Peugeot και VW είναι από τους παλαιότερους παίκτες στο γήπεδο των σουπερμίνι, πριν καν πάρουν αυτό το όνομα. Το Polo είναι μαζί μας από το 1975, μετρώντας 6 γενιές και εκατομμύρια πωλήσεων. Οι Γάλλοι αριθμούν επίσης εκατομμύρια αντιτύπων, αλλά με μεγαλύτερη ποικιλομορφία. Ξεκινώντας από το 104 του 1972, στο 205 που έμεινε στην αγορά για 16 χρόνια (1983-1998), από εκεί στο 206 των 15 ετών παραγωγής και 10+ εκατ. πωλήσεων, μετέπειτα στο 207 και πλέον το 208, που βρίσκεται αισίως στην 2η γενιά του, η Peugeot διατηρεί μια από τις μακροβιότερες παραδόσεις στην κατηγορία – αλλά και κόντρα με την VW.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 100
Δεν υπήρχε περίπτωση να μην θέσουμε αντιμέτωπα τα 208 και Polo, με τις πιο δυνατές εκδόσεις των turbo downsized κινητήρων. Αυτές είναι η 1.2 PureTech 130 PS για το γαλλικό αυτοκίνητο και ο 1.0 TSI 115 PS για το γερμανικό, αμφότερα συνδυασμένα με αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, 8 και 7 σχέσεων αντίστοιχα.
Εξετάζοντας τις τιμές τους, βλέπουμε ότι το Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8 ξεκινά από τις 21.700 ευρώ στην πρώτη αλλά πληρέστατη έκδοση Allure, ενώ το VW Polo 1.0 TSI 115 PS DSG στην αρχική και επίσης πλούσια έκδοση Highline κοστίζει από τις 17.440 ευρώ. Διαφορά που δικαιολογείται από τον ισχυρότερο κινητήρα του 208, καθώς και από τον πλουσιότερο εξοπλισμό. Αυτός περιλαμβάνει επιπλέον τον 3D ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10 ιντσών, μεγαλύτερη οθόνη του συστήματος πολυμέσων, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα αναγνώρισης οδικών πινακίδων, προβολείς LED κ.λπ.
Με αυτά κατά νου και πολλά ακόμα, πάμε να δούμε την «κονταρομαχία» μεταξύ των 2 πρωταγωνιστών της κατηγορίας!
Άκρως εντυπωσιακό το 208, πιο παραδοσιακό το Polo
Εξωτερικά, τα δυο μοντέλα δεν θα μπορούσαν να διαφέρουν περισσότερο. Το νεότερο 208, (τέλη του 2019 παρουσιάστηκε, αρχές του 2020 ήρθε Ελλάδα), μαγνητίζει τα βλέμματα με τρόπο απίστευτο – και όχι μόνο για τα δεδομένα των σουπερμίνι. Τα κάθετα λεπτά φώτα ημέρας LED που θυμίζουν «νυχιές» λιονταριού και οι δυο «κυνόδοντες» στον προφυλακτήρα, συνθέτουν το πιο επιθετικό «πρόσωπο» της κατηγορίας. Ειδικά στο εικονιζόμενο GT Line, υποστηρίζεται από μαύρες προσθήκες στους θόλους των τροχών, αεροτομή, 17άρες ζάντες και διπλή απόληξη της εξάτμισης.
Ανάγλυφες είναι με την σειρά τους και οι πλευρικές επιφάνειες, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα λεπτά φωτιστικά με τα κάθετα τρία διαγώνια τοποθετημένα LED -επίσης εν είδει αμυχών λιονταριού- και η γυαλιστερή μαύρη φάσα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της πόρτας του χώρου αποσκευών.
