Τα μικρά χάτσμπακ και SUV αυτοκίνητα καταλαμβάνουν πάνω από το 50% του μεριδίου της αγοράς των καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα (56,58% το πρώτο 3μηνο του 2023). Λογικό, δεδομένου ότι οι περισσότεροι ζουν και κινούνται καθημερινά σε μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ οι τιμές τους είναι πιο προσιτές.
Ανάμεσα στην πληθώρα των διαθέσιμων επιλογών, η Hyundai προσφέρει στα μικρά χάτσμπακ το i20 και στα μικρά SUV το Bayon. Δύο αυτοκίνητα που μοιράζονται αρκετά κοινά στοιχεία, όμως έχουν και διαφορές, τις οποίες αναλύουμε παρακάτω.
Τελείως διαφορετικά εξωτερικά
Το γεγονός ότι το i20 με το Bayon μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα, δεν φαίνεται πουθενά εξωτερικά, αφού πρόκειται για δύο τελείως διαφορετικά αυτοκίνητα. Κοινά τους γνωρίσματα αποτελεί η πολύ αιχμηρή αισθητική με γωνίες στα φωτιστικά σώματα, έντονα νεύρα στα πλαϊνά και μεγάλους κεντρικούς αεραγωγούς. Ωστόσο και πάλι δεν μοιάζουν καθόλου, με το καθένα να έχει το δικό του στιλ. Από πλευράς διαστάσεων, το Bayon είναι λίγο μεγαλύτερο σε μήκος και ύψος, χαρακτηριστικό που έχει ανάλογο αντίκτυπο στο εσωτερικό, στον τομέα των χώρων. Επίσης, το Bayon διαθέτει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στα 165 χλστ. (183 χλστ. με 17άρες ζάντες), έναντι 140 χλστ. το i20.
Εξωτερικές διαστάσεις | ||
Μοντέλο | i20 | Bayon |
Μήκος (χλστ.) | 4.040 | 4.180 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.775 | 1.775 |
Ύψος (χλστ.) | 1.450 | 1.500 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.580 | 2.580 |
Ίδιο εσωτερικό – πιο ευρύχωρο το Bayon
Αντίθετα με ότι ισχύει με την εξωτερική τους εμφάνιση, το εσωτερικό των δύο μικρών Hyundai είναι ολόιδιο. Tο ταμπλό διακρίνεται για τις ευθείες γραμμές στους αεραγωγούς και τις απαλές καμπύλες στο άνω τμήμα. Σημεία αναφοράς αποτελούν ακόμα ο παραμετροποιήσιμος ψηφιακός οργάνων των 10,25 ιντσών και η οθόνη των 8 ιντσών του infotainment με χειριστήρια αφής και με κουμπιά για καλύτερη εργονομία. Από πλευράς κατασκευής τα σκληρά και συμπαγή πλαστικά μοιάζουν λες και είναι πακτωμένα στο αμάξωμα, αφού είναι γεροδεμένα και δεν παρατηρείται κάποιος τριγμός, ακόμα και σε «κατσαρά» οδοστρώματα.
Στον τομέα των χώρων, το Bayon έχει ένα αναμενόμενο προβάδισμα σε διαθέσιμο ύψος και χώρο αποσκευών. Σε κάθε περίπτωση και τα δύο Hyundai είναι ευρύχωρα και θα μετακινήσουν χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα ενήλικα άτομα.
Χώροι | ||
Μοντέλο | i20 | Bayon |
Ύψος εμπρός/πίσω (χλστ.) | 985/960 | 993/977 |
Πόδια εμπρός/πίσω (χλστ.) | 1.072/882 | 1.072/882 |
Πλάτος εμπρός/πίσω (χλστ.) | 1.395/1.390 | 1.395/1.390 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 352 | 411 |
Διαφορά τιμής μόλις 850 ευρώ
Συγκρίνοντας το Hyundai i20 με το Bayon στην ίδια έκδοση Exclusive και με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων, βλέπουμε ότι η διαφορά στην τιμή είναι αμελητέα. Το i20 στοιχίζει από 19.390 ευρώ και το Bayon από 20.240 ευρώ. Παράλληλα, ο στάνταρ εξοπλισμός τους είναι πλήρης και ανήκουν τα εξής:
6 αερόσακοι • Αυτόματο φρενάρισμα • Υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας • Αναγνώριση οδικών σημάτων • Φώτα ημέρας και θέσεως τεχνολογίας LED • Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων • Οθόνη 8 ιντσών • Ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες • Κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος • Cruise Control
Παρόμοιες επιδόσεις – λίγο πιο άνετο το Bayon
Ο γνωστός και πολύ καλός συνολικά τρικύλινδρος turbo 1.000άρης κινητήρας των 100 ίππων και 172 Nm ροπής ταιριάζει ιδανικά και στα δύο αμαξώματα, προσφέροντας σβελτάδα και λογική κατανάλωση. Οι επιδόσεις τους είναι παραπλήσιες, όπως επίσης η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες δοκιμής. Εντός αστικού περιβάλλοντος εκτιμάται δεόντως η ελαστικότητά του, χάρη και στα 172 Nm ροπής που αποδίδονται από τις μόλις 1.500 σ.α.λ., ενώ στην εθνική οδό η 6η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.), μαζί με το θόρυβο και την κατανάλωση.
Παραπλήσια είναι τα χαρακτηριστικά τους και στο δρόμο. Το i20 και το Bayon επιτυγχάνουν ένα πολύ καλό συνδυασμό άνεσης και κρατήματος, χάρη στο στιβαρό τους πλαίσιο και το κατάλληλο σετάρισμα των αναρτήσεών τους. Το τιμόνι τους έχει σωστό βάρος και είναι άμεσο με τις 2,7 στροφές από άκρη σε άκρη, ενώ τα δυνατά φρένα αποτελούνται από δίσκους σε όλους τους τροχούς. Μια μικρή διαφορά παρατηρείται στο ελάχιστα καλύτερο φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος το Bayon και ειδικά από τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα, λόγω των μεγαλύτερων διαδρομών των αναρτήσεών του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | i20 1.0 T-GDi | Bayon 1.0 T-GDi |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 | 998 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 100/4.500-6.000 | 100/4.500-6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500-4.000 | 172/1.500-4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,4 | 10,7 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 188 | 183 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 7,2 | 7,5 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 118-123 | 122-129 |
Βάρος (κιλά) | 1.065-1.175 | 1.095-1.205 |
*Δοκιμής |