Από τότε που έγινε η άρση της πετρελαιοκίνησης, o προβληματισμός του Έλληνα καταναλωτή ήταν τι να αγοράσει; Βενζίνη ή diesel για το ίδιο μοντέλο;
Βέβαια όπως έχουμε αναφέρει αρκετές φορές, αν ένας οδηγός δεν κάνει πολλά χιλιόμετρα ανά έτος, δεν αξίζει να δώσει τη διαφορά για την απόκτηση ενός πετρελαιοκίνητου. Τι γίνεται όμως όταν ένα πολύ δημοφιλές αυτοκίνητο μιας μάρκας και μάλιστα στην ίδια έκδοση έχει σχεδόν την ίδια τιμή; Σε ποιο να επενδύσει κάποιος τα λεφτά του; Στο Peugeot 2008 βενζίνης ή στο diesel; Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα αποκτήσετε ένα αυτοκίνητο το οποίο αξίζει κάθε σας ευρώ! Ας δούμε αναλυτικότερα τις δυο εκδόσεις.
Το εντυπωσιακό SUV της Peugeot με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 PureTech με τα 130 άλογα στην έκδοση Active Plus τιμολογείται από 22.400 ευρώ. Εξοπλιστικά δεν θα έχετε κανένα παράπονο, μιας και διαθέτει: 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους κι αναδιπλούμενους καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, cruise control, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, έγχρωμη οθόνη αφής διάστασης 7 ιντσών, ζάντες 16 ιντσών, αυτόνομο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, σύστημα διατήρησης λωρίδας και πολλά ακόμα. Για όσους επιθυμούν να αποκτήσουν το 2008 με τον κινητήρα πετρελαίου 1.5 BlueHDi με ισχύ 110 ίππων, στην ίδια έκδοση, θα έχουν στη διάθεσή τους ακριβώς τον ίδιο εξοπλισμό με την έκδοση βενζίνης, με την τιμή να διαμορφώνεται από 22.300 ευρώ.
Μοναδικά δυναμικό παρουσιαστικό!
Η Peugeot έχει καταφέρει να φέρει στην αγορά εξαιρετικά δυναμικά μοντέλα, σε κάθε κατηγορία που δραστηριοποιείται. Το Peugeot 2008 ακολουθεί την σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας. Αυτό μεταφράζεται σε ένα αιχμηρό και πληθωρικό παρουσιαστικό, που ξεφεύγει από ότι είχαμε γνωρίσει στην κατηγορία των compact SUV. Το εμπρός μέρος, με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τα LED ημέρας α λα νυχιές δημιουργούν ένα άκρως επιθετικό «πρόσωπο». Το προφίλ χαρακτηρίζεται από τις ανάγλυφες ακμές των πίσω θυρών, ενώ πίσω κυριαρχούν τα ψηλά τοποθετημένα μακρόστενα φωτιστικά σώματα πίσω, με τα τρία διαγώνια LED –που παραπέμπουν σε νυχιές λιονταριού- να δένουν δυναμικά με το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και τη γραμμή της οροφής από πάνω.
Από πλευράς διαστάσεων τώρα, η Peugeot πήρε την πλατφόρμα CMP και τη μεγάλωσε. Μπορεί το 2008 να βασίζεται στο 208, όμως περισσότερο σε 3008 φέρνει. Στα 4.300 χλστ. μήκους, το 2008 είναι 14 ολόκληρα εκατοστά μακρύτερο από τον προκάτοχο και σχεδόν 15 κοντύτερο από το 3008 (4.447 χλστ.). Αρκετά μακρύ είναι και το μεταξόνιο των 2.605 χλστ., χαρακτηριστικό που λειτουργεί θετικά και ως προς τους χώρους των επιβατών.
Πολύ καλής ποιότητας & ευρύχωρο εσωτερικό
Ανεξάρτητα από τον κινητήρα που θα επιλέξετε για να αποκτήσετε το Peugeot 2008, θα απολαμβάνετε ευρυχωρία και ποιότητα στην καμπίνα. Ξεκινώντας από την κατασκευή της, γίνεται χρήση υλικών πολύ καλής ποιότητας, όπου από τη μέση του ταμπλό και πάνω είναι όλα μαλακά και με ευχάριστη υφή. Αυτό όμως που θα σας εντυπωσιάσει ακόμα πιο πολύ είναι η επένδυση στο μεσαίο τμήμα, που θυμίζει ανθρακόνημα και προσδίδει μια σπορ νότα στην καμπίνα. Η μεταξύ τους συναρμογή είναι υπεράνω κριτικής και δεν θα βρείτε ψεγάδια. Σε εξαιρετικό επίπεδο είναι κι η πρακτικότητα, μιας και στο κατώτερο σημείο του ταμπλό υπάρχουν αρκετές πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα, θύρες USB, βάση για ασύρματη φόρτιση και δύο ποτηροθήκες (μία ρηχή και μία βαθιά), ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα. Όπως προαναφέραμε, η αύξηση στις διαστάσεις, συμβάλλει στην ευρυχωρία της καμπίνας, όπου οι πίσω επιβάτες έχουν άπλετο χώρο για τα πόδια τους, ενώ με 1.770 χλστ. πλάτους δεν θα ζοριστεί ιδιαίτερα κι ένας τρίτος. Τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 405 λίτρα (434 με κιτ επισκευής), με διπλό δάπεδο, μεγάλο άνοιγμα και τετραγωνισμένο σχήμα.
