Fiat και Hyundai έχουν ισχυρή παράδοση στα μίνι αυτοκίνητα, με το Panda και το i10 να κονταροχτυπιούνται στο ποιο θα πάρει τα κλειδιά της πόλης. Τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν είναι πολλά, όπως είναι -μεταξύ άλλων- είναι η ευελιξία, η πρακτικότητα και η οικονομία στην αγορά και στη χρήση.
Δείτε ακόμα: Toyota Corolla ή VW Golf στα ίδια λεφτά;
Ξεκινώντας με το εντελώς νέο, 3ης γενιάς Hyundai i10, εμφανίζεται αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς και καλύτερο από ποτέ άλλοτε. Με εμφάνιση αλλά και βασικό εξοπλισμό που τα έχει όλα, το Hyundai i10 προσφέρεται από 11.340 ευρώ (ισχύει έκπτωση 800 ευρώ). Η παραπάνω τιμή αφορά την έκδοση Fresh με 6 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας και αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας φώτων (το μόνο στην κατηγορία με στάνταρ αυτά τα συστήματα υποβοήθησης). Επιπλέον διαθέτει πολυλειτουργικό τιμόνι, cruise control, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, air condition και ηχοσύστημα. Αν το θέλετε με οθόνη αφής 8 ιντσών μαζί με κάμερα οπισθοπορείας και ηλεκτρικούς καθρέπτες, τότε θα πρέπει να επιλέξετε την έκδοση Style με τιμή από 12.140 ευρώ.
Βέβαια το μίνι κορεάτικο μοντέλο δεν έχει έναν εύκολο αντίπαλο απέναντι του! Τουναντίον, το Fiat Panda είναι ένα διαχρονικό μοντέλο της ιταλικής μάρκας με το δικό του φανατικό κοινό. Πρόσφατα μπήκε στην υβριδική και εξηλεκτρισμένη εποχή με το ήπιο υβριδικό σύστημα που ενσωματώνει, σε συνδυασμό μάλιστα με ένα ολοκαίνουργιο κινητήρα 1.0 FireFly με ισχύ 70 ίππων. Το υβριδικό Fiat Panda λοιπόν ξεκινάει από τα 11.400 ευρώ (με την τρέχουσα προσφορά) στην έκδοση Easy, με το Easy Cross να κοστίζει από 12.850 ευρώ. Διαθέσιμη είναι και η έκδοση City Cross Launch Edition (το μοντέλο του συγκριτικού μας) με τιμή από 14.490 ευρώ και με μεταλλικό χρώμα Green Dew, ζάντες 15 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ηλεκτρικούς καθρέπτες και καθίσματα με επένδυση Seaqual.
Πιο δυναμικό το i10 και crossover το Panda
Η αλλαγή στην εμφάνιση του Hyundai i10 είναι ρηξικέλευθη! Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι το Fiat Panda είναι αδιάφορο (ειδικά το εικονιζόμενο). Σε καμία των περιπτώσεων, μιας και το ιταλικό μίνι διαθέτει ένα εκλεπτυσμένο και διαχρονικό παρουσιαστικό που έχει αγαπηθεί από το κοινό. Απλά το νέο i10 μπορούμε να πούμε ότι είναι από τα πιο όμορφα μίνι που κυκλοφορούν. Σε σχέση με το προγενέστερο i10, το νέο είναι πιο μακρύ κατά 5 χλστ. (3.670 χλστ.), όντας πιο μακρύ από το Fiat Panda με τα 3.653 χλστ. μήκους. Μικρή διαφορά που δεν θα σας δυσκολέψει κατά την αναζήτηση parking στο κέντρο της πόλης. Διαφορά υπάρχει στο μεταξόνιο, με του Hyundai i10 να αγγίζει τα 2.425 χλστ., έναντι των 2.300 χλστ. του Panda. Μια διαφορά που λειτουργεί κυρίως προς όφελος του προσφερόμενου χώρου επιβατών.
Διαβάστε επίσης: Ποιο καίει λιγότερο; Αυτοκίνητο CNG ή ηλεκτρικό;
Εσωτερικό: Πιο σύγχρονο και ευρύχωρο το i10
Αυτό που οφείλουμε να παραδεχτούμε, είναι πως τα σύγχρονα μίνι μοντέλα έχουν βελτιωθεί κατά πολύ σε επίπεδο ποιότητας, αλλά και στο σχεδιασμό της καμπίνας τους. Αυτή είναι, στις περισσότερες περιπτώσεις, μοντέρνα και με ευχάριστη σχεδίαση, όπως ακριβώς και των δυο μίνι που συγκρίνουμε. Ξεκινώντας με το πιο φρέσκο Hyundai i10, η πρώτη αίσθηση που αποκομίσαμε, είναι πως βρισκόμαστε σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας ξεχωρίζει η οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 8 ιντσών, που ενώνεται με το πλαίσιο του πίνακα οργάνων. Τα ποιοτικά σκληρά πλαστικά είναι στιβαρά συναρμολογημένα και αποτρέπουν τυχόν τριγμούς, ενώ η διχρωμία αναβαθμίζει περεταίρω την ελκυστική εικόνα.
