Χρήσιμα
Η ποιότητα του καυσίμου που μπαίνει στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη λειτουργία, την απόδοση και τη μακροζωία του κινητήρα. Το νοθευμένο καύσιμο είναι κάτι που απεύχεται κάθε οδηγός να του συμβεί, γιατί μπορούν να προκληθούν σοβαρές ζημιές με ανάλογα υψηλό κόστος επισκευών, το οποίο δεν καλύπτεται από την εγγύηση του εκάστοτε […]
Οι σύγχρονες επιταγές της αυτοκίνησης έχουν φέρει στο προσκήνιο το downsizing στους κινητήρες, κοινώς turbo μηχανικά σύνολα μικρής χωρητικότητας με ισχύ που είχαν παλαιότερα μεγάλα ατμοσφαιρικά μοτέρ. Πλέον, ένας 1.000άρης turbo για παράδειγμα έχει την ίδια ή και περισσότερη δύναμη από έναν ατμοσφαιρικό 1.600άρη. Δείτε ακόμα: Πόσο σημαντικά και τι είναι τα σινεμπλόκ; Ένας από […]
Κιβώτια ταχυτήτων υπάρχουν πολλά. Τόσο από πλευράς μηχανολογικής φιλοσοφίας, όσο και διάταξης. Τα τελευταία χρόνια κυριαρχούν τα 7τάχυτα διπλού συμπλέκτη, με τα 8τάχυτα αυτόματα και 9 ταχυτήτων να θεωρούνται η ανερχόμενη δύναμη και τα παραδοσιακά μηχανικά να κρατούν το χειροκίνητο οχυρό συνήθως με 6 σχέσεις πια. Φυσικά συναντάμε μέχρι 10τάχυτα αυτόματα, δεν λείπει ακόμα και […]
Τους θερινούς μήνες οι συνθήκες στους δρόμους είναι πιο εύκολες σε σχέση με το χειμώνα, αφού η άσφαλτος είναι στεγνή και έτσι η πρόσφυση των τροχών είναι καλύτερη. Ωστόσο, χρειάζεται μεγάλη προσοχή μετά από μια καλοκαιρινή βροχή γιατί ο δρόμος γλιστράει λες και είναι καλυμμένος με πάγο. Δείτε ακόμη: Γιατί είναι κακό να οδηγούμε με […]
Σίγουρα οι πιο πολλοί που ασχολείστε έστω και λίγο με το αυτοκίνητο, θα έχετε ακούσει τους όρους «γωνία κάμπερ» και «γωνία κάστερ» των τροχών, αλλά ίσως να μη θυμάστε τι είναι ή και να τις μπερδεύετε. Ας δούμε παρακάτω αναλυτικά και κατανοητά τι ακριβώς είναι αυτές. Δείτε ακόμη: Τι κάνουμε αν «μείνουμε» από φρένα; Γωνία […]
Το καλοκαίρι, αλλάζουν πολλές από τις συνήθειές μας πίσω από το τιμόνι. Κάτι απολύτως λογικό, καθώς ζούμε σε μια χώρα όπου η θερμοκρασία τους θερινούς μήνες κατασκηνώνει στα πάνω στρώματα του θερμόμετρου. Μία από τις πιο χαρακτηριστικές, καλοκαιρινές συνήθειες στο αυτοκίνητο είναι η οδήγηση με σαγιονάρες. Προσφιλής τακτική από άντρες και γυναίκες, ειδικά αν είμαστε […]
Για να έχετε τη δυνατότητα ρυμούλκησης σκάφους, τροχόσπιτου η μπαγκαζιέρας χρειάζεστε τον γνωστό σε όλους κοτσαδόρο. Όμως σε ότι αφορά την εφαρμογή, υπάρχουν μερικά μικρά μυστικά που πρέπει να γνωρίζετε. Ο κοτσαδόρος είναι ένα εξάρτημα που τοποθετείται στο πίσω μέρος του οχήματος, πάντα από εξειδικευμένο προσωπικό, ώστε να μπορούμε να ρυμουλκήσουμε τρέιλερ, μπαγκαζιέρα, τροχόσπιτο ή […]
Η ανάρτηση συγκαταλέγεται στα θεμελιώδη στοιχεία λειτουργίας του αυτοκινήτου. Για την ακρίβεια, πρόκειται για τον «μεσάζοντα» μεταξύ πλαισίου και ελαστικών, οπότε πρακτικά έχουμε να κάνουμε με τον συνδετικό κρίκο του οχήματος με το δρόμο. Βέβαια τα σημεία επαφής είναι τα λάστιχα, όμως αν δεν φροντίσει η ανάρτηση για την εύρυθμη σύνδεση ελαστικού-οδοστρώματος, τότε όσο ακριβό […]
Ένας από τους μεγαλύτερους -αν όχι ο μεγαλύτερος- φόβους όταν κλειδώνει κάποιος το αυτοκίνητό του πριν πάει στο σπίτι, αφορά το αν θα το βρει την επόμενη μέρα. Οι κλέφτες έχουν εξελιχθεί τόσο που, σε συνδυασμό με την εκτεταμένη χρήση ηλεκτρονικών στα σύγχρονα μοντέλα, μπορούν να ανοίξουν ένα αυτοκίνητο χωρίς καν να το ακουμπήσουν (συσκευές […]
To πόσο σημαντική είναι η καθαριότητα του εσωτερικού του αυτοκινήτου δε χρειάζεται κάτι παραπάνω από την συγκεκριμένη έρευνα, για να πιστοποιηθεί και να κάνει κάποιον να τρέξει να αγοράσει καθαριστικά. Βέβαια η καλύτερη λύση είναι να γίνει βιολογικός καθαρισμός από ειδικούς. Τον έχουμε ακουστά, ξέρουμε πως κοστίζει πολύ παραπάνω από το τυπικό πλύσιμο, όμως δεν […]
Το αντικανονικό προσπέρασμα σε επαρχιακούς κυρίως δρόμους, είναι μία από τις βασικότερες αιτίες πρόκλησης θανατηφόρων τροχαίων. Οι περισσότεροι έχουμε αντιμετωπίσει και αποφύγει οχήματα που έρχονται καταπάνω μας, ενώ έχουμε δει σοβαρά τροχαία που προκλήθηκαν από μετωπικές συγκρούσεις. Δείτε ακόμα: Επιτρέπεται να «παίζεις» τα φώτα; Τι λέει ο ΚΟΚ; Όταν ο οδηγός αποφασίσει να βγει στο […]
Πολλοί είναι οι οδηγοί που έρχονται σε σύγχυση όταν φτάνουν σε πλατεία ή κυκλικό κόμβο, όπως ονομάζεται, γιατί δεν γνωρίζουν ποιος έχει τελικά προτεραιότητα. Το αποτέλεσμα είναι ότι δημιουργείται εκνευρισμός μεταξύ και των υπολοίπων οδηγών, ενώ δεν λείπουν και οι συγκρούσεις. Δείτε ακόμα: Χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας και το καλοκαίρι; Ποιος έχει τελικά προτεραιότητα στην πλατεία; […]