Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS VS Toyota Corolla 1.2Τ 116 PS

Η Ford και η Toyota, είναι δυο μάρκες που ανέκαθεν είχαν ισχυρή παρουσία στη μικρομεσαία κατηγορία, με το Focus και το Auris αντίστοιχα. To Auris πέρασε στην ιστορία, όμως και τώρα με την έλευση του νέου και πιο δυναμικού Toyota Corolla, η τράπουλα στην κατηγορία ανακατεύεται ξανά!

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Ford Focus Active Wagon 1.5 EcoBoost

Από τη μία έχουμε το Ford Focus, ένα μοντέλο που ανέβασε τον πήχη της μικρομεσαίας κατηγορίας κι από την άλλη, το Corolla, ένα μοντέλο που είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία της Toyota. Είναι άλλωστε το αυτοκίνητο με τον μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων στη τεράστια ιστορία της ιαπωνικής εταιρείας, που πλέον έχει έναν ευρωπαϊκό αέρα στην εμφάνισή του.

Κερδίζει τις εντυπώσεις το Corolla

Κι αυτό όχι γιατί το Ford Focus είναι αδιάφορο σχεδιαστικά! Επ’ ουδενί! Απλά οι περισσότεροι θα γυρίσουν να ξανακοιτάξουν το Corolla, μιας και ουδείς πιστεύει ότι τέτοιο ρηξικέλευθο σχεδιασμό θα μπορούσε να τον έχει ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο της μάρκας. Η επιθετική σχεδίαση του Toyota Corolla πραγματικά σε αιχμαλωτίζει, με το αιχμηρό εμπρός μέρος, αλλά και τις δυναμικές ακμές που διατρέχουν το αμάξωμα. Στο ίδιο δυναμικό τέμπο συνεχίζει και το πίσω μέρος, όπου τα φωτιστικά σώματα εκτείνονται έως και τη μέση της πόρτας του χώρου αποσκευών.

Διαβάστε επίσης: Νέο Toyota Corolla 1.2T ή 1.8 Hybrid;

Η 4η γενιά του Ford Focus σχεδιάστηκε από το μηδέν, έχοντας πολλές αλλαγές σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε. Εμφανισιακά διακρίνεται με το μυώδες, φαρδύ και χαμηλό αμάξωμα, με τα έντονα νεύρα να δηλώνουν ότι δεν είναι ένα μικρομεσαίο για συμβατικούς οδηγούς. Ειδικά στην έκδοση ST-Line έχει πιο σπορτίφ εμφάνιση μέσω των ανασχεδιασμένων προφυλακτήρων, των μεγάλων εμπρός αεραγωγών, των σπόιλερ, του διαχύτη πίσω, της αεροτομής στο τελείωμα της οροφής και των σκουρόχρωμων ζαντών αλουμινίου των 17 ιντσών (προαιρετικά 18άρες).

Σε ότι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις των μοντέλων, τα νούμερα είναι παραπλήσια σχεδόν. Το μήκος του Focus αγγίζει τα 4.378 χλστ., με εκείνο του Corolla να είναι 4.370 και το πλάτος να είναι στα 1.825 και 1.790 χλστ., αντίστοιχα. Το Focus διατηρεί το προβάδισμα και στο μεταξόνιο, χάρη στα 2.700 χλστ., έναντι των 2.640 χλστ. του Corolla.

Το χρώμα του χρήματος

Σε ότι αφορά την τιμή κτήσης για τα δυο μικρομεσαία μοντέλα, το Toyota Corolla προσφέρεται με εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή, όπου με το προωθητικό πρόγραμμα τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, ξεκινάει από τις 17.000 ευρώ για τη βασική έκδοση Live. Στον εξοπλισμό διαθέτει 7 αερόσακους, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προσαρμοζόμενο cruise control, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης μεταξύ άλλων. Το Focus είναι αρκετά ακριβότερο μιας και ξεκινά από τα 20.272 ευρώ με πιο πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, ο οποίος περιλαμβάνει οθόνη με έγχρωμη οθόνη αφής, ζάντες αλουμινίου κ.ά.

Προσεγμένη ποιότητα – πιο ευρύχωρο το Focus

Περνώντας στο εσωτερικό τώρα, αμφότερες οι καμπίνες των δυο μικρομεσαίων μοντέλων που συγκρίνουμε, διακρίνονται για την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής τους, αλλά και για την τεχνολογία που ενσωματώνουν. Η κύρια φιλοσοφία σχεδίασης είναι παρόμοια, όπως για παράδειγμα τα τριάκτινα τιμόνια, (του Focus είναι flat bottom, στοιχείο που ενισχύει το πιο σπορ χαρακτήρα που διαθέτει), αλλά και οι ευκρινείς οθόνες των 8 ιντσών για τα συστήματα πολυμέσων που διαθέτουν.

