Τα καινούργια αυτοκίνητα σε όλους σίγουρα αρέσουν, ωστόσο για αρκετούς δεν είναι εύκολη η αγορά τους, λόγω περιορισμένων οικονομικών δυνατοτήτων. Οπότε θα προσανατολιστούν στα μεταχειρισμένα για να βρουν το μοντέλο που καλύπτει τις ανάγκες τους με λιγότερα χρήματα. Όταν μάλιστα υπάρχουν και οικογενειακές υποχρεώσεις, τότε θα δοθεί έμφαση και στους χώρους.
Σε κάθε περίπτωση όμως, ο τομέας της αξιοπιστίας είναι μείζονος σημασίας, ειδικά όταν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με μπόλικα έτη και χιλιόμετρα στο ενεργητικό του. Αν ο προηγούμενος κάτοχος το περιποιούνταν και τηρούσε τις προγραμματισμένες συντηρήσεις, είναι προτιμότερο από ένα άλλο που είχε αφεθεί στην τύχη του. Βέβαια μεγάλο ρόλο παίζει και η κατασκευή ενός μοντέλου, γιατί αν υπάρχουν ελαττώματα ή τρωτά σημεία, είναι δεδομένο ότι θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνισή τους διάφορες βλάβες.
Μια εικόνα σχετικά με την αξιοπιστία αυτοκινήτων διαφόρων ηλικιών, δίνουν οι έλεγχοι του γερμανικού οργανισμού TÜV. Πιο πρόσφατο δείγμα αποτελούν οι 9,6 εκατομμύρια επιθεωρήσεις που έκανε από τον Ιούλιο του 2020 έως τον Ιούνιο του 2021. Ενδιαφέρον συγκεντρώνει και η κατηγορία των οχημάτων ηλικίας 10-11 ετών, όπου στην άλλοτε δημοφιλή κατηγορία των μεσαίων σεντάν, το μικρότερο ποσοστό προβλημάτων έχει παρουσιάσει το Toyota Avensis.
Πρόκειται για το τρίτης γενιάς Avensis που παρουσιάστηκε το 2008 και ανανεώθηκε το 2011. Σήμερα διατίθενται μεταχειρισμένα κυρίως 1.600άρια σε τιμές που κυμαίνονται περίπου μεταξύ 8.000-10.000 ευρώ (υπάρχουν φθηνότερα και ακριβότερα ανάλογα την κατάσταση).
H ιαπωνική «κούρσα» των 4.694 χλστ. μήκους διέθετε ένα θελκτικό παρουσιαστικό για τότε δεδομένα, απευθυνόμενη σε ένα συντηρητικό κατά βάση κοινό, που εστίαζε στην άνεση και στους χώρους. Η καμπίνα του Avensis έχει προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, με χρήση μαλακού πλαστικού στο άνω τμήμα του ταμπλό και των θυρών και στιβαρή συναρμογή. Επίσης, από πλευράς χώρων είναι σε θέση να φιλοξενήσει χωρίς προβλήματα έως 5 επιβάτες με τις αποσκευές τους (509 λτ.).
Στο δρόμο, το πρώτο στοιχείο που γίνεται άμεσα αισθητό είναι η προσοχή που έχει δοθεί στην άνεση, μέσω της μαλακής ρύθμισης της ανεξάρτητης ανάρτησης, του χαμηλού θορύβου κύλισης και της πολύ καλής ηχομόνωσης. Η σταθερότητα που επιδεικνύει ειδικά σε αυτοκινητόδρομους είναι αρκετά καλή, ωστόσο στις στροφές δεν υπάρχει λόγος να πιέζεται. Δυνατός για την προ turbo downsizing εποχή, ήταν ο 1.600άρης κινητήρας των 130 ίππων και 160 Nm ροπής. Το μηχανικό αυτό σύνολο εξασφάλιζε επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα.
Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.