Το Toyota Auris λανσαρίστηκε από το 2006 έως το 2018 σε δύο γενιές και πέτυχε μια λαμπρή εμπορική σταδιοδρομία στη χώρα μας, αφού για συνεχόμενα έτη ήταν δεύτερο σε πωλήσεις στην κατηγορία. Σήμερα στην αγορά των μεταχειρισμένων θα βρει κανείς πολλά Auris δεύτερης γενιάς ειδικά με τον 1.400άρη πετρελαιοκινητήρα.
Οι τιμές για τα μοντέλα με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2013 έως 2017 είναι λογικές, αφού κατά μέσο όρο κυμαίνονται περίπου στις 11.000 με 13.000 ευρώ. Δηλαδή προσφέρονται φθηνότερα από τα Yaris Hybrid των ίδιων χρονολογιών και είναι σε θέση να καλύψουν όσους ψάχνουν ένα προσιτό και αξιόπιστο μεταχειρισμένο οικογενειακό αυτοκίνητο με αξιόλογα χαρακτηριστικά και χαμηλή κατανάλωση.
Το δεύτερης γενιάς Auris παρουσιάστηκε το 2012 και το 2015 δέχτηκε ένα εκτεταμένο facelift με αλλαγές στον σχεδιασμό και αναβαθμίσεις σε ποιότητα, ασφάλεια και οδική συμπεριφορά. Ανεξαρτήτως χρονιάς, ο 1.4 D-4D, 4κύλινδρος και 8βάλβιδος ντίζελ παρέμεινε ίδιος, με ισχύ 90 ίππων στις 3.800 σ.α.λ. και ροπή 205 Nm στις 1.400 σ.α.λ. Στις χαμηλές στροφές παρατηρούνταν κραδασμοί και περνούσαν στο εσωτερικό (π.χ. δονήσεις στο τιμόνι). Το τράβηγμα ικανοποιούσε κυρίως μετά τις 1.500 σ.α.λ. που αποδίδονταν η ροπή, αφού πιο χαμηλά υπήρχε μια υστέρηση ισχύος. Οι επιδόσεις ήταν ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ.), ενώ στο ταξίδι με 130 χλμ./ώρα και 6η ταχύτητα το στροφόμετρο δείχνει 2.400 σ.α.λ. Όσο για την κατανάλωση, τα 6 λτ./100 χλμ. ήταν μια τιμή περίπου μισό λίτρο πιο πάνω από τον ανταγωνισμό με πιο δυνατούς ντίζελ.
Στην οδήγηση το Auris 1.4 D-4D εμφάνιζε καλή σταθερότητα σε ευθείες και στροφές κινούμενο και σε γρήγορους ρυθμούς, με λογικές κλίσεις και αρκετή πρόσφυση. Επίσης, οι αναρτήσεις του εξασφάλιζαν αρκετά καλή άνεση και πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Ωστόσο, επειδή πλέον πρόκειται για μεταχειρισμένα Auris, θα πρέπει να γίνει έλεγχος της απόδοσης των αμορτισέρ σε κάποιο ΚΤΕΟ, μαζί με τα φρένα και το τιμόνι. Εκτός αν έχει περάσει πρόσφατα το αυτοκίνητο από ΚΤΕΟ.
Αναφορικά με το εσωτερικό του δεύτερης γενιάς Auris, σε ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό υπάρχουν μαλακά πλαστικά καλής ποιότητας και με καλή συναρμογή. Στο ανανεωμένο μοντέλο οι αλλαγές εστιάζονταν στην κεντρική κονσόλα, στον πίνακα οργάνων, στα χειριστήρια του κλιματισμού και στις επενδύσεις. Όσον αφορά τους χώρους των επιβατών, στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετό πλάτος, ύψος και αέρας για τα πόδια, ενώ το επίπεδο δάπεδο διευκολύνει το μεσαίο φιλοξενούμενο. Ο χώρος αποσκευών είναι ρηχός και χωρητικότητα 360 λίτρα, όσο είναι και στο υπάρχον, νέο Corolla.