Και οι δυο κατασκευαστές κάνουν χρήση ποιοτικών και μαλακών υλικών στο ταμπλό, ενώ έχουν δώσει τη δέουσα προσοχή στην προσφερόμενη εργονομία και πρακτικότητα. Οι πιο… λεπτολόγοι και παρατηρητικοί, θα δώσουν τον παραπάνω πόντο στο Corolla, μιας και υπερτερεί λόγω της καλύτερης ποιότητας υλικών που χρησιμοποιούνται στα «δευτερεύοντα» σημεία: στο κάτω μέρος του ταμπλό, στις επενδύσεις των θυρών και στη βάση της κεντρικής κονσόλας.

Δείτε ακόμα: Suzuki Vitara 1.4T Ηybrid 4WD ή Toyota C-HR 1.8 Hybrid;

Οι οδηγοί και στα δυο μικρομεσαία κάθονται άνετα, με εκείνον στο Focus να νιώθει ελαφρώς πιο… πολεμικά! Κάθεται λίγο πιο χαμηλά, με το κάθισμα να τον αγκαλιάζει σφιχτά, προφέροντας πολύ καλή πλευρική στήριξη, χαρακτηριστικό που εκτιμάται όταν ξεκινήσουν οι στροφές. Στον αντίποδα, τα εμπρός καθίσματα του Corolla είναι πιο μαλακά και άνετα, χωρίς όμως να υστερούν αισθητά σε πλευρική στήριξη. Οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις, αλλά κυρίως το μεγαλύτερο μεταξόνιο του Focus έχει θετικό αντίκτυπο σε ότι αφορά τους χώρους επιβατών και κυρίως για τα πόδια των πίσω. Ο χώρος αποσκευών του Focus ανέρχεται στα 375 λτ. με ρεζέρβα ανάγκης, ενώ του Corolla στα 361 λίτρα.

Γρήγορες επιδόσεις – χαμηλότερη κατανάλωση το Focus

H φιλοσοφία που ενστερνίζονται και οι δυο κατασκευαστές για τα μοντέλα που αποτελούν την αιχμή του δόρατος στη γκάμα τους, είναι αυτή της υπερτροφοδότησης με χαμηλό κυβισμό. Ο 1.000άρης EcoBoost του Focus προσφέρει 125 ίππους και 170 Nm ροπής, με το 0-100 χλμ./ώρα να είναι υπόθεση 10 δλ., διαδικασία που το Corolla την ολοκληρώνει σε 9,3 δλ. Η ισχύς του 1.200άρη κινητήρα ανέρχεται σε 116 άλογα και η ροπή σε 185 Nm, ενώ η τελική ταχύτητα και στα δυο μοντέλα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα. Σε επίπεδο χρήσης κι οι δυο κινητήρες διαθέτουν γραμμική και ήσυχη λειτουργία χωρίς να κουράζουν τον οδηγό, ακόμα και στην καθημερινή χρήση. Περισσότερο εντύπωση προκαλεί ο 3κύλινδρος EcoBoost με την ομαλότητά του και το λιγότερο θόρυβο σε υψηλές στροφές.

Δείτε ακόμα: Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS Vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Στον τομέα της κατανάλωσης, το Focus αποδεικνύεται πιο ολιγαρκές, χαρακτηριστικό που ενισχύεται κατά πολύ από την μακριά 6η σχέση του κιβωτίου (130 χλμ./ώρα με 2.900 σ.α.λ.), η οποία συγκρατεί την κατανάλωση σε πολύ λογικά επίπεδα (7,0 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες). Το Toyota Corolla τις μέρες της δοκιμής μας σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και σε παρόμοιες διαδρομές, απαίτησε ένα λίτρο παραπάνω, με τη μέση κατανάλωση να αγγίζει τα 8 λίτρα για κάθε 100 χλμ. κίνησης.

Στο επίκεντρο ο οδηγός στο Focus

Από την απαρχή της δημιουργίας του, το Ford Focus ξεχωρίζει με τον οδηγοκεντρικό και σπορ χαρακτήρα του. Κάτι που έχει περάσει και στην 4η γενιά του μοντέλου, όντας ένα από τα πιο σπορ μικρομεσαία της αγοράς. Πολύ σταθερό και σίγουρο, με τις κλίσεις στις στροφές να είναι περιορισμένες, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι κοφτερό κι άκρως πληροφοριακό.

