Είμαστε σίγουροι πως το συγκριτικό που θα διαβάσετε στις παρακάτω γραμμές το περιμένατε πως και πως! Δυο αυτοκίνητα που πρωταγωνιστούν στην ελληνική αγορά από την αρχή της εμπορικής τους καριέρας, μιας και συνδυάζουν όσα θέλει ο υποψήφιος αγοραστής ενός C-SUV. Στην εξίσωση υπολογίστε και την ιαπωνική τους καταγωγή, καταλυτικό στοιχείο για τον Έλληνα καταναλωτή και θα καταλάβετε γιατί αγαπιούνται τόσο.
Στη μια «γωνία του ρινγκ» έχουμε το Nissan Qashqai που επί σειρά ετών βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας και πρόσφατα μας συστήθηκε στην 3η του γενιά, ανεβάζοντας κατά πολύ τον πήχη. Στην άλλη είναι το Toyota C-HR που με αφορμή τη φάση αλλαγής του Qashqai κατάφερε το 2021 να κοιτάει αφ’ υψηλού τους υπόλοιπους της κατηγορίας. Όμως τώρα που ο βασιλιάς Qashqai επέστρεψε με επιπλέον προτερήματα, όπως την υβριδική και δυνατή γκάμα κινητήρων και την αιχμηρή εμφάνιση, πως θα διαμορφωθεί άραγε η αγορά; Θα αντέξει το Toyota C-HR την πίεση του SUV της Nissan; Αυτό θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε μέσα από αυτή τη συγκριτική δοκιμή!
Ξεκινώντας με τις τιμές τους και με το νέο Nissan Qashqai, αυτό εκκινεί από τα 24.990 ευρώ στην έκδοση Elite με το δυνατό 1.300άρη κινητήρα των 140 ίππων και με τον εξοπλισμό ασφαλείας & άνεσης να ικανοποιεί. Στην ίδια περίπου κλίμακα τιμής βρίσκεται και το Toyota C-HR αφού στην έκδοση C-Enter ξεκινάει από τα 24.070 ευρώ, με τον εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας να είναι εξίσου καλός. Βέβαια η αρχική έκδοση του C-HR ενσωματώνει και σύστημα infotainment 8 ιντσών, στοιχείο που στο Qashqai προσφέρεται στην αμέσως επόμενη έκδοση από την Elite, την Premium με τιμή από 26.790 ευρώ.
Σχεδίαση: Από τα πιο ξεχωριστά αμαξώματα της αγοράς!
Πριν μερικούς μήνες, την πρωτοκαθεδρία στον τομέα της εξωτερικής εμφάνισης σίγουρα διατηρούσε το SUV της Toyota, αφού ο εξωτερικός σχεδιασμός του είναι αρκετά φουτουριστικός. Όμως τώρα το νέο Nissan Qashqai άλλαξε σημαντικά, με το δυναμισμό του αμαξώματος να είναι έκδηλος σε κάθε εκατοστό του. Τα πλέον εμφατικά του σημεία είναι το εμπρός τμήμα, με τη μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα Nissan V–Motion και τα αιχμηρά φώτα ημέρας, που δημιουργούν ένα σχήμα τύπου μπούμερανγκ. Έχει ένα αρκετά σφηνοειδές προφίλ, όπως άλλωστε και το Toyota C-HR, όπου και στα δυο αυτοκίνητα τα νεύρα διατρέχουν όλο το αμάξωμα τους. Έξυπνη τεχνοτροπία, οι κρυμμένες χειρολαβές στις πίσω θύρες του C-HR που ενισχύουν τον κουπέ σχεδιασμό.