Από την άλλη το Fiat Panda είναι πιο λιτό αισθητικά, παραμένοντας ευχάριστο, ειδικά με τα τετράγωνα μοτίβα που κυριαρχούν στην καμπίνα. Όμως φαίνεται ότι έχει μείνει λίγο πίσω, αναλογικά με τα τεχνολογικά δεδομένα της εποχής, μιας και δεν υπάρχει σύστημα infotainment με οθόνη αφής. Και η καμπίνα του ιταλικού μίνι είναι κατασκευασμένη από σκληρά πλαστικά με καλή συναρμογή και φινίρισμα.
Το μεγαλύτερο μεταξόνιο του Hyundai i10, προσφέρει ένα αβαντάζ στο διαθέσιμο χώρο επιβατών έναντι του Fiat Panda. Στο κορεάτικο μίνι οι πίσω επιβάτες θα κάτσουν πιο άνετα, απολαμβάνοντας περισσότερο αέρα για τα πόδια τους. Από την άλλη πλευρά, το Panda κερδίζει σε ωφέλιμο ύψος. Σε ότι αφορά το χώρο αποσκευών, το Hyundai i10 έχει ένα μικρό πλεονέκτημα, χάρη στα 252 λτ. (με διπλό δάπεδο στην πλούσια έκδοση Distinctive), έναντι των 225 λίτρων του Panda. Όμως το Panda παρέχει ελαφρώς καλύτερη πρακτικότητα σε ότι αφορά τη φόρτωση αντικειμένων, μιας και έχει πιο τετράγωνο σχήμα. Το i10 μειονεκτεί στο γεγονός πως η εταζέρα δεν έχει κορδόνι.
Δείτε ακόμα: Σύγκριση: Hyundai i20 Ν ή VW Polo GTI;
Κινητήρες: Με μπρίο στην πόλη και οικονομία
Σημείο αναφοράς του Panda είναι η ύπαρξη νέου κινητήρα με ήπιο υβριδικό σύστημα, καθώς και ενός νέου κιβωτίου 6 ταχυτήτων. Κάτω από το μικρό καπό του υπάρχει ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 λτ. FireFly, που αποδίδει 70 ίππους και 92 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο χρησιμοποιεί σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού και υψηλή συμπίεση (12:1) για τη βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση, ενώ ο χρονισμός πραγματοποιείται μέσω καδένας. Το σύστημα BSG (Belt integrated Starter Generator) είναι τοποθετημένο απευθείας πάνω στον κινητήρα και κινείται από τον ίδιο ιμάντα που κινεί και τα βοηθητικά περιφερειακά συστήματα. Ο ηλεκτροκινητήρας παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία λιθίου υψηλής απόδοσης και υποβοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά την επιτάχυνση, βελτιώνοντας τις επιδόσεις και μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου έως και 30% (σε σχέση με τον 1.2 λτ. 69 hp). Η νέα Mild Hybrid μονάδα κίνησης συνεργάζεται με ένα επίσης νέο σύστημα μετάδοσης που περιλαμβάνει το 6ταχυτο μηχανικό κιβώτιο με τον πολύ καλό σε αίσθηση επιλογέα. Ο παραπάνω συνδυασμός, έχει ως αποτέλεσμα ο οδηγός να απολαμβάνει μια γραμμική κι ελαστική λειτουργία του κινητήρα, με τη δύναμη να προσφέρεται από το χαμηλό φάσμα στροφών.
Διαβάστε επίσης: VW Golf 1.5 TSI ή T-Roc 1.0 TSI στα ίδια λεφτά;
Η κίνηση του i10 εξασφαλίζεται από τον 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό 1.000άρη κινητήρα, με τους διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής, το διπλό συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων και το αλουμινένιο μπλοκ. Διαθέτει μια εξαιρετικά γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία, με τον οδηγό να απολαμβάνει από τις χαμηλές στροφές τη δύναμη των 67 ίππων και των 96 Nm ροπής, ενώ η πυκνή διάταξη του κιβωτίου κάνει τον κινητήρα να δείχνει πιο γεμάτος. Τα απόλυτα νούμερα ισχύος και ροπής και για τα δυο μίνι μοντέλα είναι κοντά κι εξίσου παραπλήσιες είναι κι οι επιδόσεις τους.