Το Focus συνδυάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το σπορ με την ποιότητα, μιας και δεν υστερεί σε ποιότητα κύλισης ή σε απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Μόνο στις εγκάρσιες ανωμαλίες δείχνει να… δυσανασχετεί, αλλά λίγο λόγω του ημιάκαμπτου πίσω άξονα, παραμένοντας ξεκούραστο και με χαμηλό θόρυβο, χάρη και στη βελτιωμένη ηχομόνωση.

Διαβάστε επίσης: Toyota Yaris 1.5 Hybrid ή VW Polo 1.0 TGI

Όμως το Toyota Corolla είναι ένα case study που αξίζει ανάλυσης, αναλογιζόμενοι την απόσταση που διένυσε σε ότι αφορά τη βελτίωση της οδικής της συμπεριφοράς, από την προηγούμενη γενιά έως και αυτή που δοκιμάζουμε τώρα. Το Corolla τα καταφέρνει πολύ καλά σε κάθε διαδρομή, με ποιοτική κύλιση, την οποία εξασφαλίζουν τα γόνατα McPherson εμπρός κι οι πολλαπλοί σύνδεσμοι στον πίσω άξονα. Μπορεί το σύστημα διεύθυνσης να μην είναι τόσο κοφτερό όσο του Focus, παρόλα αυτά θα ικανοποιήσει και με το παραπάνω το μέσο οδηγό, ο οποίος απολαμβάνει ήρεμες και ξεκούραστες διαδρομές. Τα φρένα του ιαπωνικού hatchback αποδεικνύονται δυνατά κι ανθεκτικά, ενώ διθυραμβικά σχόλια αποσπά ο επιλογέας του 6τάχυτου κιβωτίου, που προσφέρει πολύ καλή αίσθηση κι ακριβές κούμπωμα.

Συμπέρασμα

Το συγκεκριμένο συγκριτικό ανέλυσε δυο μοντέλα που αποτελούν «βαριά χαρτιά» στη μικρομεσαία κατηγορία. Αμφότερα προσφέρονται με ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας και άλλων ηλεκτρονικών, ενώ διαθέτουν μοντέρνα εμφάνιση που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον και μικρότερου ηλικιακά κοινού. Το Focus κερδίζει σε οδηγικά χαρακτηριστικά, κατανάλωση και χώρους, ενώ το Corolla υπερτερεί κυρίως σε τιμή και ελαφρώς σε επιδόσεις.

Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS

(+): Οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, ποιότητα κατασκευής, λειτουργία και απόδοση κινητήρα, εξοπλισμός

(-): Άνεση ανάρτησης

Toyota Corolla 1.2Τ 116 PS

(+) Εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, επιλογέας ταχυτήτων

(–) Χώρος για τους πίσω επιβάτες, κατανάλωση υπό πίεση

Τεχνικά χαρακτηριστικά Focus 1.0 EcoBoost 125 PS  Corolla 1.2Τ 116 PS 
Καύσιμο Βενζίνη Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 4/16
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 125/6.000 116/5.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 170/1.400 185/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,0 9,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 200 200
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 5,3 5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 119 128
Βάρος (κιλά) 1.247 1.240
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών Focus 1.0 EcoBoost 125 PS  Corolla 1.2Τ 116 PS 
Μήκος (χλστ.) 4.378 4.370
Πλάτος (χλστ.) 1.825 1.790
Ύψος (χλστ.) 1.452 1.435
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.700 2.640
Χώρος αποσκευών (λτ.) 375 361
Κατανάλωση – κόστη Focus 1.0 EcoBoost 125 PS  Corolla 1.2Τ 116 PS 
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 7,0 8,0
Κόστος στα 12.000 χλμ. 1.131€ 1.292€
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 119 128
Τέλη κυκλοφορίας 116,62€ 153,6€
Τεκμήριο 4.000€ 4.000€
Εξοπλισμός  – τιμή Focus 1.0 EcoBoost 125 PS  Corolla 1.2Τ 116 PS 
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας τυφλού σημείου ο ο
Αερόσακοι 6 7
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός ο ο
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη αφής 8 ιντσών Οθόνη αφής 8 ιντσών
Κάμερα οπισθοπορείας ο ο
Ζάντες αλουμινίου ο
Τιμή από (ευρώ) 20.272 17.000
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται

Το κόστος στα 12.000 χλμ. είναι υπολογισμένο με την τρέχουσα πανελλαδική μέση τιμή της βενζίνης στα 1,346 ευρώ/λτ.

Get it on Google Play Download on the App Store