Αναλύοντας τώρα τις εξωτερικές διαστάσεις διαπιστώνουμε ότι πλέον έχουμε μερικές σημαντικές διαφορές. Αρχικά το Nissan Qashqai μεγάλωσε συγκριτικά με τον προκάτοχό του κι έτσι κατ’ επέκταση είναι μεγαλύτερο από το C-HR. Αναλυτικότερα, το μήκος του ολοκαίνουργιου Qashqai πλέον αγγίζει τα 4.425 χλστ. έναντι των 4.390 χλστ. του C–HR, ενώ κερδίζει και στον τομέα του πλάτους αφού διαθέτει 1.835 χλστ., έναντι 1.795 χλστ. το Toyota, με το ύψος να βρίσκεται στα 1.625 χλστ.! Βέβαια τα 1.565 χλστ. ύψους του C-ΗR το βοηθούν να δείχνει πιο σπορ συγκριτικά με το Qashqai.
Εσωτερικά: Ποιοτικά και τα δυο, αλλά πιο ευρύχωρο το Qashqai
Η ποιότητα από αυτοκίνητα της εν λόγω κατηγορίας είναι κάτι που αναμένει να δει ο υποψήφιος αγοραστής, με τα δυο ιαπωνικά SUV να την προσφέρουν απλόχερα. Οι μεταξύ τους διαφορές είναι μικρές με την τελική επιλογή να κρίνεται στην λεπτομέρεια και σε υποκειμενικά κριτήρια, παρά σε αδιάσειστα στοιχεία. Ξεκινώντας με το νέο μέλος της παρέας, το Nissan Qashqai έκανε το παραπάνω βήμα. Διατηρεί την κατασκευαστική ποιότητα του παρελθόντος, ενισχύοντας σημαντικά όμως την πολυτέλεια που προσφέρει σε οδηγό κι επιβάτες και μάλιστα χωρίς σχεδιαστικές φανφάρες. Αρχές που ισχύουν και στην καμπίνα του Toyota C-HR! Αμφότερα αποτελούνται από μαλακά πλαστικά με καλή συναρμογή, με τις απαραίτητες τεχνολογικές πινελιές, όπως η οθόνη infotainment που και στα δυο αυτοκίνητα (στο Qashqai από την έκδοση Premium και πάνω) βρίσκεται στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας. Σίγουρα θα βολευτείτε και στα δυο, μιας και τα καθίσματα ρυθμίζονται ποικιλοτρόπως. Βέβαια στο Toyota C-HR ο οδηγός είναι σε ελαφρώς πιο «πολεμική» θέση, αφού κάθεται πιο χαμηλά, συγκριτικά με το Qashqai, το οποίο όμως έχει λίγες παραπάνω θήκες για τα προσωπικά αντικείμενα και παρέχει σαφώς καλύτερη περιμετρική ορατότητα.
Πηγαίνοντας στην πίσω σειρά καθισμάτων, οι μεγαλύτερες διαστάσεις του SUV της Nissan προσφέρουν περισσότερη άνεση για το κεφάλι και τα γόνατα των επιβαινόντων, ενώ ξεχωρίζει σε ακόμα δυο τομείς. Αρχικά στην πρόσβαση στις πίσω θέσεις, που υλοποιείται ευκολότερα μιας κι οι πόρτες ανοίγουν σχεδόν κατά 90 μοίρες! Έπειτα στο χώρο αποσκευών που πλέον στο νέο Qashqai αγγίζει τα 504 λίτρα, συγκριτικά με τα 377 λίτρα του C-HR.
