Δοκιμή Toyota Corolla 1.8 140PS Hybrid GR Sport

Η 12η γενιά του Toyota Corolla ανανεώθηκε στις αρχές του έτους, προκειμένου να παραμείνει φρέσκια τόσο σχεδιαστικά όσο κυρίως μηχανολογικά. Γιατί μπορεί μεν να περνάνε για facelift οι παρεμβάσεις των Ιαπώνων, ωστόσο το παγκόσμιο σύμβολο πωλήσεων αυτοκινήτου έχει ακόμα περισσότερες αλλαγές κάτω από το αμάξωμα.

Με την πάροδο των ετών και τα όσα έχουν συμβεί στο μεσοδιάστημα (μικροτσίπ, πανδημία, πόλεμος στην Ουκρανία, ενεργειακή κρίση κλπ), οι τιμές κάπου έχασαν την επαφή με τα όσα γνωρίζαμε το 2018, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το Corolla MK12. Εξέλιξη βέβαια που αφορά όλες τις εταιρίες και κατηγορίες. Όσο να ‘ναι πάντως, το γεγονός ότι ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τις 28.470 ευρώ σου πέφτει βαρύ. Το GR Sport ξεκινά από τις σχεδόν 32.000 ευρώ (31.950), μιλώντας πάντα για το 1.800άρι υβριδικό των 140 ίππων. Το 2λιτρο Hybrid των 196 ίππων ξεκινά από τις 33.750 και την έκδοση Black Edition (οι χαμηλότερες Active Plus και Style μόνο με τον 1.8), φτάνοντας μέχρι τις 34.450 ευρώ για το GR Sport.

Πετυχημένο φρεσκάρισμα, αξίζει τα λεφτά του το πακέτο GR Sport

Τα μεγάλα νέα στο σχεδιαστικό σκέλος του ανανεωμένου Corolla είναι η έκδοση GR Sport. Όχι ότι δεν έχει αλλαγές το απλό, ίσα ίσα. Και νέα LED φανάρια συναντάμε μπροστά, και πλουσιότερη χρωματική παλέτα, και ανασχεδιασμένα γραφικά στα πίσω φωτιστικά σώματα. Το GR Sport, όμως, είναι αυτό που κεντρίζει τα βλέμματα, με τις αιχμηρές γραμμές στις 18άρες ζάντες, τα σηματάκια της Gazoo Racing, τον πίσω προφυλακτήρα με το διαχύτη και τις πλαϊνές ποδιές.

Ακόμα περισσότερες οι GR πινελιές στο εσωτερικό, όπου ο συνδυασμός δερμάτινων και suede επενδύσεων διανθίζεται με κόκκινες ραφές, εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα με κεντημένο το «GR Sport» στα προσκέφαλα, αλλά και σπορ τιμόνι. Θα ήθελες πιο «επιθετικά» γραφικά στον πίνακα οργάνων και το μενού του συστήματος πολυμέσων, αλλά σε γενικές γραμμές τα σπορτίφ χαρακτηριστικά του GR Sport σε αφήνουν πέρα για πέρα ικανοποιημένο.

Ποιοτικότερο και πιο high tech εσωτερικό

To ίδιο ισχύει για την αναβάθμιση της εικόνας στην καμπίνα, ιδιαίτερο στο τεχνολογικό κομμάτι. Το «λίφτινγκ» του Corolla έφερε νέα οθόνη αφής 10,5 ιντσών (8 στις βασικές εκδόσεις) στην κορυφή του ταμπλό και στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, που ανεβάζουν επίπεδο το διάκοσμο στα ενδότερα του ιαπωνικού μικρομεσαίου. Ειδικά για το καντράν υπάρχουν τέσσερις επιλογές (Casual, Smart, Tough και Sporty) για τη διαμόρφωση της εικόνας που έχει μπροστά του ο οδηγός. Ταυτόχρονα χρησιμοποιούνται ένα «τσακ» μαλακότερα πλαστικά, ικανά να σου φτιάξουν την αφή και τη διάθεση ποιότητας.

Κατά τα λοιπά οι χώροι εξακολουθούν να μην αρκούν για όλους πίσω, καθότι ο διαθέσιμος αέρας για κεφάλι και γόνατα οριακά πιάνει το μέσο όρο της κατηγορίας. Ίδια συνθήκη και για το πορτμπαγκάζ, που με 361 λίτρα κρίνεται απλά επαρκές για τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Ευπρόσδεκτη χρηστικά η αντιολισθητική επιφάνεια του δαπέδου, όχι όμως και αισθητικά. Στα μείον και η αρκετά έντονη εισχώρηση των θόλων, που μειώνουν το διαθέσιμο πλάτος.

Μόνο υβριδικό; Κανένα πρόβλημα

Ουσία της ανανέωσης του Corolla δεν ήταν τόσο η εμφάνιση, όσο η ενίσχυση του υβριδικού συστήματος. Με τον ανταγωνισμό να μη σταματά τις επεκτάσεις και ενδυναμώσεις κινητήρων, οι Ιάπωνες σοφά έκριναν πως το απερχόμενο σύνολο των 122 ίππων χρειαζόταν σοβαρή βοήθεια. Εδώ έρχεται η 5η γενιά Hybrid, να παντρέψει καλύτερη απόδοση και χαμηλότερη κατανάλωση.

