Για πρώτη φορά στα χρονικά του το Yaris απέκτησε έκδοση SUV, ενώ ταυτόχρονα η Toyota με το Yaris Cross κάνει τη είσοδό της στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των B-SUV. Με το «καλημέρα» κατάφερε και βρέθηκε ψηλά στην προτίμηση των αγοραστών, ενώ οι κινητήρες που βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος είναι οι δύο 1.500άρηδες. Ωστόσο πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικά μηχανικά σύνολα, αφού το ένα είναι αμιγώς βενζίνης και το άλλο φουλ υβριδικό. Εύλογα λοιπόν οι διαφορές μεταξύ τους είναι πολλές, σε απόδοση, επιδόσεις, κατανάλωση, αλλά και τιμές, όπως αναλύουμε παρακάτω.
Καταρχήν, το Yaris Cross διαφέρει ριζικά εξωτερικά από το χάτσμπακ Yaris και αυτό φαίνεται από κάθε πλευρά του. Το Yaris Cross δεν είναι απλά ένα Yaris με πλαστικά προστατευτικά, ελαφρώς μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και διαφορετικές ζάντες. Είναι ένα άλλο αυτοκίνητο με τη δική του σχεδιαστική προσωπικότητα και με μεγαλύτερες διαστάσεις (μήκος 4.180 χλστ., πλάτος 1.765 χλστ., ύψος 1.595 χλστ. και μεταξόνιο 2.560 χλστ.). Το αμιγώς βενζίνης με το υβριδικό είναι ολόιδια εξωτερικά, με μόνες ειδοποιές διαφορές το γαλάζιο χρώμα στα σήματα της Toyota και τα λογότυπα Hybrid.
Φθηνότερο κατά 2.850 ευρώ το 1.5 125 hp
Σημαντικές όμως διαφορές υπάρχουν σε επίπεδο τιμών. Στις αρχικές αλλά πλήρως εξοπλισμένες εκδόσεις Active, το Yaris Cross 1.5 125 hp εκκινεί από τις 19.170 ευρώ και το 1.5 Hybrid 116 hp από τις 22.020 ευρώ. Όμως πέρα από το υβριδικό σύστημα έχει το αυτόματο κιβώτιο e-CVT (από 20.720 το 1.5 125 hp CVT), συν του ότι διαθέτει ηλεκτρονικό κλιματισμό, αντί για το απλό air condition. Αν σε όλα αυτά υπολογίσουμε τη χαμηλότερη κατανάλωση συν τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας για το Hybrid, τότε η «ψαλίδα» στην τιμή μειώνεται και άλλο.
Ισχυρότερο το 1.5 125 hp – πολύ πιο οικονομικό το υβριδικό
Οι σημαντικότερες διαφορές μεταξύ των δύο Yaris Cross αφορούν τα μηχανικά τους σύνολα. Το 1.500άρι αμιγώς βενζίνης με τους 125 ίππους και τα 153 Nm ροπής προσφέρει επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και εμφανίζει αρκετή ζωντάνια. Η μέση πραγματική του κατανάλωση σε ρεαλιστικές συνθήκες βρίσκεται στα 7,7 λτ./100 χλμ., όμως στην πόλη ξεπερνά τα 9 λτ./100 χλμ. Εδώ είναι που το υβριδικό σύνολο έχει το μεγάλο ατού, αφού σε μεικτή οδήγηση σημειώνει 5,5 λτ./100 χλμ. και στην πόλη μπορεί να πέσει κατά 1 λίτρο. Κάτι που σημαίνει ότι σε αστικές διαδρομές καίει τα μισά από το αμιγώς βενζίνης, συν του ότι με εκπομπές CO2 στα 100 γρ./χλμ. κυκλοφορεί ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας. Ουσιαστικά μόνο σε επιδόσεις χάνει ελαφρώς, αν και αυτό δεν θα απασχολήσει ιδιαίτερα τους αγοραστές του.