Σύμφωνα με τη Fiat, το Panda χρειάζεται 14,7 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, ενώ το Hyundai i10 απαιτεί 15 δλ. Στο κομβικό θέμα της κατανάλωσης, η υβριδική τεχνολογία δίνει ένα μικρό πλεονέκτημα στο Panda μιας και χρειάζεται 4 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χλμ., με το i10 να θέλει 4,5 λίτρα (σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις). Σε πραγματικές συνθήκες όμως και κατά τη διάρκεια του τεστ, το Panda έκαψε περισσότερη βενζίνη (6,6 λτ./100 χλμ. έναντι 5,9 λτ./100 χλμ. το i10). Τέλος, το Fiat Panda με 89 γρ./χλμ. CO2 απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, ενώ τα 100 γρ./χλμ. CO2 του i10 κοστίζουν 90 ευρώ τέλη.
Ευέλικτα, ευχάριστα και άνετα
Αμφότερα τα μίνι μοντέλα του συγκριτικού, μας κέρδισαν με την πολύ οδική συμπεριφορά που διαθέτουν, τηρουμένων βέβαια των αναλογιών της κατηγορίας στην οποία ανήκουν. Κινούνται εξαιρετικά άνετα στην πόλη, ενώ τα καταφέρνουν εξίσου καλά κι εκτός αυτής, όταν χρειαστεί. Το Panda διαθέτει μικρότερο κύκλο στροφής (9,3 μέτρα, έναντι 10 μ. του i10), με αποτέλεσμα οι ελιγμοί εντός του αστικού περιβάλλοντος να εκτελούνται με ελαφρώς μεγαλύτερη ευκολία. Στα συν προσθέστε την ψηλότερη θέση οδήγησης και τα περισσότερα – μεγαλύτερα παράθυρα, που βοηθούν στην περιφερειακή ορατότητα. To Hyundai i10 κι αυτό πάει αέρα μέσα στα στενά της πόλης, προσφέροντας ποιοτική κύλιση και ευκολία στην οδήγηση, ενώ συγχρόνως διαθέτει πολύ πειστικό πάτημα στο δρόμο και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης.
Δείτε ακόμα: Nissan Qashqai 1.5D ή Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4×4;
Αντί συμπεράσματος!
Το Fiat Panda ποτέ δεν ήταν εύκολος αντίπαλος για τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας. Τώρα, με το νέο κινητήρα 1.0 λτ. 70 hp Hybrid εκσυγχρονίζεται, ενώ γλιτώνει τα τέλη κυκλοφορίας. Χαρακτηριστικά που συνδυαστικά με την ευχάριστη οδική συμπεριφορά του και την καλή ποιότητα κατασκευής, αποτελούν μερικούς λόγους για αγορά.
Όμως το νέο Hyundai i10 έχει έρθει με φόρα, δηλώντας ξεκάθαρα ότι στόχος του είναι η κορυφή! Μερικά από τα όπλα του για την επίτευξη του στόχου του, η όμορφη σχεδίαση, η προσοχή στην ποιότητα, τα συστήματα ασφάλειας και τεχνολογίας, αλλά και το πάτημα που θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο, όπως και η γενικότερη αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Panda 1.0 Hybrid | Hyundai i10 1.0 |
Καύσιμο | Βενζίνη + Mild Hybrid | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 998 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | 5 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 70/6.000 | 67/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 92/3.500 | 96/3.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 14,7 | 15,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 165 | 156 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,0 | 4,5 |
Βάρος (κιλά) | 1.055 | 935 |
Διαστάσεις | Panda 1.0 Hybrid | Hyundai i10 1.0 |
Μήκος (χλστ.) | 3.686 | 3.670 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.662 | 1.680 |
Ύψος (χλστ.) | 1.635 | 1.480 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.300 | 2.425 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 225 | 252 |
Κατανάλωση – κόστη | Panda 1.0 Hybrid | Hyundai i10 1.0 |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 6,6 | 5,9 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.** | 1.131 € | 1.011 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 89 | 100 |
Τέλη κυκλοφορίας | 0,00 € | 90,00 € |
Τεκμήριο | 4.000 € | 4.000 € |
Euro NCAP | Panda 1.0 Hybrid | Hyundai i10 1.0 |
Αστέρια | 0 | 3 |
Ενήλικοι επιβάτες | 45% | 69% |
Παιδιά | 16% | 75% |
Πεζοί | 47% | 52% |
Συστήματα ασφαλείας | 7% | 59% |
Εξοπλισμός – τιμή | Panda 1.0 Hybrid | Hyundai i10 1.0 |
Έκδοση | Easy | Fresh |
Αυτόνομη πέδηση | – | • |
Διατήρηση λωρίδας | – | • |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | – | ο |
Αερόσακοι | 4 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 2 | 2 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | • | • |
Ηλ. κλιματισμός | ο | ο |
Σύστημα πολυμέσων | – | ο |
Πίσω αισθητήρες στάθμευσης | ο | ο |
Ζάντες αλουμινίου | ο | ο |
Τιμή από (ευρώ) | 11.400 | 11.340 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται | ||
*Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,428 €/λτ. |