Δίπλα του, το Polo πρακτικά «χάνεται». Όχι ότι είναι βαρετό, απλά ακολουθεί την γερμανική τεχνοτροπία της εξέλιξης των προκατόχων του. Μακρόστενα φανάρια εμπρός και μικρότερα, παραλληλόγραμμα πίσω, σε συνδυασμό με κλασσικές γραμμές για ένα σχήμα που εξελίσσεται διαχρονικά, από την εποχή του Polo Mk3.
High-tech το ένα, τεκτονικό και ευρύχωρο το άλλο
Το ίδιο μοτίβο συνεχίζεται εντός της καμπίνας. Το 208 δίνει στα μάτια συνεχώς ερεθίσματα με το τρισδιάστατο ψηφιακό καντράν 3D i-Cockpit των 10 ιντσών και το επίπεδο πάνω-κάτω, μικρής διαμέτρου τιμόνι. Επίσης, το ταμπλό χωρίζεται σε δυο επίπεδα, ενώ στο κέντρο του κυριαρχεί η πλατιά οθόνη αφής επίσης 10 ιντσών (7 ιντσών στην έκδοση Allure). Εκεί που ενδέχεται να μην ικανοποιήσει, είναι στην εργονομία, καθώς η ιδιαίτερη διάταξη τιμονιού και i-Cockpit δεν κάνουν ορατές τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων σε όλους τους οδηγούς.
Στον τομέα της ποιότητας, το εσωτερικό του νέου 208 τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας, συνδυάζοντας πολυτελή στοιχεία με σπορτίφ εικόνα. Όλα τα πλαστικά τμήματα στο ταμπλό είναι μαλακά στην υφή, ενώ το κεντρικό τμήμα είναι διακοσμημένο με επένδυση τύπου ανθρακονήματος. Επίσης, τα διακοσμητικά μαύρης λάκας πιάνου και τα νίκελ φιλέτα, χαρίζουν στην καμπίνα μια premium νότα.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Στην αντίπερα όχθη, το Polo επικεντρώνεται στην ουσία. Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός, η οθόνη αφής 6,5 ιντσών (προαιρετικά διατίθεται ψηφιακός πίνακας οργάνων και οθόνη 8,0 ιντσών) και η διαμόρφωση του ταμπλό με τα παχιά αφρώδη υλικά είναι πιο παραδοσιακή, προς όφελος της εργονομίας. Το VW ρεφάρει στην ευρυχωρία που προσφέρει στους επιβάτες, φιλοξενώντας με άνεση 4 άτομα, αλλά και τις αποσκευές τους. Εκεί είναι που κάνει τη μεγαλύτερη διαφορά συγκριτικά με το 208, καθώς το πορτμπαγκάζ στο Polo φτάνει τα 351 λίτρα και συγκαταλέγεται στα κορυφαία της κατηγορίας. Στο Peugeot, αντίθετα, χρειάζεται κιτ επισκευής για να φτάσει τα 309 λίτρα (261 λτ. κανονικά). Οι φιλοξενούμενοι του πίσω καθίσματος στο 208 έχουν στη διάθεσή τους λιγότερες ανέσεις, ενώ το μικρό άνοιγμα θυρών δεν διευκολύνει την επι/αποβίβαση.
«Ντέρμπι» σε κινητήρες και κιβώτια
Η μάχη κάτω από το καπό, είναι πολύ πιο αμφίρροπη. Όπως είπαμε, ο 1.200άρης τρικύλινδρος τούρμπο υπερτερεί σε ισχύ αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο 1.000άρης TSI υστερεί. Στο 208 αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., συνεργαζόμενος άψογα με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Η κλιμάκωση του οποίου είναι απλωμένη, καταφέρνοντας να ταιριάξει τις γρήγορες επιταχύνσεις με το χαμηλό φορτίο και το ανάλογο επίπεδο θορύβου στο ταξίδι.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή VW Polo 1.0 TGI 90 PS CNG
Το Polo χαρακτηρίζεται από το ευρύτερο πεδίο δράσης, καθώς οι 115 ίπποι του αποδίδονται σταθερά από τις 5.000 έως τις 5.500 σ.α.λ., με τα 200 Nm να έχουν «παράθυρο» 1.500 σ.α.λ. (2.000-3.500 σ.α.λ.) Οι δυο συμπλέκτες του DSG φροντίζουν να καλύψουν το κενό της μιας λιγότερης σχέσης έναντι του κλασικού αυτόματου στο 208 (7 αντί 8), όμως το πλεονέκτημα του «Γάλλου» δεν κρύβεται.
