Citroen C5 Aircross 1.2 130 Vs Renault Kadjar 1.3 140

Μια σύγκριση με γαλλικό άρωμα, που αναμφίβολα υπάρχει στο μυαλό πολλών υποψήφιων αγοραστών ενός μικρομεσαίου SUV μοντέλου, οι οποίοι δεν κάνουν συμβιβασμούς και θέλουν να κινούνται με πολυτέλεια, άνεση και ασφάλεια. Και όλα αυτά σε πολύ λογικές τιμές αγοράς με τους αρχικούς, αλλά δυνατούς κινητήρες βενζίνης.

Δείτε ακόμα: Το Citroen C4 επιστρέφει ως κουπέ SUV

Στη μία άκρη της ζυγαριάς έχουμε το δυναμικό Citroen C5 Aircross, που τοποθετείται στη κορυφή της γκάμας της γαλλικής φίρμας. Ένα μοντέλο που προσφέρει ότι αναζητήσει κανείς από ένα αυτοκίνητο σε χώρους, ανέσεις, ασφάλεια και τεχνολογία, συν ξεχωριστή αισθητική και δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Οι τιμές του C5 Aircross ξεκινούν από 22.420 ευρώ, για την έκδοση 1.2 PureTech 130 PS του συγκριτικού, ενώ προσφέρεται με πλήρη εξοπλισμό. Για όσους το επιθυμούν με diesel μοτέρ, βασικός είναι ο 1.5 BlueHDi με ισχύ 130 ίππων και αρχική τιμή από 25.400 ευρώ.

Από την άλλη μεριά, βρίσκουμε το ανανεωμένο Renault Kadjar, με τιμή που ξεκινάει από τα 19.790 ευρώ για τη βασική έκδοση Authentic. H αμέσως επόμενη Sport Edition, για το μοντέλο του συγκριτικού, ξεκινάει από τα 21.590 ευρώ και διαθέτει ένα πολύ καλό πακέτο εξοπλισμού, αλλά με βασικές απουσίες τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (στάνταρ στο C5 Aircross).

Κερδίζει περισσότερα βλέμματα το C5 Aircross

Λένε πως η εμφάνιση είναι υποκειμενική και εν μέρει θα συμφωνήσουμε και εμείς. Όμως στην περίπτωση των SUV του συγκριτικού μας, στο τομέα της εξωτερικής σχεδίασης τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Το Citroen C5 Aircross διαθέτει ένα πιο επιβλητικό παρουσιαστικό, συγκριτικά με το Kadjar. Το μήκους 4,5 μ., πλάτους 1,84 μ. και ύψους 1,66 μ. αμάξωμά του C5 Aircross διακρίνεται από τον τρόπο που συνδυάζει τις πολλές καμπύλες του αμαξώματος με την πολυτέλεια που αποπνέει. Χαρακτηριστικά σχεδιαστικά του γνωρίσματα αποτελούν τα παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα και μάσκα, το μακρύ καπό, το χρωμιωμένο σχήμα «C» στα πλευρικά παράθυρα, τα Airbump στις πόρτες και τα 3D LED πίσω φώτα.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Το έτερο γαλλικό μικρομεσαίο SUV, Renault Kadjar μετά την ανανέωση φέρει μικρές σχεδιαστικές διαφορές συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο. Με πιο ήπια εμφάνιση συγκριτικά με το C5 Aircross, αλλά χωρίς να λείπουν οι τόνοι δυναμισμού στο εμπρός κυρίως άκρο, ξεχωρίζουν τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα εμπρός με LED ημέρας, η νέα μάσκα, οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες στο περίγραμμα των προβολέων ομίχλης, ο φρεσκαρισμένος προφυλακτήρας και τα νέα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου.

Στο τομέα των διαστάσεων τα δυο γαλλικά SUV έχουν μικρές διαφορές, αλλά η σημαντικότερη εντοπίζεται στο μεταξόνιο. Εδώ, το Citroen C5 Aircross κερδίζει κατά κράτος, με τα 2.730 χλστ. του, έναντι των 2.640 χλστ. του Kadjar.

