ./100 χλμ.) ή με 128 PS/260 Nm (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ., κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ.). Στο Facelift προστέθηκε το 1.0 T-GDi των 120 ίππων και 172 Nm (0-100 χλμ./ώρα σε 11,1 δλ., κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ.), ενώ ο 1.600άρης ντίζελ ανέβηκε στα 136 άλογα και 280 Nm (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ., κατανάλωση 4,0 λτ./100 χλμ.)
Το προγενέστερο cee’d παραμένει μοντέρνο σχεδιαστικά με σπορτίφ χαρακτηριστικά, στο αμάξωμα των 4,3 μ. μήκους. Αντίστοιχα και το εσωτερικό του «κρατιέται» καλά, ενώ ικανοποιεί πλήρως με την ποιότητα, όπου έχει γίνει χρήση μαλακών υλικών στο ταμπλό και η όλη κατασκευή είναι προσεγμένη. Οι χώροι για τους επιβάτες, λόγω και του μεταξονίου των 2.650 χλστ. είναι άκρως ικανοποιητικοί, ενώ το πορτ μπαγκάζ επαρκεί με τα 380 λίτρα.
Στο δρόμο, το δεύτερης γενιάς Kia cee’d με τις ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις (πολλαπλών συνδέσμων πίσω), εμφανίζεται ισορροπημένο. Ακόμα και σε κακό οδόστρωμα γεμάτο κακοτεχνίες οι αναρτήσεις αποδίδουν σωστά και εξασφαλίζουν ξεκούραστες μετακινήσεις. Παράλληλα, υπό πίεση σε στροφές εξασφαλίζεται υψηλό επίπεδο πρόσφυσης και προβλεπόμενες αντιδράσεις στο αμάξωμα. Μειονέκτημα αποτελεί το ελαφρύ και μέτριο σε αίσθηση τιμόνι.