Η Toyota εμπλουτίζει την γκάμα της στην συνεχώς αναπτυσσόμενη και δημοφιλή κατηγορία των SUV, με το νέο Corolla Cross. Πρόκειται για ένα μικρομεσαίο SUV που τοποθετείται ανάμεσα στο πιο δυναμικό σχεδιαστικά C-HR και το μεγαλύτερο RAV4, γεφυρώνοντας έτσι το κενό που υπήρχε μεταξύ των δύο αυτών μοντέλων. Ουσιαστικά το Corolla Cross αποτελεί τη χρυσή τομή για όσους αναζητούσαν ένα C-SUV πιο πρακτικό και ευρύχωρο από το C-HR, αλλά μικρότερο και πιο προσιτό σε τιμές από το RAV4.
Στη χώρα μας η διάθεση του Corolla Cross έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ εντός των ημερών θα βρίσκεται σε όλες τις εκθέσεις Toyota. Αρχικά θα πωλείται μόνο με το 2.0 λτ. υβριδικό μηχανικό σύνολο, συνδυαστικής ισχύος 197 ίππων και με κίνηση στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς. Οι τιμές του ξεκινούν από 31.200 ευρώ το 2WD και από 33.200 ευρώ το AWD-i, με φουλ στάνταρ εξοπλισμό από την πρώτη έκδοση (δείτε εδώ αναλυτικά). Από τα μέσα του 2023 θα προσφερθεί και με το νέο υβριδικό σύνολο των 1.8 λτ. με τη συνδυαστική ισχύ των 140 ίππων. Να σημειωθεί ακόμα ότι τα αυτοκίνητα που έρχονται στην Ελλάδα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Toyota στην Ιαπωνία.
Τελείως διαφορετικό εξωτερικά από το Corolla
Παρά το γεγονός ότι το νέο Corolla Cross βασίζεται στο Corolla και φέρει το όνομά του, εξωτερικά διαφοροποιείται πλήρως από αυτό και διαθέτει τη δική του σχεδιαστική ταυτότητα. Παράλληλα είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το 5θυρο, όπως επίσης και από το C-HR. Συγκεκριμένα έχει μήκος 4.460 χλστ. (4.390 χλστ. το C-HR), πλάτος 1.825 χλστ. (+30 χλστ.) ύψος 1.620 χλστ. (+55 χλστ) και μεταξόνιο 2.640 χλστ. (ίδιο). Η απόσταση από το έδαφος είναι 160 χλστ., που σημαίνει ότι είναι αισθητά χαμηλότερη από άλλων μικρομεσαίων SUV. Από σχεδιαστικής πλευράς, το εμπρός άκρο συγκεντρώνει αρκετό ενδιαφέρον, χάρη στην ευμεγέθη διπλή τραπεζοειδή μάσκα και τους λεπτούς bi-LED προβολείς. Αυτοί τοποθετούνται σε όλες τις εκδόσεις, με τις Style, Style Skyview και Lounge να εξοπλίζονται επιπλέον με φλας διαδοχικού φωτισμού (sequential turn indicators) και οδηγούς φώτων LED (light guides). Στα πλαϊνά τμήματα διακρίνονται τα φουσκώματα στα φτερά, ενώ πίσω, τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα έχουν μία ισχυρή τρισδιάστατη εμφάνιση. Φυσικά δεν λείπουν τα απαραίτητα προστατευτικά τμήματα στους προφυλακτήρες, θόλους των τροχών και χαμηλά στις πόρτες.
Ευρύχωρο εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα
Ο θάλαμος των επιβατών του Corolla Cross παρουσιάζει γνώριμη εικόνα, καθώς το ταμπλό μοιάζει αρκετά με του Corolla. Σχεδιαστικά διαφέρει το εμπρός τμήμα από τη μεριά του συνοδηγού όπου είναι επενδυμένο με μαλακό υλικό, όμως το πάνω μέρος του αποτελείται από σκληρό, αλλά συμπαγές πλαστικό (μαλακό στο Corolla και στο C-HR). Το Corolla Cross είναι το πρώτο Toyota που χρησιμοποιεί ένα νέο, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις και εξατομικεύεται με διαφορετικά θέματα: Casual, Smart, Tough Sporty. Νέο και σαφώς πιο ευκρινές, πιο άμεσο και με σύγχρονα γραφικά, είναι το σύστημα Toyota Smart Connect με την οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης των 10,5 ιντσών. Περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- over-the-air ενημερώσεις και 4 χρόνια δωρεάν λειτουργία πλοήγησης που βασίζεται σε cloud με πληροφορίες για κυκλοφοριακά συμβάντα σε πραγματικό χρόνο, ενσωματωμένο ψηφιακό βοηθό και ενσωμάτωση smartphone μέσω (ασύρματου) Apple CarPlay και (ενσύρματης σύνδεσης). Πρόσθετα, είναι το πρώτο μοντέλο που εξοπλίζεται με τη νέα, 3η γενιά του Toyota Safety Sense με νέες αναβαθμισμένες λειτουργίες.
