Το μικρομεσαίο SUV της Audi, το Q3 αποτελεί bestseller και αναπόσπαστο κομμάτι της γερμανικής φίρμας για 14 χρόνια, από όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του το 2011. Τώρα, η τρίτη γενιά θέτει νέα πρότυπα στα premium C-SUV και εμφανίζεται με πιο αισθαντική εμφάνιση, με μια σειρά από καινοτόμα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, αποδοτικούς κινητήρες και πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης για μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια. Στην Ελλάδα πάτησε τους τροχούς πριν από λίγες μέρες και εμείς είχαμε την ευκαιρία να το γνωρίσουμε από κοντά και να κάνουμε ένα πρώτο σύντομο test drive, στα πλαίσια της δημοσιογραφικής του παρουσίασης.
Οι τιμές του νέου Q3 SUV ξεκινούν από τις 41.980 ευρώ με τον κινητήρα 1.5 TFSI Hybrid S tronic 150 hp στη μία και μοναδική έκδοση Advanced, υπό τη συνοδεία πλήρη εξοπλισμού σε όλα τα επίπεδα. Από εκεί και πέρα ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ διαφόρων πακέτων (Premium, Premium Plus, Dynamic, S line, κ.λπ.) και πολλών εξτρά, διαμορφώνοντας το Q3 με βάση τις εκάστοτε επιθυμίες του. Η γκάμα των μηχανικών του συνόλων περιλαμβάνει ακόμα τον πετρελαιοκινητήρα 2.0 TDI S tronic 150 hp (από 51.980 ευρώ) και τον PHEV 1.5 TFSI e-hybrid S tronic 272 hp (από 52.580 ευρώ).
Επιβάλλεται στο δρόμο
Η Audi ακολούθησε τις βασικές γραμμές του προγενέστερου Q3 και εφάρμοσε τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Audi, έτσι ώστε το νέο μοντέλο να δείχνει ως μια φυσική εξέλιξη και όχι κάτι το «ξένο» που να μην είναι αναγνωρίσιμο. Η φαρδιά μάσκα Singleframe, τα λεπτά και ψηλά τοποθετημένα φώτα ημέρας και οι κομψά ενσωματωμένοι προβολείς LED δημιουργούν μια επιβλητική και συνάμα δυναμική όψη. Για πρώτη φορά στην κατηγορία προσφέρονται οι Digital Matrix LED προβολείς με micro-LED για υψηλή φωτεινότητα, εξαιρετικό κοντράστ και ψηφιακές λειτουργίες καθοδήγησης. Συνεχίζοντας από το πλάι, μια οριζόντια γραμμή ώμου μεταξύ των προβολέων και των πίσω φώτων χωρίζει οπτικά το αυτοκίνητο σε δύο μέρη, δημιουργώντας μια πολύ ιδιαίτερη κατανομή φωτός και σκιάς. Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν τα επίσης λεπτά φωτιστικά σώματα και ειδικά τα προαιρετικά ψηφιακά φώτα OLED, που συμπληρώνονται από μια συνεχή λωρίδα φωτισμού LED και τα φωτιζόμενα δαχτυλίδια της Audi. Όσον αφορά τις διαστάσεις, το νέο Audi Q3 μεγάλωσε και αυτό φαίνεται, γεγονός που προσδίδει στο SUV ένα πιο επιβλητικό ανάστημα. Έχει μήκος 4.531 χλστ., πλάτος 1.859 χλστ., ύψος 1.588 χλστ. και μεταξόνιο 2.678 χλστ. έναντι 4.485 χλστ. 1.849 χλστ., 1.594 χλστ. και 2.677 χλστ. αντίστοιχα το προγενέστερο Audi Q3.