Καρδιά του συστήματος παραμένει ο 1.800άρης τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός που λειτουργεί σε κύκλο Attkinson, παράγοντας 98 ίππους και 145 Nm. Ο κύριος ηλεκτροκινητήρας (υπάρχει κι άλλος ένας, σε λειτουργία γεννήτριας), όμως, αποδίδει πλέον 95 άλογα και 115 Nm, από 72 ίππους και 163 Nm. Κατά συνέπεια η συνολική ισχύς της ζεύξης μοτέρ βενζίνης-ρεύματος διαμορφώνεται στα 140 άλογα, συνοδευόμενη από 14% λιγότερες απώλειες και 15% χαμηλότερο βάρος. Η Toyota αναφέρει μικρότερο αριθμό γραναζιών και βελτιστοποίηση της θερμοδυναμικής απόδοσης, μέσω των μειωμένων τριβών που παρουσιάζει το νέο σύνολο.

Πρακτικά αντιλαμβάνεσαι κάθε τι που υποστηρίζει το Αΐτσι, και ακόμα περισσότερα. Οι 18 επιπλέον ίπποι δεν ακούγονται πολλοί, αλλά κάνουν θεαματική δουλειά στη βελτίωση των επιδόσεων. Ο επίσημος χρόνος για το 0-100 χλμ./ώρα πέφτει κατά σχεδόν 2 δλ., στα 9,2 δλ. από 10,9! Αναβάθμιση που νιώθεις σε κάθε βαθύ πάτημα του γκαζιού, κάνοντάς σου τη ζωή πολύ ευκολότερη με την ευκολία που πραγματοποιείς προσπεράσεις. Διότι η έξτρα ισχύς δεν μετράει τόσο στο «φαίνεσθαι» του 0-100, όσο στο «είναι» των ρεπρίζ. Η επιλογή του προγράμματος Sport (Eco και Normal τα άλλα δυο) ακονίζει την απόκριση του γκαζιού, αλλά παράλληλα αυξάνει τις στροφές και κατ’ επέκταση τις οχλήσεις από τον βενζινοκινητήρα.

Αυτό που παραμένει σε εξαιρετικά επίπεδα, είναι η κατανάλωση. Αν πηγαίνεις τέρμα γκάζι με τον κλιματισμό στο φουλ, θα δεις το πολύ 6,4 λίτρα/100 χλμ. στο ψηφιακό κοντέρ. Με μια στοιχειώδη σύνεση κατεβαίνεις στα 5,7 λίτρα/100 χλμ., ενώ αν κινείσαι στην πόλη βλέπεις μέσες τιμές και κάτω από τα 5 λίτρα/100 χλμ., ελέω λειτουργίας μόνο του ηλεκτροκινητήρα σε πολλά σημεία!

Όσο σπορτίφ και ξεκούραστο χρειάζεται

Άπαξ και η έκδοση ονομάζεται GR Sport, περιμένεις σφιχτή ανάρτηση και ενθουσιώδη δυναμικά χαρακτηριστικά. Το σετάρισμα αμορτισέρ και ελατηρίων πράγματι εμφανίζεται κομμάτι σκληρό, αλλά δίχως ποτέ να γίνεται κουραστικό. Μόνο κάποιες αναπηδήσεις, μετά των αναλόγων ηχητικών εφέ, από τον πίσω άξονα (διπλά ψαλίδια) θα απασχολήσουν το αυτί σου, όχι όμως σε υπερβολικό βαθμό. Από τον ίδιο άξονα (τον πίσω) εξάλλου προκύπτουν και χαμόγελα, τουλάχιστον όσο επιτρέπει το σύστημα ελέγχου ευστάθειας, καθώς δεν απαρνείται τη μετατόπιση της ουράς. Προφανώς δεν θα ντριφτάρεις σαν να οδηγείς GR Corolla, αλλά η περιστροφή από τη μία φτιάχνει τη διάθεση του οδηγού και από την άλλη την πορεία του εμπρός μέρους, ελαχιστοποιώντας την υποστροφή.

Μιλώντας για το μπροστινό, του λείπει λίγο βάρος. Από αμεσότητα, όμως, δεν έχεις παράπονο. Απλά παραμένει ελαφρύ σε κάθε περίπτωση, ακόμα και με το Sport ενεργοποιημένο. Το CVT κιβώτιο από την άλλη δεν γλιτώνει από τις τυπικές αδυναμίες της μετάδοσης μεταβαλλόμενης σχέσης, ήτοι μακρόσυρτο βουητό στο έντονο γκάζι και μπόλικο θόρυβο. Τα φρένα, αντίθετα, χαρακτηρίζονται από καλή αίσθηση και ακόμα καλύτερη ανάκτηση ενέργειας.

(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, λειτουργία υβριδικού συνόλου, επιδόσεις, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, φρένα

(-) Χώροι πίσω καθίσματος και αποσκευών, θόρυβος CVT, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη + ηλεκτροκινητήρας
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.798
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
98/5.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
142/3.600
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
95
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
185
Συνδυαστική ισχύς (PS)
140
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,6-5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
100
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.370
Πλάτος (χλστ.)
1.790
Ύψος (χλστ.)
1.435
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.640
Βάρος (κιλά)
1.420
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
361
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
28.470 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store