Το γαλλικό αυτοκίνητο ρίχνει σχεδόν 1 δλ. στο γερμανικό για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα (8,7 δλ. αντί 9,5) και κοντά 10 χλμ./ώρα τελικής (208 χλμ./ώρα αντί 200), συνοδευόμενο από την ανάλογη καλύτερη αίσθηση. Ο κινητήρας εμφανίζει πιο θετική χροιά και ακούγεται λιγότερο από τον TSI, ενώ και οι αλλαγές στο 8άρι είναι κατά τι ταχύτερες. Στην χειροκίνητη λειτουργία το DSG παίρνει το αίμα του πίσω, όντας πιο πρόθυμο στις προσταγές του δεξιού χεριού, όμως το EAT8 ξαναπαίρνει το προβάδισμα στην λειτουργία Sport. H ταχύτητα και το γεγονός ότι το Peugeot «στο βγάζει» περισσότερο, πληρώνεται στο βενζινάδικο. Η μέση κατανάλωση έφτασε τα 8,3 λίτρα/100 χλμ., έχοντας να κάνει με έναν φειδωλό σε απαιτήσεις αντίπαλο, που ζήτησε μόλις 6,8 λίτρα/100 χλμ.
Ένα «κλικ» πάνω το Peugeot οδηγικά
Peugeot που να μην στρίβει δεν θα βρει κάποιος εύκολα. Ειδικά όταν συνοδεύεται από 18άρες ζάντες και σφιχτό setup στην ανάρτηση. Με την πρώτη στροφή που θα συναντήσεις, αισθάνεσαι την αμεσότητα του μπροστινού, μα κυρίως τις περιορισμένες κλίσεις. Το 208 στρίβει μονοκόμματα και ουδέτερα, με την ουρά να σου λέει πως μπορεί, να το κάνει πράξη, αλλά το σύστημα ευστάθειας να επεμβαίνει (διακριτικά είναι η αλήθεια). Παρόλα αυτά, ευχαριστιέσαι να το οδηγείς, χάρις στο πλαίσιο που διαχειρίζεται απροβλημάτιστα όσο φόρτο και να του βάλεις, τα φρένα που παρουσιάζονται αμεσότατα και δυνατά, αλλά και τον τρόπο που διατηρεί χιλιόμετρα εντός της στροφής.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή VW T-Roc 1.6 TDI 115 PS
Το Polo κάνει τα πάντα ένα «κλικ» πιο αργά από πλευράς αμεσότητας κι άλλο ένα «κλικ» νωρίτερα, αναφορικά με την εκδήλωση αντιδράσεων. Αν προσπαθήσεις να ακολουθήσεις τον ρυθμό του Peugeot, θα στρίψει με περισσότερη ραθυμία, θα γείρει πιο πολύ και θα βγάλει μούτρα νωρίτερα. Η ουρά δεν σε προβληματίζει, ίσα ίσα επιχειρεί να σε «ισιώσει», όμως το ESP κόβει μονομιάς οιαδήποτε τάση γλιστρήματος. Τα φρένα είναι και εδώ εξαιρετικά, ωστόσο το Polo φανερώνει πως δεν «ψήνεται» ιδιαίτερα για οριακές καταστάσεις.
