Οι θερινές διακοπές σε ένα παραθαλάσσιο μέρος, αποτελούν για τον περισσότερο κόσμο τις πλέον αγαπημένες. Μικροί – μεγάλοι περιμένουν αυτές τις μέρες κάθε χρόνο με λαχτάρα και ανυπομονησία, προκειμένου να πάρουν μια ανάσα από την επιβαρυμένη καθημερινότητα.
Οι προορισμοί για να περάσει κανείς τη διακοπές του στην Ελλάδα, θα λέγαμε ότι είναι αμέτρητοι. Μεταξύ αυτών, ένας τόπος γεμάτος καταγάλανες παραλίες, γραφικά χωριά, δημοφιλή λιμάνια και πολλά μέρη για περάσει ευχάριστα και να ξεκουραστεί ο επισκέπτης, είναι η Νότια Εύβοια. Οι πιο γνωστές παραλιακές πόλεις για διαμονή, είναι τα Νέα Στύρα, το Μαρμάρι και η Κάρυστος. Από εκεί και πέρα οι οργανωμένες ή μη παραλίες είναι αρκετές, τόσο από τη μεριά του Ευβοϊκού Κόλπου, όσο και από του Αιγαίου. Ο ταξιδιώτης θα πρέπει να υπολογίσει τουλάχιστον ένα δεκαήμερο προκειμένου να πάει σε όσες περισσότερες τοποθεσίες μπορεί, για να χαρεί τις ομορφιές του τόπου.
Για το ταξίδι μας στη Νότια Εύβοια, τα Νέα Στύρα αποτέλεσαν τη «βάση». Η πρόσβαση είναι εύκολη και σύντομη μέσω του λιμανιού της Αγίας Μαρίνας (διαρκεί 40 λεπτά) και τα δρομολόγια είναι τακτικά. Επίσης, στην παραλιακή αυτή πόλη υπάρχουν πάρα πολλά μαγαζιά για φαγητό και ξενοδοχεία, ενώ σε κοντινές αποστάσεις βρίσκονται ορισμένες από τις πιο γνωστές παραλίες (Νημπορειό, Μεγάλη Άμμος, Λιμνιώνας και Αρμυρίχι). Πηγαίνοντας προς το βουνό, ιστορικό αξιοθέατο αποτελούν τα γιγάντια «Δρακόσπιτα». Παράλληλα η «Μεγάλη Βρύση» με τα πλατάνια και το παγωμένο νερό που τρέχει από τις πηγές, αποτελεί μια όαση δροσιάς, λίγο πιο έξω από το χωριό Στύρα.
Συνοδοιπόρος μας για να δούμε από κοντά όλα αυτά και πολλά ακόμα μέρη, ήταν το 7έσιο Dacia Jogger 1.0 TCe 100 LPG. Όπως έχουμε γράψει και άλλες φορές, το νέο αυτό μικρομεσαίο Crossover αποτελεί ένα «πολυεργαλείο», γιατί είναι σε θέση να καλύψει πολλαπλές ανάγκες. Καταρχήν, φιλοξενεί άνετα 7 επιβάτες, καθώς στις δύο θέσεις της τρίτης σειράς κάθονται χωρίς στρίμωγμα άτομα ύψους 1,7+ μ., ενώ τα 160 λίτρα που περισσεύουν επαρκούν για τις τσάντες και λοιπά αξεσουάρ της παραλίας. Πρόσθετα, η πρόσβαση γίνεται εύκολα, μιας και τα καθίσματα της μεσαίας σειράς αναδιπλώνονται πολύ εύκολα. Με τα δύο πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα (μπορούν να αφαιρεθούν), τα 565 λτ. του πορτ μπαγκάζ φτάνουν και με το παραπάνω για να χωρέσουν όλα τα μπαγκάζια 5 ατόμων, μαζί τα διάφορα παρελκόμενα.
Σημαντικό προσόν του Dacia Jogger για την κίνηση σε κακοτράχαλους δρόμους και σε χωμάτινες διαδρομές, είναι η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος των 200 χιλιοστών. Παράλληλα, οι αναρτήσεις δεν «ζορίζονται» ακόμα και με φορτίο, φιλτράροντας με μαλακό τρόπο λακκούβες, μπαλώματα και πέτρες. Προτεραιότητα σε κάθε περίπτωση είναι η άνεση, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που είναι φτιαγμένο για φόρτωμα και για να πατάει εύκολα και εκεί που τελειώνει η άσφαλτος.
Μία ακόμα ευχάριστη έκπληξη αποτελεί ο 3κύλινδρος 1.000άρης turbo κινητήρας, των 100 ίππων και 170 Nm ροπής (με LPG). Θα περίμενε κανείς ότι είναι λίγος για ένα αμάξωμα μήκους 4,5 μ. και βάρους κοντά στους 1,3 τόνους, πόσο δε μάλλον όταν γεμίσει με επιβάτες και αποσκευές. Και όμως το τράβηγμα που διαθέτει από τις χαμηλές στροφές είναι πολύ καλό, αφού φορτωμένο ανηφορίζει με 3η ή 4η ταχύτητα, χωρίς να κομπιάζει. Πρόσθετα, η χρήση υγραερίου αυξάνει σημαντικά την αυτονομία και φυσικά την οικονομία. Με μέση κατανάλωση LPG κοντά στα 10 λτ./100 χλμ. το κόστος κυμαίνεται περίπου στα 10€/100 χλμ. Τη βενζίνη (50 λτ. ρεζερβουάρ) θα τη χρησιμοποιήσει ο οδηγός του Dacia Jogger μόνο αν δεν ανεφοδιάσει με υγραέριο (40 λτ.), κάτι μάλλον απίθανο, δεδομένου ότι πρατήρια με LPG υπάρχουν σχεδόν παντού.
Κλείνοντας να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο Dacia Jogger αφορά την πλούσια έκδοση Extreme, η οποία διατίθεται τώρα στην τιμή των 23.780 ευρώ. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, οθόνη 8 ιντσών, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματος κλιματισμός, αισθητήρες φωτός και βροχής, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, τραπεζάκια αεροπορικού τύπου και πολλά ακόμα στοιχεία.