Το Toyota Yaris αποτελεί επί σειρά ετών το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο στην Ελλάδα, όχι μόνο στην κατηγορία του, αλλά και συνολικά. Μια πρωτιά που συνεχίζει και το νέο Yaris, το οποίο συγκεντρώνει πιο πολύ αγοραστικό ενδιαφέρον με τον κινητήρα βενζίνης 1.5 λτ. 125 hp και το full hybrid σύνολο των 1.5 λτ. 116 hp. Αναμενόμενα αρκετοί έρχονται αντιμέτωποι σχετικά με το ποια έκδοση να επιλέξουν, αφού οι διαφορές μεταξύ τους είναι αρκετές, όπως αναλύουμε παρακάτω.
Πόσο διαφέρουν σε τιμή;
Ξεκινώντας από τις τιμές και συγκρίνοντας τις ίδιες εκδόσεις Active, βλέπουμε πως το αμιγώς βενζίνης είναι κατά 1.780 ευρώ φθηνότερο (17.350 ευρώ έναντι 19.130 ευρώ το Hybrid). Από πλευράς εξοπλισμού το μόνο αβαντάζ του υβριδικού Yaris είναι ο αυτόματος κλιματισμός, αντί του απλού air condition. Όμως το 1.5 125 hp Active διαθέτει επιπλέον μεγαλύτερη οθόνη 8 ιντσών (7 ιντσών το Hybrid Active), πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, κάμερα οπισθοπορείας και δερμάτινο τιμόνι – λεβιέ ταχυτήτων – χειρόφρενο. Παράλληλα, αμφότερα ενσωματώνουν όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού.
Πιο δυνατό το 1.5 βενζίνης και οικονομικό το Hybrid
Η πιο κύρια διαφορά μεταξύ των δύο Yaris εντοπίζεται στα μηχανικά τους σύνολα. Το αμιγώς βενζίνης 1.500άρι αποδίδει 125 ίππους και 153 Nm ροπής και προσφέρει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ. Παρουσιάζει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, δίνοντας την αίσθηση ότι έχει turbo και συνδυάζεται ιδανικά με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η κατανάλωσή του στη δοκιμή βρέθηκε στα 6,8 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 από 122 γρ./χλμ. γλιτώνει τα τέλη κυκλοφορίας.
Το υβριδικό σύνολο των 116 ίππων αποτελείται από το μοτέρ βενζίνης των 1.5 λτ. ισχύος 92 ίππων και 120 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων και 207 Nm ροπής, που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V. Η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω του e-CVT κιβωτίου και με φουλ γκάζι το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,7 δλ. Η εναλλαγή μεταξύ θερμικού και ηλεκτρικού μοτέρ γίνεται πολύ ομαλά, με τον 3κύλινδρο να ακούγεται μόνο όταν καλείται να φορτίσει την μπαταρία ή πατηθεί τέρμα γκάζι για πλήρη επιτάχυνση. Το πιο σημαντικό ατού του υβριδικού Yaris είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση δοκιμής των 4,5 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες. Ωστόσο στην πόλη μπορεί να πέσει ακόμα και ένα λίτρο, λόγω του ότι είναι σε θέση να διανύει αρκετές αποστάσεις με μόνο το ρεύμα. Πρόσθετα με εκπομπές CO2 από 87 ευρώ μπαίνει ελεύθερα στο Δακτύλιο και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.
Περισσότερη ευκολία η ευχαρίστηση στην οδήγηση;
Κοινό χαρακτηριστικό των Yaris είναι η άριστη ευελιξία και η ευκολία στους χειρισμούς. Το υβριδικό έχει αισθητό προβάδισμα στην πόλη, γιατί ο οδηγός δεν ασχολείται με αλλαγές ταχυτήτων, συν του ότι η ηλεκτρική κίνηση λειτουργεί υπέρ της άνεσης. Από την άλλη πλευρά, το Hybrid είναι μόνο «γκάζι – φρένο» και δεν παρέχει τη δυνατότητα αλλαγών ταχυτήτων, που θα αναζητήσει κανείς για να έχει καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου κυρίως σε μια ορεινή διαδρομή. Εκεί το 1.5 125 hp με το χειροκίνητο σασμάν είναι σαφώς πιο ευχάριστο και με καλύτερη αίσθηση γενικότερα.
Ελάχιστες διαφορές στο αμάξωμα και στο εσωτερικό
Εξωτερικά το υβριδικό Yaris διακρίνεται αμέσως από τα λογότυπα «HYBRID» και τα διαφορετικά σήματα με το μπλε περίγραμμα, ενώ οι πιο «γνώστες» θα εντοπίσουν και τα δισκόφρενα στους πίσω τροχούς, αντί των ταμπούρων στο 1.5 125 hp. Στην καμπίνα η μόνη διαφορά εντοπίζεται στο λεβιέ των ταχυτήτων και στα πρόσθετα γραφικά του υβριδικού συστήματος στην κεντρική οθόνη και στον πίνακα οργάνων. Κατά τα λοιπά, η ποιότητα είναι προσεγμένη και οι ίδιοι χώροι επαρκούν για τέσσερα άτομα χωρίς ιδιαίτερες ανέσεις, όπως ισχύει και για το πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων.
Υβριδικό ή «απλό» Yaris;
Η απάντηση είναι σχετικά απλή και ξεκάθαρη θα λέγαμε. Όσοι θέλουν πάρα πολύ χαμηλή κατανάλωση βενζίνης και μεγάλη ευκολία στις αστικές μετακινήσεις, θα επιλέξουν το Yaris Hybrid. Εκείνοι που σκοπεύουν να δαπανήσουν λιγότερα χρήματα στην αγορά και θέλουν να ευχαριστιούνται περισσότερο την οδήγηση, θα στραφούν στο αμιγώς βενζίνης με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | 1.5 λτ. 125 hp | 1.5 λτ. Hybrid 116 hp |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.490 | 1.490 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | e-CVT |
Ισχύς (HP/σ.α.λ.) | 125/6.000 | 91/- |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 153/4.800 | 120/3.600 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (HP) | – | 80 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | – | 207 |
Συνδυαστική ισχύς (HP) | – | 116 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,0 | 9,7 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 | 175 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 5,2 | 3,8 |
Βάρος (κιλά) | 1.040 | 1.080 |
Κατανάλωση – κόστη | ||
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 6,8 | 4,5 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.** | 1.817 € | 1.202 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 122 | 87 |
Τέλη κυκλοφορίας | 0 € | 0 € |
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Έκδοση | Active | Active |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αισθητήρας φώτων | • | • |
Αισθητήρας βροχής | ο | ο |
Αερόσακοι | 8 | 8 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 2 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air Condition | • | – |
Αυτόματος κλιματισμός | ο | • |
Ψηφιακός πίνακας οργάνων | ο | ο |
Σύστημα πολυμέσων | 8 ιντσών | 7 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | • | ο |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 17.350 | 19.130 |
* Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 2,227 €/λτ. |