Ευελιξία και σιγουριά στο δρόμο
Το Yaris Cross και με τους δύο κινητήρες εμφανίζει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, χάρη στον συνδυασμό του στιβαρού πλαισίου με το αρκούντως σφιχτό σετάρισμα στις αναρτήσεις. Η απόσβεση κινείται σε αξιοσέβαστα επίπεδα, αν και δεν αποκλείεται κάποιοι να αναζητήσουν περισσότερη άνεση, ειδικά όταν το αυτοκίνητο περνά από πολλές ανωμαλίες. Το Yaris Cross μπορεί να στρίψει εντυπωσιακά γρήγορα για τον χαρακτήρα του, ενώ το τιμόνι είναι αρκετά γρήγορο αλλά ελαφρύ, δεδομένου ότι το αυτοκίνητο φτιάχτηκε για να είναι εύκολο στους χειρισμούς. Στο υβριδικό οι λίγο πιο «ενθουσιώδεις» οδηγοί θα αναζητήσουν εναλλαγές ταχυτήτων και όχι χειρισμό του αυτοκινήτου με μόνο γκάζι – φρένο, ειδικά σε κατηφορικές διαδρομές. Οπότε, εδώ το 1.5 125 hp έχει το πάνω χέρι και θα κερδίσει περισσότερο το κοινό που θέλει να εκμεταλλευτεί καλύτερα τις δυνατότητες του αυτοκινήτου σε πιο πιεσμένους ρυθμούς. Παράλληλα τα δυνατά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς συμβάλλουν στο αίσθημα ασφάλειας, καθώς δεν αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επιβράδυνση των 1.100+ κιλών των αμαξωμάτων.
Μικροδιαφορές στο εσωτερικό με τους αρκετούς χώρους
Στο εσωτερικό των δύο εκδόσεων του Yaris Cross, οι διαφορές είναι ελάχιστες και εντοπίζονται στο λεβιέ των ταχυτήτων και σε ενδείξεις του πίνακα οργάνων. Σε κάθε περίπτωση ο σχεδιασμός είναι μοντέρνος (παρόμοιος με του Yaris) και την ποιότητα αναβαθμίζουν το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό και η γεροδεμένη συναρμογή. Όσον αφορά τους χώρους αμφοτέρων, τέσσερα άτομα θα χωρέσουν δίχως στρίμωγμα. Επιπλέον, το πολύ χαμηλό κεντρικό τούνελ διευκολύνει τις ανέσεις στο πίσω κάθισμα, όχι όμως και το σχετικά μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών. Όσο για τις αποσκευές, το πορτ μπαγκάζ των 397 λίτρων είναι αρκετό και φέρει μια εύκαμπτη εταζέρα για περισσότερη πρακτικότητα.
Χαμηλότερη τιμή ή κατανάλωση;
Οι βασικές διαφορές μεταξύ του Yaris Cross 1.5 125 hp και του 1.5 Hybrid 116 hp αφορούν την τιμή και την κατανάλωση. Το αμιγώς βενζίνης με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων είναι σημαντικά φθηνότερο από το υβριδικό, το οποίο όμως κοστίζει πολύ λιγότερα λεφτά σε καύσιμο και ειδικά στην πόλη όπου η κατανάλωσή του είναι η μισή.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | 1.5 λτ. 125 hp | 1.5 λτ. Hybrid 116 hp |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.490 | 1.490 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | e-CVT |
Ισχύς (HP/σ.α.λ.) | 125/6.600 | 92/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 153/4.800-5.000 | 120/3.600-4.800 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (HP) | – | 80 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | – | 141 |
Συνδυαστική ισχύς (HP) | – | 116 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,9 | 11,2 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 | 170 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 5,9 | 4,4 |
Βάρος (κιλά) | 1.115 | 1.175 |
Κατανάλωση – κόστη | ||
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 7,7 | 5,5 |
Κόστος στα 1.000 χλμ.** | 156 € | 112 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 133 | 100 |
Τέλη κυκλοφορίας | 85 € | 0 € |
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Έκδοση | Active | Active |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αισθητήρας φώτων | • | • |
Αισθητήρας βροχής | • | • |
Αερόσακοι | 8 | 8 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air Condition | • | – |
Αυτόματος κλιματισμός | ο | • |
Ψηφιακός πίνακας οργάνων | ο | ο |
Σύστημα πολυμέσων | 8 ιντσών | 8 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | • | • |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 19.170 | 22.020 |
* Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
**Με μέση πανελλαδική τιμή 2,028 €/λτ. |