Το όνομα «Raptor» για την Ford σημαίνει αντοχή, με κορυφαίες δυνατότητες και επιδόσεις εκτός δρόμου, θυμίζοντας monster truck, αλλά για χρήση δρόμου. Συνειρμικά αυτό το όνομα παραπέμπει και στο δεινόσαυρο Raptor (Καρνόσαυρος στα ελληνικά) από τις ταινίες, ο οποίος είναι σχετικά μικρός, αλλά πολύ γρήγορος, δυνατός και γενικά προκαλεί τρόμο. Όπως δηλαδή και το νέο Ford Ranger Raptor, όταν το αντικρίζεις!
Δείτε ακόμη: Νέο μικρό crossover Ford Puma με πρωτιές!
Το πρώτο Ford Raptor έκανε την εμφάνισή του το 2009 μέσω του ιδιαίτερα δημοφιλούς για την Αμερικάνικη αγορά F-150, ενώ το δεύτερης γενιάς Ford F-150 Raptor του 2017 ανέβασε ακόμα πιο ψηλά τον πήχη. Ειδικά για την Ευρώπη, η Ford Performance εξέλιξε το Ranger Raptor, το οποίο φέρει πάρα πολλές αλλαγές σε κάθε επίπεδο σε σχέση με τα υπόλοιπα Ranger και στην ουσία πρόκειται για ένα σχεδόν διαφορετικό αυτοκίνητο.
Η τιμή του στην Ελλάδα ανέρχεται στα 55.802 ευρώ με τα πάντα σε εξοπλισμό (δείτε εδώ), ωστόσο λόγω του ότι είναι επαγγελματικό θα πρέπει να υπολογιστεί με την τιμή προ φόρων που είναι στα 42.275 ευρώ. Το μέχρι πρότινος κορυφαίο Ranger Wildtrak κοστίζει 45.901 ευρώ (34.774 ευρώ χωρίς φόρους), διαφορά που είναι απολύτως λογική, αφού μεταξύ τους τα δύο pickup είναι σαν τη… μέρα με τη νύχτα.
Το πιο «πολεμικό» pick up
Το Ranger Raptor μόνο απαρατήρητο δεν περνάει με την «πολεμική» και άκρως εντυπωσιακή του εμφάνιση. Η τεράστια μαύρη μάσκα, ο ειδικά σχεδιασμένος εμπρός προφυλακτήρας, τα φουσκωμένα συνθετικά εμπρός φτερά, τα πλατύτερα κατά 150 χλστ. μετατρόχια, τα σκουρόχρωμα αντιολισθητικά σκαλοπάτια και τα ελαστικά παντός εδάφους BF Goodrich 285/70 R17 ειδικά για το Ranger Raptor, σε «προκαλούν» να πάρεις τα βουνά και να πας στα πιο δύσβατα και κακοτράχαλα σημεία.
Το μήκους 5.374 χλστ., πλάτους 2.028 χλστ., ύψους 1.873 χλστ. και με μεταξόνιο 3.220 χλστ. Ranger Raptor φέρει ενσωματωμένο κοτσαδόρο με ικανότητα ρυμούλκησης 2.500 kg. Επίσης, οι δύο εμπρός κρίκοι επιτρέπουν έλξη έως και 4.635 kg και οι δύο πίσω 3.863 kg, ενώ ο χώρος φόρτωσης έχει διαστάσεις 1.560 χλστ. x 1.575 χλστ. και είναι πλήρως καλυμμένος.
Δείτε ακόμη: Οι καταιγιστικές επιδόσεις του νέου Ford Focus ST (+videos)
Εντυπωσιακό είναι και το εσωτερικό του, όπου συνδυάζονται σπορ και πολυτελή χαρακτηριστικά. Το πάνω μέρος του ταμπλό είναι επενδυμένο με δέρμα και μπλε ραφές, υλικά τα οποία μαζί με σουέτ συναντώνται ακόμα στα ενισχυμένα καθίσματα, στο τιμόνι και στον επιλογέα των ταχυτήτων. Επιπλέον, εφοδιάζεται με όλες τις ανέσεις ενός επιβατικού και έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC 3.