Από πλευράς ποιότητας κύλισης, το μικρό VW διατηρεί το πλεονέκτημα. Η ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει άνεση που θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, ταξιδεύοντας ξεκούραστα και πολύ σταθερά ανεξαρτήτως ταχύτητας, μένοντας πρακτικά αδιάφορο για τις περισσότερες ανωμαλίες που συναντά. Στα έντονα «σκαψίματα» των ελληνικών δρόμων, ο ημιάκαμπτος πίσω θα περάσει κραδασμούς στο εσωτερικό. Κάτι που δεν θα κάνει ο αντίστοιχος του Peugeot, όμως το πιο σπορτίφ στήσιμο και τα φαρδύτερα ελαστικά επιβαρύνουν –σε σχέση με το Polo πάντα- τον θόρυβο κύλισης και την ανάγνωση του οδοστρώματος.
Συμπέρασμα:
Το κάθε μοντέλο ακολουθεί πιστά τη φιλοσοφία της κάθε μάρκας, με το 208 να έχει ένα πιο έντονα νεανικό και σπορτίφ χαρακτήρα, απέναντι στο πιο συντηρητικό και ορθολογιστικό Polo. Το μικρό Peugeot διαθέτει άκρως ερωτεύσιμο σχεδιασμό και ένα φαντασμαγορικό εσωτερικό, ενώ ο συνδυασμός του δυνατού κινητήρα και του στησίματος της ανάρτησης σε κάνουν να θέλεις να το οδηγείς όλο και πιο πολύ. Ο Γερμανός αντίπαλος με τη χαμηλότερη τιμή εστιάζει κυρίως στην πρακτικότητα και στο ότι τα κάνει όλα καλά, αλλά αφήνοντας το συναίσθημα λίγο στο περιθώριο.
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 EAT8
+ Σχεδίαση, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, ποιότητα κατασκευής, λειτουργία κινητήρα και ανάρτησης, κιβώτιο ταχυτήτων
– Τιμή, χώροι πίσω επιβατών, μικρό άνοιγμα πίσω θυρών
VW Polo 1.0 TSI 115 PS DSG
+ Άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, εργονομία, ευρυχωρία/πρακτικότητα, χώρος αποσκευών, κατανάλωση
– Μονοδιάστατη οδική συμπεριφορά, συντηρητική εικόνα, θόρυβος κινητήρα στο υψηλό φάσμα στροφών
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | 208 1.2 PureTech 130 EAT8 | Polo 1.0 TSI 115 PS DSG |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 | 999 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 |
Ταχύτητες | 8 | 7 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 130/5.500 | 115/5.000-5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 230/1.750 | 200/2.000-3.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 8,7 | 9,5 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 208 | 200 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,4 | 4,9 |
Βάρος (κιλά) | 1.230 | 1.195 |
Διαστάσεις | 208 1.2 PureTech 130 EAT8 | Polo 1.0 TSI 115 PS DSG |
Μήκος (χλστ.) | 4.055 | 4.053 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.745 | 1.751 |
Ύψος (χλστ.) | 1.430 | 1.461 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.540 | 2.551 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 265 (309 με κιτ επισκευής) | 351 |
Κατανάλωση – κόστη | 208 1.2 PureTech 130 EAT8 | Polo 1.0 TSI 115 PS DSG |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 8,3 | 6,8 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.** | 1.418 € | 1.161 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 103 | 111 |
Τέλη κυκλοφορίας | 100,94 € | 108,78 € |
Τεκμήριο | 4.000 € | 4.000 € |
Εξοπλισμός – τιμή | 208 1.2 PureTech 130 EAT8 | Polo 1.0 TSI 115 PS DSG |
Έκδοση | Allure | Highline |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | ο | ο |
Αναγνώριση πινακίδων | • | – |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | – | – |
Ηλ. κλιματισμός | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 7 ιντσών | Οθόνη 6,5 ιντσών |
Πίσω αισθητήρες στάθμευσης | • | ο |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 21.700 | 17.440 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται | ||
*Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,424€/λτ. |