Με την έλευση του νέου Sportage το 2022, η Kia αναβαθμίστηκε και άλλο στη δημοφιλή και πολύ σημαντική κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, με ένα αυτοκίνητο που εμφανίζει πληρότητα σε όλους τους τομείς. Οι εκδόσεις που διατίθεται είναι πολλές, τόσο σε επίπεδα εξοπλισμού, όσο και κινητήρες, αφού περιλαμβάνει mild hybrid βενζίνης και πετρελαίου, συν full hybrid και plug-in hybrid βενζίνης. Μεταξύ αυτών τα μηχανικά σύνολα βενζίνης 1.6 T-GDi 48V Hybrid 150 PS και 180 PS παρουσιάζουν μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον και για αυτό τα συγκρίνουμε.
Ξεκινώντας από τις τιμές, το Sportage των 150 ίππων στην πρώτη έκδοση LX Dynamic κοστολογείται από 31.190 ευρώ. Το «180άρι» προσφέρεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο 7DCT και τιμή από 33.490 ευρώ. Με τα 150 άλογα και το 7DCT εκκινεί από τις 32.790 ευρώ, που σημαίνει ότι η τιμή του είναι χαμηλότερη μόλις κατά 700 ευρώ. Ο στάνταρ εξοπλισμός είναι πλουσιοπάροχος, με 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και υαλοκαθαριστήρων, οθόνη αφής 8 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων και κάμερα οπισθοπορείας. Μαζί με αυτά διαθέτει όλες οι γνωστές ηλεκτρικές ανέσεις, διζωνικό κλιματισμό και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Αναφορικά με τις αποδόσεις του 1.600άρη turbo κινητήρα, στην πρώτη έκδοσή του φτάνει τους 150 ίππους και τα 250 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 10,3 δλ. η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 189 χλμ./ώρα, οι εκπομπές CO2 είναι 147-154 γρ./χλμ. (102,9-107,8 ευρώ τέλη κυκλοφορίας) και η κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στα 8,5 λτ./100 χλμ. Για το 150 PS 7DCT η Kia ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ., ίδια τελική με το χειροκίνητο και λίγο χαμηλότερες εκπομπές CO2 (143-150 γρ./χλμ.). Το πιο δυνατό έχει ισχύ 180 ίππων και ροπή 265 Nm, με 0-100 χλμ./ώρα σε 0-100 χλμ./ώρα σε 8,8 δλ., τελική ταχύτητα 201 χλμ./ώρα και εκπομπές CO2 142-151 γρ./χλμ., με πραγματική κατανάλωση 8,9 λτ./100 χλμ. Με τα 180 άλογα και το 7DCT αναμενόμενα υπερέχει σε επιδόσεις, ενώ η ελάχιστα πιο υψηλή κατανάλωση είναι ουσιαστικά αμελητέα.
Σε κάθε περίπτωση ανεξαρτήτως κιβωτίου ταχυτήτων και ισχύος, το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V με τον ηλεκτροκινητήρα των 17 ίππων, παρέχει έξτρα δύναμη κατά τις εκκινήσεις και τις επιταχύνσεις εν κινήσει. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το 100% της ροπής μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. (και μέχρι τις 4.500 σ.α.λ.), απολαμβάνοντας μεστό τράβηγμα και υπερεπάρκεια ισχύος όποτε κι αν τη χρειαστεί. Στην περίπτωση του 6 iMT, το κιβώτιο ταχυτήτων έχει σωστή κλιμάκωση και είναι εύχρηστο, ενώ η μακριά 6η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα στο ταξίδι (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.600 σ.α.λ.). Το 7DCT συνεργάζεται ιδανικά με τον κινητήρα, αφού αλλάζει ταχύτητες όποτε κριθεί απαραίτητο, χωρίς καθυστέρηση και κομπιάσματα. Επίσης με 7η ταχύτητα και 130 χλμ./ώρα, το μοτέρ δουλεύει στις 2.400 σ.α.λ.
Ο οδηγός του Kia Sportage και με τους δύο κινητήρες ανεξαρτήτως μετάδοσης, έχει στη διάθεσή του και τα τρία προγράμματα Eco, Normal και Sport. Το Normal είναι το καταλληλότερο για τις περισσότερες περιπτώσεις, αφού παρέχει την απαιτούμενη δύναμη και οι αλλαγές των ταχυτήτων (στο 7DCT) γίνονται στις κατάλληλες στροφές. Με το Eco μειώνεται η δύναμη, ενώ το Sport κρατάει πιο ψηλά την επιλεγμένη σχέση και προσφέρει φουλ γκάζι. Οι αποδοτικοί κινητήρες συνδυάζονται πολύ καλά με το πλαίσιο και τις κατάλληλα ρυθμισμένες, ανεξάρτητες αναρτήσεις. Το Sportage ισορροπεί κατάλληλα την άνεση και τη σταθερότητα, ενώ ο χρήστης του απολαμβάνει ομοιογένεια και ηπιότητα στις αντιδράσεις του υπό πίεση.
Το νέο Sportage ξεχωρίζει φυσικά για την ιδιαίτερα δυναμική του σχεδίαση, όπως και για το high-tech εσωτερικό του με την πολυτέλεια. Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί το Integrated Curved Display που ενσωματώνει σε μία ενιαία διάταξη τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και την υψηλής ανάλυσης οθόνη αφής 12,3 ιντσών (στάνταρ στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Titanium). Premium εκφάνσεις διέπουν και τα υλικά, τα οποία απαρτίζονται στο μεγαλύτερο μέρος τους από μαλακά πλαστικά. Λίγες επιφάνειες είναι σκληρές, αλλά και αυτές είναι εξαιρετικά συναρμολογημένες. Οι χώροι δεν αφήνουν κανέναν παραπονεμένο, μιας και μέχρι 5 ενήλικες θα βολευτούν με άνεση, έχοντας στη διάθεσή τους πολύ αέρα για τα πόδια, το κεφάλι και τους ώμους. Μεγάλο είναι με τη σειρά του και το πορτμπαγκάζ των 562 λίτρων, που φτάνει μέχρι τα 1.751 λίτρα όταν πέσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος.
Ποιο συμφέρει τελικά; Όσοι θέλουν να δώσουν τα λιγότερα χρήματα, τότε το Sportage 1.6 T-GDi 150 PS με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, θα τους καλύψει και με το παραπάνω. Αυτοί που θέλουν οπωσδήποτε αυτόματο, τότε με τα 180 άλογα αποτελεί μονόδρομο, γιατί προσφέρει πιο γρήγορες επιδόσεις με παρόμοια κατανάλωση και εκπομπές CO2 με το μοτέρ των 150 ίππων, ενώ η επιπλέον χρέωση των 700 ευρώ είναι μηδαμινή.