Η οικονομία στην αγορά και στη χρήση είναι το παν για τους περισσότερους που ψάχνουν ένα αυτοκίνητο, ανεξαρτήτως αν είναι καινούργιο ή μεταχειρισμένο. Όταν είναι από δεύτερο χέρι, τότε σίγουρα χρειάζονται λιγότερα χρήματα, ωστόσο σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γίνουν παραχωρήσεις συγκριτικά με ένα που είναι με τις ζελατίνες.
Για κάποιους ο μέγιστος διαθέσιμος προϋπολογισμός φτάνει τις 5.000 ευρώ, λεφτά με τα οποία προσφέρονται πάρα πολλά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, διαφόρων τύπων, εταιρειών, κινητήρων κ.λπ. Εφόσον τα κύρια ζητούμενα είναι η ευελιξία στην πόλη, μαζί με αξιοπιστία και οικονομία στα καύσιμα, τότε με το προαναφερθέν ποσό θα πρέπει να αναζητήσετε ένα πρώτης γενιάς Toyota Aygo, με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2009 έως 2012. Να υπενθυμίσουμε ότι το μίνι ιαπωνικό μοντέλο παρουσιάστηκε το 2005, δέχτηκε μια πρώτη ανανέωση στα τέλη του 2008 και φρεσκαρίστηκε ξανά το 2012, ενώ αντικαταστάθηκε από το υπάρχον Aygo, το 2014. Προτιμήστε τα Aygo του 2012 με τις αισθητικές και μηχανικές αλλαγές, αφού πρώτα κάνετε όλους τους απαραίτητους ελέγχους σε αμάξωμα, εσωτερικό μηχανικά μέρη και έγγραφα.
Το λιλιπούτειο σε διαστάσεις Aygo, έχει μήκος 3.430 χλστ., πλάτος 1.615 χλστ., ύψος 1.465 χλστ. και μεταξόνιο 2.340 χλστ. Ο σχεδιασμός του ακόμα και σήμερα παραμένει νεανικός και παιχνιδιάρικος, όχι μόνο εξωτερικά, αλλά και στο εσωτερικό του. Σε επίπεδο ποιότητας είναι αναμενόμενη η οικονομία σε υλικά και φινίρισμα με τα σκληρά πλαστικά και τις γυμνές μεταλλικές επιφάνειες, ενώ δεν λείπουν και σφάλματα στην εργονομία (π.χ. διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα). Σε επίπεδο χώρων, οι εμπρός επιβάτες θα φιλοξενηθούν με άνεση, ωστόσο πίσω τα πράγματα είναι πιο στριμωγμένα, όπως ισχύει και για το μικρό και με ψηλό κατώφλι πορτ μπαγκάζ των 139 λίτρων.
Κάτω από το μικρό εμπρός καπό φιλοξενείται ο αξιόπιστος και με καλή απόδοση 3κύλινδρος 1.000άρης κινητήρας των 68 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και με 93 Nm ροπής στις 3.600 σ.α.λ. Στην πράξη εμφανίζει αρκετά καλή ζωντάνια, ανεβάζει με προθυμία στροφές και είναι ολιγαρκής σε καύσιμο (4,3 λτ./100 χλμ. και 99 γρ./χλμ. CO2 ανακοίνωνε η Toyota για το Aygo του 2012). Επίσης, οι κραδασμοί και ο θόρυβος είχαν μειωθεί, χάρη στο βελτιωμένο σύστημα του συμπλέκτη και την προσθήκη μόνωσης στο καπό του κινητήρα.
Ο οδηγός του Aygo, εκτός από την οικονομία που προσφέρει το αυτοκίνητο, θα το λατρέψει και για την άριστη ευελιξία, την ευκολία στο παρκάρισμα και τους χειρισμούς γενικότερα, καθιστώντας το ιδανικό «εργαλείο» πόλης. Να σημειωθεί ότι στο Aygo του 2012, η Toyota είχε κάνει αλλαγές στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων και είχε προσθέσει νέα αντιστρεπτική δοκό στον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Έτσι το μίνι Toyota εκτός από πολύ ευέλικτο και εύκολο στην οδήγηση στους χειρισμούς, είναι ευχάριστο στην οδήγηση αλλά και αρκετά σταθερό.
Σε κάθε περίπτωση και εφόσον βρείτε το μεταχειρισμένο Aygo που σας κάνει, θα πρέπει να πραγματοποιήσετε και ένα test drive για να διαπιστώσετε αν όλα λειτουργούν όπως πρέπει. Σύμφωνα πάντως με έρευνες αξιοπιστίας, το μίνι Toyota είναι από τα κορυφαία στην κατηγορία του, με χαμηλή συχνότητα εμφάνισης βλαβών.