Το Toyota Aygo το οποίο λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 2005, αποτέλεσε το πρώτο μίνι μοντέλο της Ιαπωνικής φίρμας, ενώ εξελίχθηκε από κοινού με τον όμιλο PSA και κατασκευάστηκε στο νέο εργοστάσιο TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile), στο Κολίν της Τσεχίας.
Το δεύτερης γενιάς Aygo που παρουσιάστηκε το 2014 απέκτησε πιο σύγχρονα χαρακτηριστικά και πιο δυναμική εμφάνιση. Αυτά και πολλά ακόμη ενίσχυσε η Toyota με το σημαντικά αναβαθμισμένο Aygo, το οποίο βελτιώθηκε σε σχεδιασμό, ασφάλεια, οδική συμπεριφορά και επιδόσεις. Εμείς, είχαμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά και να το οδηγήσουμε για πρώτη φορά στην πανέμορφη πρωτεύουσα της Δανίας, την Κοπεγχάγη, από όπου σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας για το δημοφιλές αυτοκίνητο πόλης της Toyota.
Από 9.790 ευρώ και σε πάρα πολλές εκδόσεις
Το νέο Aygo ήδη βρίσκεται στη χώρα μας και στις εκθέσεις της Toyota, ενώ παρά τις βελτιώσεις που δέχτηκε διατίθεται σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές που ξεκινούν από 9.790 ευρώ (με το όφελος των 500 ευρώ που ισχύει για όλες τις εκδόσεις έως τις 30/06/2018). Στον εξοπλισμό περιλαμβάνει τα απολύτως απαραίτητα, όπως είναι ESP, 6 αερόσακοι, air condition και ηχοσύστημα. Η αμέσως επόμενη έκδοση x-City (από 10.150 ευρώ με το όφελος των 500 ευρώ) διαθέτει επιπλέον ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα και ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές με τηλεχειριστήριο.
Η επόμενη έκδοση x-Play (από 10.970 ευρώ) περιλαμβάνει πρόσθετα ζάντες 15 ιντσών, Bluetooth με χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέπτες. Το Aygo x-Play Touch (από 11.290) έχει ακόμη σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών και κάμερα οπισθοπορείας. Πιο πλούσιες εκδόσεις είναι η x-Play Touch Connect (11.490 ευρώ), η x-Play Sport Connect (από 12.050 ευρώ), η x-Cite (από 12.660 ευρώ), η x-Trend (από 13.000 ευρώ) και η x-Clusiv (από 13.240 ευρώ).
Πατήστε εδώ για να δείτε αναλυτικά εκδόσεις και χαρακτηριστικά του νέου Aygo.
Νέα και πιο δυναμική εμφάνιση
Από τις σημαντικότερες αλλαγές που δέχτηκε το Aygo είναι ο ανασχεδιασμός του εμπρός τμήματος του αμαξώματός του, στον οποίο διατηρείται η σχεδιαστική φιλοσοφία 3D “X” αλλά σε πιο σύγχρονη μορφή. Στο μπροστινό άκρο ξεχωρίζουν τα ανασχεδιασμένα φώτα με τα ενσωματωμένα LED και τα μαύρα τριγωνικά πλαίσια στο κάτω τμήμα, καθώς και η ευμεγέθης τρισδιάστατη μάσκα. Το πλαϊνό τμήμα έχει διατηρήσει τις αιχμηρές του γραμμές, ενώ πίσω τα LED φανάρια χαρίζουν στο Aygo πιο μοντέρνα εμφάνιση. Αυτή τονίζεται περαιτέρω από τις νέες ζάντες αλουμινίου, την επιλογή διχρωμίας και την προσθήκη των δύο νέων μεταλλικών χρωμάτων Rich Blue και Magenta Splash.
Περνώντας στο εσωτερικό του νέου Aygo οι αλλαγές εντοπίζονται στις νέες επενδύσεις και διακοσμητικά, καθώς και στον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων. Βελτιωμένο με την σειρά του σε λειτουργίες είναι το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής των 7 ιντσών, ενώ πλέον στον εξοπλισμό υποβοήθησης του οδηγού περιλαμβάνονται τα συστήματα αποφυγής πρόσκρουσης και ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (στάνταρ στην έκδοση x-Clusiv). Ποιοτικά δεν άλλαξε κάτι και κερδίζει τις εντυπώσεις περισσότερο με την στιβαρή συναρμογή των σκληρών πλαστικών, ενώ σε χώρους είναι άνετο μπροστά, όχι όμως το ίδιο για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές (168 λίτρα).
Πιο αθόρυβο, σβέλτο και οικονομικό
Αλλαγές έχουν γίνει από τους μηχανικούς της Toyota σε λιγότερο φανερά σημεία, όπως είναι σε ηχομόνωση, στις αναρτήσεις και στον κινητήρα. Στην οδήγηση είναι φανερός από τα πρώτα κιόλας μέτρα ο λιγότερος θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα χάρη στην προσθήκη νέων ηχομονωτικών υλικών στο ταμπλό, στις εμπρός κολόνες, στο εσωτερικό των θυρών και στο πίσω μέρος. Ο 3κύλινδρος κινητήρας δεν θα ενοχλήσει καθόλου τους επιβάτες με κραδασμούς και δονήσεις, ενώ μετά τις βελτιώσεις που δέχτηκε απέκτησε 3 παραπάνω ίππους (72 hp και 93 Nm ροπής), η κατανάλωσή του μειώθηκε στα 4,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 έπεσαν στα 90 γρ./χλμ. (έναντι 4,2 λτ./100 χλμ. και 95 γρ./χλμ. CO2), κάτι που ταυτόχρονα σημαίνει ότι απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Ο 1.000άρης VVT-i κινητήρας κινεί άνετα το ελαφρύ αμάξωμα (από 840 κιλά), έχει πιο άμεση απόκριση στις χαμηλές στροφές χάρη στην περισσότερη ροπή, προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ. και διατηρεί χωρίς πρόβλημα σβέλτες ταχύτητες σε ανοιχτούς δρόμους.
Παράλληλα, το νέο Toyota Aygo έχει γίνει πιο ευχάριστο στην οδήγηση μέσω της αναβάθμισης του λογισμικού στην ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού και των νέων ρυθμίσεων των αναρτήσεων. Έτσι ο οδηγός λαμβάνει καλύτερη αίσθηση και αισθάνεται περισσότερη σιγουριά, ενώ ταυτόχρονα είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί την άριστη ευελιξία που προσφέρει το αυτοκίνητο.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Toyota Yaris 1.0 VVT-i 69 hp