Καλύτερη ποιότητα το Kadjar και πρακτικότητα το C5 Aircross

Αμφότερες οι καμπίνες των δυο μοντέλων του συγκριτικού μας, προσφέρουν ότι αναζητήσει κανείς από ένα μικρομεσαίο SUV. Ξεκινώντας με το Citroen C5 Aircross, το εσωτερικό του σε κερδίζει από την πρώτη επαφή, τόσο με τη μοντέρνα αισθητική του, όσο και με την ευρυχωρία που προσφέρει. Σε ότι αφορά το σχεδιασμό του, συνδυάζονται μοναδικά οι ευθείες γραμμές, με τα γεωμετρικά σχήματα. Ποιοτικά τώρα, το τελικό αποτέλεσμα ικανοποιεί, ωστόσο θα θέλαμε να υπήρχαν μαλακά υλικά στο ταμπλό. Τεχνολογικό highlight, αποτελούν οι δύο ψηφιακές οθόνες, μία των 12,3 ιντσών του πίνακα οργάνων (στάνταρ στη δεύτερη έκδοση Inspire των 25.400 ευρώ) με τα διαφορετικά στυλ γραφικών και μία των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Η τελευταία θέλει ένα διάστημα εξοικείωσης από τον οδηγό για να ενεργοποιεί και να αλλάζει αμέσως τις βασικές λειτουργίες.

Δείτε ακόμα: DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi Vs ΜΙΝΙ Countryman One D

Στο ίδιο τεχνολογικό τέμπο κυμαίνεται και η καμπίνα του Renault Kadjar, όπου και εδώ ξεχωρίζει η οθόνη αφής 7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων R-LINK 2 (στάνταρ στη δεύτερη έκδοση Sport Edition), καθώς κι ο παραμετροποιήσιμος πίνακας οργάνων. Στον τομέα της ποιότητας, το Kadjar είναι προσεγμένο σε επίπεδο υλικών, μιας και ολόκληρο το ταμπλό έχει κατασκευαστεί από παχύ αφρώδες, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμα είναι προσεγμένα. Σε εξίσου πολύ καλό επίπεδο βρίσκονται η εργονομία και η πρακτικότητα, μιας και ότι χρειάζεται ο οδηγός βρίσκεται στο σημείο που το θέλει, συν τις διάφορες θήκες για τα μικρο-αντικείμενα.

Τα ομοεθνή SUV του συγκριτικού μας προσφέρουν άφθονους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, με τη καμπίνα του C5 Aircross να έχει ένα μικρό προβάδισμα συγκριτικά με του Kadjar. Ειδικά στο πίσω τμήμα της καμπίνας, το πολύ πλατύ C5 Aircross κάνει κίνηση ματ, χάρη στα τρία ανεξάρτητα, συρόμενα και πλήρως αναδιπλούμενα ισομεγέθη καθίσματα. Αυτά μεταβάλλουν το χώρο αποσκευών από 580 έως και 720 λτ. ανάλογα τη θέση τους. Ωστόσο και το Kadjar είναι σε θέση να μεταφέρει χωρίς καμία παραχώρηση μια οικογένεια με τις αποσκευές της (527 λτ.).

Δυνατά γαλλικά μοτέρ!

Τόσο το Citroen C5 Aircross, όσο και το Renault Kadjar, ακολουθούν τη μέθοδο της υπερτροφοδότησης σε μικρού κυβισμού κινητήρες. Μια λύση η οποία προσφέρει επιδόσεις, με λογική κατανάλωση καυσίμου. Ξεκινώντας με το δυνατότερο μοτέρ, αυτό του Renault Kadjar, από τον 1.3 TCe 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα, (συμπαραγωγή με την Daimler) «ξεπηδούν» 140 ίπποι και 240 Nm ροπής. Η δύναμη αυτή επιτρέπει στο βάρους 1.408 κιλών αμάξωμα να επιταχύνει έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ., με το κοντέρ να τερματίζει στα 203 χλμ./ώρα. H λειτουργία του κινητήρα κρίνεται γραμμική κι ομαλή, όπου συνδυαστικά με το καλής κλιμάκωσης κιβώτιο, είναι αποδοτικός από το χαμηλό φάσμα στροφών, επιτρέποντας παράλληλα μια μέση κατανάλωση 8,1 λτ./100 χλμ.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 PS

