Χρήσιμα
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου διαθέτουν στην πλειοψηφία τους το σύστημα Επιλεκτικής Καταλυτικής μείωσης (SCR), το οποίο μετατρέπει καταλυτικά το ΝΟx (οξείδια του αζώτου) σε άζωτο και νερό χρησιμοποιώντας σαν αναγωγικό μέσο, το διάλυμα ουρίας (AdBlue). Ο δείκτης διαλύματος ουρίας εμφανίζεται στην οθόνη του πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου και δείχνει την κατά προσέγγιση την […]
Στο ταμπλό κάθε αυτοκινήτου ή στις οθόνες αφής των πιο σύγχρονων μοντέλων, υπάρχουν πολλά κουμπιά για διάφορες λειτουργίες. Ορισμένα πατιούνται πιο συχνά, ενώ άλλα πολύ σπάνια έως και ποτέ. Ο οδηγός οφείλει να γνωρίζει τι κάνουν όλα αυτά τα χειριστήρια, γι’ αυτό όταν αγοράζει ένα αυτοκίνητο πρέπει να διαβάζει το εγχειρίδιο χρήσης. Τα δύο εικονιζόμενα […]
Στους δρόμους βλέπουμε καθημερινά πολλά και διάφορα παράξενα, κάποια από τα οποία δεν προκαλούν ιδιαίτερη εντύπωση, ενώ άλλα μας γεμίζουν με απορίες. Σίγουρα θα έχετε προσέξει ότι στο εμπρός καπό όλων ασθενοφόρων η λέξη «Ambulance» ή «Ασθενοφόρο» είναι γραμμένη από την ανάποδη πλευρά. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Το μόνο σίγουρο είναι πάντως ότι δεν τοποθετήθηκαν […]
Με την Ελλάδα -και το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης- να τελεί υπό «κατάψυξη», οι έγνοιες για τη σωστή λειτουργία του αυτοκινήτου στο ψύχος ανασύρονται από το πίσω μέρος του εγκεφάλου. Μεγαλύτερη όλων, η πιο θεμελιώδης: να πάρει μπροστά. Στα ντίζελ, η ανησυχία είναι ακόμα μεγαλύτερη. Πέραν των κλασικών προβλημάτων ψυχρής εκκίνησης, τα ντίζελ μπορεί να […]
Άλλαξαν τα τέλη κυκλοφορίας για τα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομούνται για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου 2021, με ωφελημένα να είναι τα «καθαρά» μοντέλα (π.χ. υβριδικά). Πλέον υπολογίζονται με βάση τις τιμές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανά χιλιόμετρο) σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP (Worldwide Light Test Procedure). […]
Το καύσιμο που καταναλώνει ένας κινητήρας εξαρτάται από τις τεχνολογίες που φέρει το ίδιο το μηχανικό σύνολο και κυρίως από τον τρόπο οδήγησης. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλοι επιμέρους παράγοντες που αυξάνουν την κατανάλωση, από το ραδιόφωνο έως το καλοριφέρ για τη θέρμανση της καμπίνας. Αρκετά σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν από το βασικό τους εξοπλισμό θερμαινόμενα εμπρός […]
Την τελευταία δεκαετία τα αυτόματα κιβώτια απέκτησαν τρομακτική δυναμική στην αγορά. Τέτοια, που σήμερα απειλούν ευθέως με εξαφάνιση το χειροκίνητο κιβώτιο. Πλέον καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, ενώ σε ορισμένες κατηγορίες (βλέπε supercars) κυριαρχούν ολοκληρωτικά έναντι του συνδυασμού λεβιέ-συμπλέκτη. Κάπως έτσι, μπήκαν στην καθημερινότητά μας έννοιες όπως το kickdown. Σε ένα αυτόματο, το νιώθουμε […]
Οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες που μπορεί να αντιμετωπίσουμε κατά τους χειμερινούς μήνες, δημιουργούν ποικίλα προβλήματα στη χρήση του αυτοκινήτου. Το πιο διαδεδομένο, είναι αυτό της εκκίνησης ή της ολισθηρότητας των δρόμων. Γνωρίζετε όμως ότι μπορεί να κινδυνεύει μέχρι και το κιβώτιο ταχυτήτων; Παλαιότερα, υπήρχε η άποψη πως στο πολύ κρύο πάγωνε η ντίζα του χειρόφρενου. […]
Τα LED φωτιστικά σώματα (όχι απλά τα φώτα ημέρας) τοποθετούνται πλέον σε πάρα πολλά αυτοκίνητα, ενώ σε αρκετά ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό. Τα κύρια πλεονεκτήματά τους είναι ότι φωτίζουν εντυπωσιακά καλύτερα από τις λάμπες αλογόνου, καταναλώνουν λιγότερο ρεύμα και διαρκούν περισσότερο. Επίσης, χαρίζουν στο αυτοκίνητο πολύ πιο μοντέρνα και δυναμική εμφάνιση, αφού ουσιαστικά δεν υπάρχουν […]
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν πολλές τεχνολογίες και συστήματα που ελαχιστοποιούν τις εκπομπές βλαβερών ρύπων, οι οποίες επιβαρύνουν το περιβάλλον και την υγεία όλων μας. Οι καταλυτικοί μετατροπείς που άρχισαν να τοποθετούνται ευρέως στα οχήματα τη δεκαετία του 90 ήταν το πρώτο βήμα. Μια δεκαετία αργότερα έκαναν την εμφάνισή τους τα φίλτρα DPF (Diesel Particulate Filter) […]
Με πέρασμα του χρόνου δημιουργούνται στα αυτοκίνητα φυσιολογικές φθορές, όπως είναι μικρογρατσουνιές και χτυπήματα, το χρώμα του αμαξώματος χάνει την αρχική του γυαλάδα, οι επενδύσεις βρωμίζουν και τα εμπρός κυρίως φανάρια γίνονται θολά. Οι υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου αποτελούν βασικό εχθρό και των πλαστικών καλυμμάτων των φωτιστικών σωμάτων, τα οποία μετά από μερικά χρόνια θαμπώνουν. […]
Μία από τις συνηθέστερες προσθήκες στα αυτοκίνητα, είναι η τοποθέτηση φιμέ παραθύρων ή αντηλιακών μεμβρανών συγκεκριμένα, για την προστασία των επιβατών από τις καυτές ακτίνες του ήλιου. Παράλληλα βοηθούν στο να μην καίγονται τα πλαστικά μέρη και οι επενδύσεις στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ ο κλιματισμός δεν χρειάζεται να λειτουργεί σε δυνατή ένταση. Δείτε ακόμα: Όλη […]