Ισχυρότερο το Qashqai – χαμηλότερη κατανάλωση το C-HR
Με τα diesel να βρίσκονται πλέον στο περιθώριο, η υβριδική τεχνολογία είναι αυτή που προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων. Μια τεχνολογία στην οποία η Toyota έχει επενδύσει πολλά όλα αυτά τα χρόνια και με αυξημένη αυτοπεποίθηση εξοπλίζει σχεδόν όλη την προϊοντική της γκάμα. Η Nissan στον αντίποδα μπαίνει κι εκείνη δυναμικά με αυτόν τον εναλλακτικό τρόπο κίνησης, αφήνει τους πάλαι ποτέ επιτυχημένους diesel στην άκρη και ενσωματώνει ήπιο 12βoλτο υβριδικό σύστημα στον γνώριμο και πολύ καλό 4κύλινδρο 1.300άρη turbo με απόδοση 140 ίππων και 240 Nm ροπής, με το σύνολο να συνεργάζεται με ένα 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Ο πρωτεργάτης των υβριδικών, το Toyota C-HR έχει μια ελαφρώς διαφορετική προσέγγιση, μιας και έχουμε full hybrid τεχνολογία κάτω από το καπό του. Το γνώριμο υβριδικό σύνολο του C-HR αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1.8 λτ., με δύναμη 98 ίππων και 142 Nm ροπής κι υπάρχει επιπλέον ένα ηλεκτρικό μοτέρ 50 ίππων και 163 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 122 ίππους, με την μετάδοση της κίνησης να εξασφαλίζει το e–CVT κιβώτιο.
Στον τομέα των επιδόσεων, τα δυο αυτοκίνητα είναι αρκετά κοντά, ειδικά στη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα, με το Qashqai να χρειάζεται 10,2 δλ., έναντι των 11,0 δλ. του C-HR, και την τελική ταχύτητα να βρίσκεται στα 188 και 170 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Νούμερα που επιβεβαιώνονται κι από την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός όταν βρεθεί πίσω από το τιμόνι και των δυο ιαπωνικών SUV. Αυτό που δεν θα αρέσει στους πιο σκληροπυρηνικούς οδηγούς, είναι το e-CVT που εμφανίζει μια υστέρηση στα εικονικά κατεβάσματα, με τον οδηγό να πρέπει να πατήσει βαθιά το γκάζι για να επιταχύνει δυνατά και με τον κινητήρα να παράγει αισθητό βουητό.
Όμως στη μάχη της κατανάλωσης το C-HR κερδίζει ξεκάθαρα, υλοποιώντας με άνεση το στόχο να «καίει» λιγότερο. Έτσι το εργοστάσιο της Toyota να ανακοινώνει κατά WLTP μέση κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ. (έναντι των 6,4 λτ./100 χλμ. του Nissan Qashqai). Σε πραγματικές συνθήκες το C-HR βρίσκεται στα 5,5 λτ./100 χλμ., ενώ το Qashqai είναι στα 9,8 λτ./100 χλμ. Για αυτά τα χαμηλά νούμερα του C-HR, μερίδιο στην επιτυχία έχει πως στις αστικές μετακινήσεις, το μεγαλύτερο σκέλος καλύπτεται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Εδώ ξεκάθαρος νικητής είναι το C-HR μιας κι όπως θα δείτε στον πίνακα παρακάτω το κόστος καυσίμου για 12.000 χλμ. είναι 1.124 ευρώ, με το Qashqai για τα ίδια χιλιόμετρα να απαιτεί 2.003 ευρώ. Σε αυτά προσθέστε και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας του πλήρους υβριδικού Toyota.
Αμφότερα άνετα, στιβαρά & ασφαλή!
Οι κάτοχοι ενός SUV αυτοκινήτου επιζητούν πρωτίστως την ασφάλεια από τα οχήματά τους κι εν συνεχεία την άνεση σε κάθε διαδρομή. Αρετές που και τα δυο μοντέλα του συγκριτικού έχουν και τις προσφέρουν απλόχερα, με τις διαφορές μεταξύ τους στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς να είναι μικρές. Από τα πρώτα μέτρα, γίνεται αντιληπτό πως το μοντέλο της Toyota είναι πιο ξεκούραστο στην πόλη λόγω του αυτόματου κιβωτίου και του ηλεκτροκινητήρα, ενώ σε επαρχιακό δίκτυο με στροφές, διακρίνεται για την ελαφρώς τονισμένη οδική συμπεριφορά συγκριτικά με το Nissan. Όμως η πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, παρά το γεγονός πως χειρίζεται πολύ καλά το κακοτράχαλο οδόστρωμα, συγκριτικά με το Qashqai αφήνει μερικά από τα τεκταινόμενα του δρόμου να περνάνε στην καμπίνα. Στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο και τα δυο είναι ευθύβολα κι ασφαλή, ανεβάζοντας με ευκολία χιλιόμετρα στο κοντέρ! Στο ταξίδι βέβαια είναι πιο άνετο το Qashqai, λόγω λιγότερου θορύβου, έναντι του έντονου βουητού που παράγει ο κινητήρας του C-HR, κατά την πλήρη επιτάχυνση.