Ελαφρώς λιγότερη ισχύ έχει ο 1.200άρης PureTech του Citroen, αλλά με ελάχιστη διαφορά σε επιδόσεις. Σε αυτή τη περίπτωση ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 130 ίππους και 230 Nm ροπής, όπου κινούν άνετα το εμφατικό αμάξωμα του C5 Aircross. Το 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο παρουσιάζεται ελαστικό από τις χαμηλές στροφές και τραβάει μέχρι τις πιο υψηλές, τις οποίες φτάνει χωρίς να ζορίζεται. Η επιτάχυνση των 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,5 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 χλμ./ώρα, ενώ διατηρεί χωρίς πρόβλημα σβέλτες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Η πολιτισμένη λειτουργία του 3κύλινδρου κινητήρα παραμένει σε όλο το φάσμα στροφών, που συνδυαστικά με το 6άρι χειροκίνητο και εύχρηστο κιβώτιο ταχυτήτων διατηρεί χαμηλά τις στροφές του κινητήρα στο ταξίδι, με τη μέση κατανάλωση να μην ξεπερνάει τα 8,5 λτ./100 χλμ.

Διαβάστε επίσης: Renault Clio Williams: Το αξεπέραστο «φορμουλάκι»

Αρχοντικό πάτημα, ιδανικά για ταξίδια

Όταν βρεθεί κανείς πίσω από το τιμόνι μοντέλων της εν λόγω κατηγορίας, οι προσδοκίες – απαιτήσεις είναι υψηλές. Σε κάθε περίπτωση όμως και οι δυο «Γάλλοι» του συγκριτικού μας κατορθώνουν να ικανοποιήσουν και τον πλέον απαιτητικό, χάρη στη σιγουριά και της άνεσης που προσφέρουν σε κάθε είδους διαδρομή!

Το C5 Aircross το καταφέρνει περίφημα χάρη στα καινοτόμα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions. Ο οδηγός νιώθει ότι βρίσκεται σε ένα στρώμα αέρα (σε αυτό συμβάλλουν και τα πάρα πολύ αναπαυτικά καθίσματα), χωρίς ωστόσο το αμάξωμα να εμφανίζει τάσεις πλεύσης, ακόμα και με υψηλές ταχύτητες στο κοντέρ. Επιπρόσθετα σε δρόμο με στροφές, το C5 Aircross δεν θα πάρει ενοχλητικές κλίσεις, με την πρόσφυση να είναι άφθονη. Για να έρθει σε ακραίες καταστάσεις θέλει αρκετή προσπάθεια, αλλά και να συμβεί αυτό, το ESP ομαλά θα επιβάλλει την τάξη. Σημαντικό βοήθημα του οδηγού είναι και το Grip Control (στην έκδοση Inspire). Το εν λόγω σύστημα δεν αφήνει τον ένα τροχό να γυρίζει άσκοπα, χαρακτηριστικό που γίνεται περισσότερο αντιληπτό σε γλιστερές επιφάνειες. Μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου που βρίσκεται μπροστά από το λεβιέ των ταχυτήτων, υπάρχουν οι επιλογές SandAll-RoadSnow και ESP Off.