Το εσωτερικό του Corolla Cross είναι σχεδιασμένο με γνώμονα την καθημερινή πρακτικότητα, για αυτό έχει μεγάλα παράθυρα και πιο ψηλή θέση οδήγησης από ένα κλασικό χάτσμπακ. Η αύξηση των διαστάσεων συγκριτικά με το C-HR έχει ωφελήσει αισθητά τους χώρους και ειδικά στο πίσω κάθισμα, όπου υπάρχει πολύς αέρας για το κεφάλι και η ορατότητα είναι με τεράστια διαφορά καλύτερη. Σε συνδυασμό με τον αρκετό χώρο για τα πόδια και το χαμηλό κεντρικό τούνελ, μια τετραμελής οικογένεια θα βολευτεί χωρίς καμία παραχώρηση. Η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ είναι 436 λίτρα (377 λτ. στο C-HR) και φτάνει τα 1.337 λίτρα, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.
Υβριδικός κινητήρας 197 ίππων με 5 λίτρα κατανάλωση
Το Corolla Cross είναι το πρώτο μοντέλο σε όλο τον κόσμο που χρησιμοποιεί την πέμπτη γενιά του αυτοφορτιζόμενου, υβριδικού ηλεκτρικού συστήματος της Toyota. Το σύστημα χρησιμοποιεί μία νέα μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) που μειώνει τις ηλεκτρικές απώλειες στο σύστημα, λειτουργεί πιο αθόρυβα και, στο μοντέλο AWD-i, ενσωματώνει την πίσω PCU, εξοικονομώντας επιπλέον χώρο και βάρος. Πρόσθετα, η νέα μονάδα κιβωτίου ταχυτήτων – διαφορικού είναι 15% ελαφρύτερη, όπως και η νέα υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου, που είναι μικρότερη και ελαφρύτερη, αλλά έχει υψηλότερη απόδοση.
Το υβριδικό σύνολο με το e-CVT και με τη συνδυαστική ισχύ των 197 ίππων αποτελείται από τον 2λιτρο βενζινοκινητήρα των 152 ίππων και 190 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ των 113 ίππων και 207 Nm ροπής. Το 4κίνητο AWD-i εφοδιάζεται με το ίδιο υβριδικό σύνολο συν ένα ακόμα ηλεκτρικό μοτέρ πίσω με 41 ίππους και 84 Nm ροπής για την κίνηση των πίσω τροχών. Όλες αυτές οι αλλαγές έχουν βελτιώσει την απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού και προσφέρουν μια πιο φυσική αίσθηση. Επιπλέον, η λειτουργία σε χαμηλότερες στροφές καθιστά το σύστημα πιο αθόρυβο κατά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, όμως και πάλι δεν παύει να ακούγεται ο κινητήρας, ειδικά σε πιο πιεσμένους ρυθμούς.
Από πλευράς επιδόσεων, η Toyota ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. (7,5 δλ. το AWD-i), τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, μεικτή κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 114 γρ./χλμ. (5,3 λτ./100 χλμ. και 120 γρ./χλμ. το AWD-i ). Καταναλώσεις που είδαμε και στην πράξη κινούμενοι σε κανονικούς ρυθμούς και σε διάφορες διαδρομές σε δρόμους στην περιοχή της Βαρκελώνης, αφού το αυτοκίνητο μπορεί να διανύει αρκετές αποστάσεις με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες.
Ισορροπημένο και άνετο στην οδήγηση
Όπως ισχύει τόσο με το νέο Corolla, όσο και με το C-HR, έτσι και το νέο Corolla Cross είναι εξελιγμένο με βάση τις αρχές της φιλοσοφίας TNGA της Toyota και δομημένο πάνω στην αποδεδειγμένης αξίας πλατφόρμα GA-C. Το πρώτο στοιχείο που κερδίζει τον οδηγό είναι φιλικότητα και το αίσθημα της ασφάλειας και σιγουριάς που αποπνέει. Οι αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τα διπλά ψαλίδα πίσω έχουν βελτιστοποιηθεί για άνεση κατά την κύλιση με λιγότερους κραδασμούς και τραντάγματα όταν το όχημα κινείται σε δρόμους με ανωμαλίες του οδοστρώματος. Επιπλέον το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει καλή απόκριση και βάρος σε πιο γρήγορους ρυθμούς, ενώ είναι πιο άνετο στους ελιγμούς. Τόσο στους αυτοκινητόδρομους που κινηθήκαμε όσο και σε στενές και με στροφές επαρχιακές διαδρομές, το Corolla Cross εμφάνιζε πολύ καλή σταθερότητα, με μπόλικη πρόσφυση. Σίγουρα δεν απευθύνεται σε οδηγούς που αναζητούν το fun to drive, για αυτό άλλωστε υπάρχει το C-HR, το οποίο με το 2λιτρο υβριδικό μοτέρ ενσωματώνει και paddles στο τιμόνι για 6 -τρόπον τινά- προεπιλεγμένες σχέσεις.