Μεγάλη μάχη!
Το διάστημα μέχρι την έλευση της νέας γενιάς του Qashqai έδωσε τη δυνατότητα στο Toyota C-HR να πάρει «κεφάλι» στη μάχη των πωλήσεων! Μια πρωτιά που αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε αν θα συνεχιστεί και τώρα που λανσαρίστηκε το Nissan. Μπορεί οι diesel κινητήρες του Qashqai που τόσο είχαν αγαπηθεί να ανήκουν στο παρελθόν, όμως η Nissan αντιπροτείνει την ήπια υβριδική τεχνολογία που συνδυάζει επιδόσεις κι αποδοτικότητα. Μαζί με τον πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας από τη βασική έκδοση, είναι σίγουρο πως το Toyota C-HR έχει έναν δύσκολο αντίπαλο. Από την άλλη το SUV της Toyota ποντάρει πολλά στην πιο σπορτίφ εμφάνιση, αλλά και στη σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Όσοι θέτουν ως προτεραιότητα τους άνετους χώρους επιβατών κι αποσκευών, μαζί με σβέλτες επιδόσεις, το Qashqai είναι μονόδρομος. Η τελική επιλογή είναι αρκετά δύσκολη και σίγουρα επαφίεται σε πολλά υποκειμενικά κριτήρια του κάθε υποψήφιου αγοραστή.
Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
(+) Άνεση, χώροι, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, λειτουργία κινητήρα
(-) Δύναμη κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές
Toyota C-HR 1.8 Hybrid 122 PS
(+) Κατανάλωση, εμφάνιση, λειτουργία υβριδικού συστήματος, εργονομία, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
(-) Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ, απόκριση γκαζιού και κιβωτίου, θόρυβος κινητήρα στην επιτάχυνση, πολύ μικρά πίσω παράθυρα
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS | C-HR 1.8 Hybrid 122 PS |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.332 | 1.798 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 4/16 |
Ταχύτητες | 6 | E-CVT |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 140/5.500 | 98/5.200 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 250/1.650 – 4.000 | 142/3.600 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS) | – | 50 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | – | 163 |
Συνδυαστική ισχύς (PS) | – | 122 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,2 | 11,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 188 | 170 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,4 | 4,9 |
Βάρος (κιλά) | 1.405 | 1.420 |
Διαστάσεις | Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS | C-HR 1.8 Hybrid 122 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.425 | 4.390 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.835 | 1.795 |
Ύψος (χλστ.) | 1.625 | 1.555 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.665 | 2.640 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 504 | 377 |
Κατανάλωση – κόστη | Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS | C-HR 1.8 Hybrid 122 PS |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 9,8 | 5,5 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.** | 2.003 € | 1.124 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 145 | 110 |
Τέλη κυκλοφορίας | 101,50 € | 0,00 € |
Euro NCAP | Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS | C-HR 1.8 Hybrid 122 PS |
Αστέρια | – | 5 |
Ενήλικοι επιβάτες | – | 95% |
Παιδιά | – | 77% |
Πεζοί | – | 76% |
Συστήματα ασφαλείας | – | 78% |
Εξοπλισμός – τιμή | Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS | C-HR 1.8 Hybrid 122 PS |
Έκδοση | Elite | C-Enter |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | • | o |
Αερόσακοι | 6 | 7 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | • | – |
Ηλ. κλιματισμός | o | • |
Σύστημα πολυμέσων | o | Οθόνη 8 ιντσών |
Ζάντες αλουμινίου | o | • |
Τιμή από (ευρώ) | 24.990 | 24.070 |