Στιβαρό και ευρύχωρο εσωτερικό
Στο εσωτερικό του νέου Audi Q3 SUV ο σχεδιασμός ακολουθεί και αυτός τα νέα πρότυπα της γερμανικής φίρμας με την ενιαία ψηφιακή σκηνή να αποτελεί κυρίαρχο χαρακτηριστικό. Το Audi Virtual Cockpit των 11,9 ιντσών και το σύστημα πολυμέσων MMI Touch 12,8 ιντσών ενώνονται σε κυρτή διάταξη δημιουργώντας ένα πανοραμικό πάνελ. Η αλήθεια είναι ότι ο πίνακας οργάνων θα έπρεπε να ήταν λίγο πιο μεγάλος, γιατί δημιουργείται ένα μεγάλο μαύρο πλαίσιο γύρω από το πάνελ της οθόνης. Προαιρετικά διατίθεται το Head-up Display, το οποίο φέρνει πολλές χρήσιμες πληροφορίες στο οπτικό πεδίο του οδηγού, έτσι ώστε να μην αποσπάται το βλέμμα του από το δρόμο. Παράλληλα, η λεγόμενη Softwrap επένδυση, εκτείνεται από τις πόρτες σε όλο το πλάτος του ταμπλό, τονίζοντας μία οριζόντια σχεδιαστική ευθυγράμμιση για μέγιστη αίσθηση χώρου. Νέο στοιχείο αποτελεί η μονάδα χειρισμών στο τιμόνι με δύο μοχλούς –έναν για επιλογή της μετάδοσης και έναν για φώτα/φλας/υαλοκαθαριστήρες– απελευθερώνοντας την κεντρική κονσόλα για επιπλέον αποθηκευτικό χώρο. Στην πράξη θέλει μια περίοδο προσαρμογής από τον οδηγό, αφού «ξεφεύγει» από τους παραδοσιακούς μοχλούς. Από πλευράς κατασκευής, έχει γίνει χρήση λεπτών μαλακών σε υφή τμημάτων (θα προτιμούσαμε πιο «αφρώδη») στο ταμπλό και στις πόρτες, ενώ ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στο φινίρισμα και στη γεροδεμένη συναρμογή, όπως μας έχει «συνηθίσει» η Audi. Στα θετικά γνωρίσματα του εσωτερικού του νέου Q3 ανήκουν και οι χώροι, μιας και στο πίσω κάθισμα θα κάτσουν και πιο ψηλά άτομα. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 488 λίτρα, όμως με το πολύ πρακτικό συρόμενο κάθισμα προς τα εμπρός αυξάνεται στα 575 λίτρα, ή φτάνει τα 1.386 λίτρα με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλούμενα.
Επαρκέστατος ο 1.5 TFSI Hybrid S tronic 150 hp
Ο αρχικός στην γκάμα τετρακύλινδρος turbo κινητήρας 1.5 TFSI με τεχνολογία 48V Mild Hybrid, σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων (Cylinder on demand) σε χαμηλά και μεσαία φορτία και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων S tronic 7 σχέσεων, θα βρεθεί στην καρδιά του αγοραστικού ενδιαφέροντος. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 150 ίππων στις 5.000 – 6.000 σ.α.λ. και ροπή 250 Nm στις 1.500 – 3.500, επιταχύνοντας το αμάξωμα των 1.560 κιλών από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ. και φτάνοντας τη μέγιστη ταχύτητα των 209 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Audi, η μεικτή κατανάλωση βρίσκεται στα 6,0 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 137 γρ./χλμ. (88 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Στην πράξη το μηχανικό αυτό σύνολο κινεί χωρίς πρόβλημα το νέο Q3, επιταχύνοντάς το γοργά όταν ζητηθεί από τον οδηγό, αν και παραγόμενος θόρυβος που εισέρχεται στην καμπίνα είναι ελαφρώς περισσότερος από το αναμενόμενο.
Με στιβαρή αίσθηση και στο δρόμο
Η Audi βελτίωσε σημαντικά και τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά του νέου Audi Q3. Στις αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω τοποθετούνται αμορτισέρ δύο βαλβίδων, για να αντιδρούν συνεχώς στα χαρακτηριστικά του οδοστρώματος και στην τρέχουσα κατάσταση οδήγησης, λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους όπως το τιμόνι, το φρενάρισμα και η επιτάχυνση. Παράλληλα τοποθετήθηκαν αντιστρεπτικές δοκοί υψηλότερης ακαμψίας για να ελαχιστοποιηθεί η τάση «πλεύσης», ενώ το προοδευτικό τιμόνι αυξάνει προσφέρει καλύτερη απόκριση σε πιο γρήγορους ρυθμούς και ευελιξία στο παρκάρισμα. Όσον αφορά το Audi drive select του νέου Audi Q3, η λειτουργία balanced αντικαθιστά την auto mode και όπως υποδηλώνει το όνομα, αντιπροσωπεύει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ δυναμικής οδήγησης και άνεσης. Γενικά το νέο Audi Q3 SUV διακρίνεται αμέσως στο δρόμο για την στιβαρότητά του και τα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές. Ωστόσο πιο ασφαλή συμπεράσματα θα βγάλουμε στη δοκιμή του αυτοκινήτου, αν και το αυτοκίνητο κερδίζει αμέσως τον οδηγό με τι σιγουριά που αποπνέει.