Η Suzuki αναβάθμισε τους κινητήρες της προσθέτοντας ήπιο υβριδικό σύστημα 48V σε όλα τα μοντέλα της (πλην του Jimny), προς όφελος της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Το SX4 S-Cross έλαβε τις αλλαγές, οι οποίες επικεντρώνονται στην αντικατάσταση του 1.4 BoosterJet των 140 ίππων με το νεότερο και mild hybrid αδερφάκι του, που αποδίδει 129 ίππους.
Το SX4 S-Cross Hybrid ξεκινά από τις 18.810 ευρώ για το 2WD και τις 22.600 ευρώ για το 4WD, αποκλειστικά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης από τη βασική έκδοση GL, περιλαμβάνοντας -μεταξύ άλλων- 7 αερόσακους, συστήματα αυτόνομης πέδησης, αναγνώρισης τυφλού σημείου, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας και υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, προβολείς LED, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, αυτόματο κλιματισμό, adaptive cruise control, ράδιο CD/MP3 και θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός.
Δείτε ακόμα: Από 13.350 ευρώ το νέο Suzuki Swift Hybrid
Ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό
Ουδεμία αλλαγή παρατηρείται στην καμπίνα των επιβατών, πέραν των ενδείξεων και των γραφικών για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος στην οθόνη LCD των 4,2 ιντσών, που βρίσκεται στο κέντρο του πίνακα οργάνων.
Τέσσερις επιβάτες δεν θα παραπονεθούν ποτέ για τους προσφερόμενους χώρους, με ενδεχόμενο πέμπτο να χωράει με κάποιους περιορισμούς. Παραχωρήσεις που δεν απαιτεί ο χώρος αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου ανέρχεται στα 430 λίτρα και μπορεί να φτάσει τα 1.269 λίτρα όταν αναδιπλωθεί η διαιρούμενη (60/40) πλάτη του πίσω καθίσματος.
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή από πλευράς ορατότητας, αλλά μέτρια όσον αφορά την πλευρική στήριξη. Τα πλαστικά στο ταμπλό και τις πόρτες είναι σκληρά στην πλειοψηφία τους (εκτός από το λεπτό μαλακό στο εμπρός τμήμα του ταμπλό), ποιοτικά σε εφαρμογή και με την αίσθηση πως θα σταθούν αγέρωχα στο πέρασμα των ετών. Η οθόνη αφής των 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό (δεν περιλαμβάνεται στη βασική έκδοση) δίνει την απαραίτητη high tech νότα, όμως κάποιες φορές δεν ανταποκρίνεται άμεσα στο πάτημα των επιλογών.
Έπιασαν τόπο οι αλλαγές
Όπως είπαμε, όλη η ουσία στην ανανεωμένη γκάμα της Suzuki -και κατ’ επέκταση το SX4 S-Cross- είναι ο 1.4 λτ. υβριδικός τούρμπο. Οι Ιάπωνες αναφέρουν μέχρι 20% χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και έως 15% λιγότερες απαιτήσεις σε καύσιμο (βάσει WLTP), με παράλληλη αύξηση της ροπής.
Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών, οι ισχυρισμοί έχουν στέρεη βάση. Η ισχύς φτάνει τους 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και τα 235 Nm στις 2.000-3.000 σ.α.λ., έχοντας χάσει μεν 11 ίππους σε σχέση με τον παραδοσιακό BoosterJet (140 ίπποι επίσης στις 5.500 σ.α.λ.), αλλά με +15 Nm (220 Nm στις 1.500-4.000 σ.α.λ.). Από πλευράς επιδόσεων, η Suzuki αναφέρει πως η μόνη απώλεια αφορά 10 χλμ./ώρα στην τελική ταχύτητα (190 αντί 200 χλμ./ώρα), με τα νούμερα επιτάχυνσης να εμφανίζονται ταυτόσημα (στα 9,5 δλ. το 0-100 χλμ./ώρα).
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid AllGrip 4WD
Στην πράξη, τα 11 λιγότερα άλογα θα φανούν μόνο όταν απαιτήσεις το μέγιστο από τον κινητήρα, ή το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Στις υπόλοιπες των περιπτώσεων, το τράβηγμα είναι βελτιωμένο και σε βοηθά να αποφεύγεις τα κατεβάσματα, βελτιστοποιώντας την κατανάλωση. Αυτό, δηλαδή, που είναι και το ζητούμενο. Το Hybrid σημείωσε μέση τιμή 6,6 λίτρων/100 χλμ., ισοφαρίζοντας το 1.000άρι BoosterJet και κατεβάζοντας 1,3 λίτρα λίτρα/100 χλμ. την επίδοση του 1.4 BoosterJet 140 PS (αν και το αυτοκίνητο που είχαμε δοκιμάσει ήταν τετρακίνητο). H Suzuki πάντως ανακοινώνει 5,2 λίτρα/100 χλμ. μέση κατανάλωση για το Hybrid και 7,1 λίτρα/100 χλμ. για το δικίνητο BoosterJet. Σημαντικό «σκόντο» κάνει και στα τέλη κυκλοφορίας, όπου με 104 γρ.CO2/χλμ. το υβριδικό πληρώνει 101,92 ευρώ.
Επίσης το νέο μοτέρ είναι πιο ήσυχο, ενώ η ανάκτηση ενέργειας συνδράμει στο φρενάρισμα του αυτοκινήτου, εξοικονομώντας επαφές με το μεσαίο πεντάλ και συμβάλλοντας στη μακροημέρευση των υλικών τριβής.
Άνετο και ασφαλές
Κατά τα λοιπά, το SX4 παρέχει καλή άνεση και ποιότητα κύλισης, οι οποίες διαταράσσονται σε λίγες περιπτώσεις από μερικούς γδούπους που μεταφέρει ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας στην καμπίνα. Το τιμόνι προσφέρει ικανοποιητική αίσθηση και η επαναφορά του είναι αρκετά καλύτερη σε σχέση με πριν, που ήταν αχρείαστα έντονη, ενώ το ίδιο ισχύει και με το βάρος του.
Δείτε ακόμα: Delete το Suzuki Jimny από τους τιμοκαταλόγους
Το ιαπωνικό SUV ανταποκρίνεται όσο άμεσα περιμένεις στις αλλαγές κατεύθυνσης, με την ανάρτηση να ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και τις κλίσεις στις στροφές να είναι σχετικά περιορισμένες, όπως και το βύθισμα στο φρενάρισμα.
(+) Κινητήρας, κατανάλωση, οικονομία στα πάγια έξοδα, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, άνεση στην οδήγηση, τιμή
(-) Λιτή εικόνα εσωτερικού, αίσθηση τιμονιού