Δείτε ακόμα: Opel Grandland X 1.5D VS VW Tiguan 1.6 TDI

Η οδική συμπεριφορά του Kadjar είναι αυτή ακριβώς που περιμένεις από ένα μοντέλο της μάρκας με το σήμα της Renault. Προτεραιότητα η ισοπεδωτική άνεση, μιας και κάθε τύπος οδοστρώματος είναι βούτυρο στο ψωμί της ανάρτησης του. Παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα πίσω, σχεδόν κάθε κακοτεχνία του δρόμου μένει εκτός καμπίνας, όπως κι ενοχλητικοί θόρυβοι, λόγω της πολύ καλής ηχομόνωσης, χαρακτηριστικό που διαθέτει και το μοντέλο της Citroen. Συγκριτικά με το C5 Aircross, οι κλίσεις στις στροφές είναι ελαφρώς τονισμένες, χωρίς όμως να ανησυχεί τον οδηγό του. Ακόμα και να φερθείτε άτσαλα σε τιμόνι και φρένα, το Kadjar θα παραμείνει σθεναρά στη πορεία του.

Συμπέρασμα:

Όταν μετρηθούν οι πόντοι από τις επιμέρους αναμετρήσεις ανά τομέα, τα δύο γαλλικά SUV έρχονται σε ισοπαλία. Κατά τη διάρκεια αυτής της σύγκρισης κι αναλύοντας τα συν και τα πλην του κάθε μοντέλου, σκιαγραφήσαμε ένα διαφορετικό πορτρέτο για το καθένα. Αν ψάχνετε για ένα άνετο και πρακτικό οικογενειακό SUV, συνδυαστικά με ένα δυναμικό παρουσιαστικό, τότε το Citroen είναι το μοντέλο σας. Από την άλλη, αν αναζητάτε ένα SUV που είναι παντού καλό, τότε το Kadjar θα ικανοποιήσει τα θέλω σας σε κάθε τομέα.

Δείτε ακόμα: Audi Q3 35 TFSI VS Volvo XC40 T3

Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130

+ Σχεδιασμός, άνεση ανάρτησης και καθισμάτων, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, τιμή

– Ελαφρύ τιμόνι, σκληρά πλαστικά στο ταμπλό

Renault Kadjar 1.3 TCe 140 PS

+ Κινητήρας, οδική συμπεριφορά, τιμή, εξοπλισμός, ποιότητα και χώροι εσωτερικού, άνεση, ποιότητα κύλισης, επιδόσεις, κατανάλωση

– Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, μικρή οθόνη συστήματος πολυμέσων

Τεχνικά χαρακτηριστικά C5 Aircross 1.2 PureTech 130   Kadjar 1.3 TCe 140 PS
Καύσιμο Βενζίνη Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.199 1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 4/16
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 130/5.500 140/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 230/1.750 240/6.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,5 10,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 195 203
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 5,2 5,9
Βάρος (κιλά) 1.404 1.442
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών C5 Aircross 1.2 PureTech 130  Kadjar 1.3 TCe 140 PS
Μήκος (χλστ.) 4.500 4.489
Πλάτος (χλστ.) 1.840 1.836
Ύψος (χλστ.) 1.654 1.613
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.730 2.646
Χώρος αποσκευών (λτ.) 580-720 527
Κατανάλωση – Κόστη C5 Aircross 1.2 PureTech 130  Kadjar 1.3 TCe 140 PS
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 8,5 8,1
Κόστος στα 12.000 χλμ.* 1.416 € 1.349 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 119 134
Τέλη κυκλοφορίας 116,62 € 160,8 €
Εξοπλισμός  – τιμή C5 Aircross 1.2 PureTech 130  Kadjar 1.3 TCe 140 PS
Έκδοση Live Sport Edition
Αυτόνομη πέδηση ο
Διατήρηση λωρίδας ο
Αισθητήρας τυφλού σημείου ο ο
Αερόσακοι 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Ηλ. κλιματισμός
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη 8 ιντσών Οθόνη 7 ιντσών
Κάμερα οπισθοπορείας Αισθητήρες παρκαρίσματος
Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών 17 ιντσών
Τιμή από (ευρώ) 22.420 21.590
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται
*Το κόστος κατανάλωσης είναι υπολογισμένο με μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,388 €/λτ.
Get it on Google Play Download on the App Store