Ασταμάτητο εκτός δρόμου
Όπως αναφέραμε, το Ranger Raptor διαθέτει πάρα πολλές αλλαγές, όχι μόνο σε εμφάνιση αλλά και στα μηχανικά του μέρη. Καταρχήν το πλαίσιο τύπου σκάλας φέρει πρόσθετες ενισχύσεις για να αντέχει στις κακουχίες και στις έντονες καταπονήσεις που μπορεί να δεχτεί εκτός δρόμου. Η αγωνιστική του ανάρτηση «φοράει» αμορτισέρ FOX με αυξημένες διαδρομές κατά 32% εμπρός και 18% πίσω, με τεχνολογία Position Sensitive Damping. Αποτελείται από διπλά ψαλίδα αλουμινίου εμπρός και άκαμπτο άξονα πίσω με βραχίονες στήριξης και σύνδεσμο watt, συνδυασμένα με ομόκεντρα τοποθετημένα ελατήρια (αντί φύλλα σούστας) και αμορτισέρ. Οι ειδικές βαλβίδες bypass των αμορτισέρ επιτρέπουν τη διαφυγή λαδιού με σκοπό να «μαλακώσουν» και να απορροφήσουν τα έντονα κτυπήματα της ανάρτησης από τις μεγάλες ανωμαλίες, που σημαίνει ότι το αμάξωμα διατηρείται σε ευθεία όταν περνά από ανωμαλίες, ενώ οι αναρτήσεις δεν χτυπούν όταν πάει να τερματίσει η διαδρομή τους.
Για την προσπέλαση από δύσβατα εμπόδια βοηθούν οι μεγαλύτερες γωνίες προσέγγισης (32 μοίρες) και διαφυγής (24 μοίρες), καθώς και η απόσταση από το έδαφος των 283 χλστ. (+51 χλστ.). Παράλληλα, η ενισχυμένη εμπρός ατσάλινη ποδιά με πάχος 2,3 χλστ. έναντι 1,4 χλστ. των απλών εκδόσεων προφυλάσσει τον κινητήρα από χτυπήματα. Πρόσθετα, τα εμπρός φρένα με τις δαγκάνες δύο εμβόλων διαθέτουν αυξημένη διάμετρο πάνω από 20% συγκριτικά με του στάνταρ Ranger και αεριζόμενους δίσκους 332×32 χλστ. και πίσω έχει αεριζόμενους δίσκους 332×24 χλστ.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Ford Focus 1.5 λτ. 120 PS EcoBlue Diesel auto
Κατά την οδήγηση του αυτοκινήτου, το πρώτο πράγμα που κάνει εντύπωση στην άσφαλτο είναι ο χαμηλός θόρυβος κύλισης, παρά τα αμιγώς χωμάτινα ελαστικά. Η σταθερότητά του είναι πάρα πολύ καλή, χωρίς αναπηδήσεις και ταξιδεύει άνετα στην εθνική οδό χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του. Εκεί βέβαια που θα χαρεί ο οδηγός του Ranger Raptor είναι εκτός δρόμου. Σημεία που με το μάτι φαίνονται απροσπέλαστα η ακόμα και με τα πόδια είναι δύσκολο να τα περάσεις κανείς, για το Ranger Raptor είναι… παιχνιδάκι. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό με πόση άνεση ανεβαίνει και κατεβαίνει σαθρές ανηφόρες και κατηφόρες με έντονη κλίση, γεμάτες με πέτρες και λάκκους, αλλά και πως καβαλάει και βουτάει στις διάφορες έντονες εδαφικές ανωμαλίες, χωρίς ο οδηγός να καταλάβει σχεδόν τίποτα ή το αυτοκίνητο να ζοριστεί.
Ο οδηγός του Ranger Raptor, ανάλογα με το που θα κινηθεί, έχει στη διάθεσή του να επιλέξει μεταξύ 6 προφίλ οδήγησης: Normal, Sport, Grass/Gravel/Snow, Mud/Sand, Rock καi Baja για γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου. Επιπλέον υπάρχουν οι επιλογές κίνησης 2H, 4H, 4L, κλείδωμα του πίσω διαφορικού και σύστημα ελέγχου κατάβασης.
2λιτρος ντίζελ με 500 Nm ροπή και 10 ταχύτητες
Η καρδιά του Ford Ranger Raptor, είναι ένας 2.0 λτ. Bi-turbo EcoBlue ντίζελ με απόδοση 213 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και ροπή 500 Nm μεταξύ 1.750-2.000 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 ταχυτήτων, με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται πολύ γρήγορα, είτε αυτόματα, ή χειροκίνητα μέσω των paddles. Οι επιδόσεις που προσφέρει στο 2.510 κιλών αμάξωμα είναι πολύ καλές, αφού επιταχύνει άνετα και φτάνει χωρίς δυσκολία γρήγορες ταχύτητες στο δρόμο, ενώ στο χώμα η ροπή παρέχεται άφθονη. Το Ranger Raptor φτάνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ., η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 170 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 8,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 233 γρ./χλμ.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Ford EcoSport 1.5 λτ. EcoBlue 125 PS AWD