Η αέναη μάχη μεταξύ βενζίνης & diesel!
Το κλασικό δίλημμα κάποιου, όταν καλείται να πάρει μια απόφαση αναφορικά με ποιον κινητήρα θα επιλέξει. Στην περίπτωση του 2008, αμφότερα τα μηχανικά σύνολα που κινούν το γαλλικό compact SUV είναι αποδοτικοί, τόσο σε επίπεδο ισχύος όσο και κατανάλωσης. Ξεκινώντας με τον 1.2 PureTech, αυτός αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., νούμερα που προσφέρουν 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ. και τελική ταχύτητα 198 χλμ./ώρα. Οι επιδόσεις συγκριτικά με τον diesel είναι κοντά, μιας και ο 1.5 Blue HDi πετρελαιοκινητήρας των 110 ίππων και 250 Nm ροπής, απαιτεί 9,5 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, με τελική 201 χλμ./ώρα. Εκεί που το diesel μοτέρ παίρνει κεφάλι, είναι σαφώς στον τομέα της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Έχουμε και λέμε λοιπόν: μέση κατανάλωση 4,4 λτ./100 χλμ. και 115 γρ./χλμ. CO2, άρα έχουμε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, έναντι 5,5 λτ./100 χλμ. και 124 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα για κάθε χιλιόμετρο, που σημαίνει 93,5 ευρώ τέλη κυκλοφορίας. Υπολογίζοντας τώρα το κόστος καυσίμων για ένα έτος ή για 12.000 χλμ., βλέπουμε ότι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του πετρελαίου είναι μεγάλο. Πιο συγκεκριμένα για 12.000 χλμ. και σύμφωνα με την εργοστασιακή κατανάλωση το 2008 1.2 PureTech θα «κάψει» 1.016 ευρώ, ενώ αντίστοιχα με τον 1.5 ΒlueHDi κινητήρα, μόλις 676 ευρώ.
Άνετα και ασφαλή σε κάθε διαδρομή
Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς το Peugeot 2008 ανεξάρτητα από τον τύπο κινητήρα, εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό του. Οι αναρτήσεις προσφέρουν πολύ καλό κράτημα, εξασφαλίζοντας παράλληλα αξιοσημείωτη ποιότητα κύλισης. Ακόμα και σε σφιχτή ορεινή διαδρομή κι όσο κι αν πιέσει ο οδηγός, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές, αυξάνοντας έτσι την εμπιστοσύνη του οδηγού στον «Λέοντα». Παράλληλα, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα ακριβές τιμόνι, αποδοτικά φρένα και σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος αμφότερων των κινητήρων.
Εν κατακλείδι, το Peugeot 2008, ανεξάρτητα από τον τύπο καυσίμου αποτελεί μια αξιόλογη πρόταση αγοράς που αξίζει την προσοχή σας. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι έχει βρεθεί στην πρώτη θέση των πωλήσεων στην κατηγορία του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | 2008 1.2 PureTech 130 PS | 2008 1.5 BlueHDi 110 PS |
Καύσιμο | Βενζίνη | Πετρέλαιο |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 | 1.499 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 4/16 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 130/5.500 | 110/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 230/1.750 | 250/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 8,9 | 9,5 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 198 | 201 |
Βάρος (κιλά) | 1.194 | 1.310 |
Διαστάσεις | 2008 1.2 PureTech 130 PS | 2008 1.5 BlueHDi 110 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.300 | 4.300 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.770 | 1.770 |
Ύψος (χλστ.) | 1.530 | 1.530 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.605 | 2.605 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 405 | 405 |
Κατανάλωση – κόστη | 2008 1.2 PureTech 130 PS | 2008 1.5 BlueHDi 110 PS |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,5 | 4,4 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.** | 1.016 € | 676 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 102 | 64 |
Τέλη κυκλοφορίας | 93,5 € | 0,00 € |
Τεκμήριο | 4.000 € | 5.800 € |
Εξοπλισμός – τιμή | 2008 1.2 PureTech 130 PS | 2008 1.5 BlueHDi 110 PS |
Έκδοση | Active Plus | Active Plus |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αυτόματα φώτα | • | • |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | 7 ιντσών | 7 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | • | • |
Ζάντες αλουμινίου | ο | ο |
Τιμή από (ευρώ) | 22.400 | 22.300 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται |
*Εργοστασιακές μετρήσεις
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,539 €/λτ. και diesel 1,280 €/λτ.