Δοκιμή Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 83HP 2WD

Η δεύτερη γενιά του Ignis έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις για τη Suzuki, από το 2016 που παρουσιάστηκε. Οι πωλήσεις πάνε εξαιρετικά, οι κριτικές το ίδιο και πλέον ήρθε η ώρα για την καθιερωμένη ανανέωση, ώστε το μίνι crossover να παραμείνει επίκαιρο.

Δείτε ακόμα: Πού πωλείται καινούργιο το Suzuki Grand Vitara;

Το φρεσκαρισμένο Ignis ξεκινά από τις 13.030 ευρώ για το δικίνητο GL και φτάνει μέχρι τις 17.660 για την κορυφαία GLX και το κιβώτιο CVT. Το τετρακίνητο ξεκινά από τις 14.780 (GL) και φτάνει μέχρι τις 17.580 ευρώ (GLX), αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Ο εξοπλισμός σε κάθε περίπτωση είναι ικανοποιητικός, περιλαμβάνοντας στάνταρ 6 αερόσακους και σύστημα Start-Stop μεταξύ άλλων, με τις κορυφαίες εκδόσεις να διαθέτουν επίσης σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κλπ.

Τζιποειδής και «χρωμιωμένη» εμφάνιση

Η βασική οπτική διαφορά του ανανεωμένου με το απερχόμενο Ignis, αφορά την διαμόρφωση του εμπρός μέρους. Ο προφυλακτήρας είναι ανασχεδιασμένος και χαρακτηρίζεται από το πλαστικό ένθεμα στο κέντρο, που εξυπηρετεί διττό σκοπό παραπέμποντας τόσο σε προστατευτική ποδιά χαμηλά, όσο και σε bull bar στο υπόλοιπο κομμάτι. Η μάσκα εγκατέλειψε το λιτό look με την οριζόντια γραμμή, υιοθετώντας 5 «κουτάκια» -1 για το σήμα και από 2 να το πλαισιώνουν- και μπόλικο χρώμιο, θυμίζοντας αρκετά την αντίστοιχη μάσκα των Jeep.

Διαβάστε επίσης:  Suzuki Vitara 1.4T Ηybrid 4WD ή Toyota C-HR 1.8 Hybrid;

Ολόκληρο το τμήμα μάσκας-φωτιστικών σωμάτων, περιβάλλεται από ένα επίσης χρωμιώμενο πλαίσιο, αναβαθμίζοντας συνολικά το παρουσιαστικό του Ignis και βοηθώντας το να μοιάσει περισσότερο στο Vitara. Στο πίσω μέρος οι σχεδιαστές ασχολήθηκαν λιγότερο, αρκούμενοι σε έναν ελαφρύ ανασχεδιασμό για τον προφυλακτήρα και τα φώτα.

Πρακτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Στην καμπίνα των επιβατών, οι παρεμβάσεις ακολουθούν σε έκταση. Η βασική αρχιτεκτονική και ποιότητα των υλικών, παραμένει ως είχε. Πρακτικότητα, εργονομία, ευρυχωρία και αντοχή σε πρώτο πλάνο, με την αίσθηση και την εικόνα να μην αποτελούν πρώτη προτεραιότητα, λόγω του σκουρόχρωμου διακόσμου. Τα πλαστικά είναι σκληρά αλλά ποιοτικά και με ικανοποιητικό φινίρισμα και συναρμογή. Στις εκδόσεις πλην της κορυφαίας GLX (15.080 ευρώ το 2WD), συναντάμε χειροκίνητο air condition αντί αυτόματου κλιματισμού. Κάτι που σημαίνει ότι η ευπαρουσίαστη σειρά των διακοπτών και της οθόνης από πάνω τους, δίνει τη θέση της σε 3 κλασικά περιστροφικά χειριστήρια.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές Suzuki

Κανένα παράπονο δεν θα εκφραστεί για τους χώρους, καθώς 4 επιβάτες θα χωρέσουν άνετα – στοιχείο εντυπωσιακό για ένα αυτοκίνητο μήκους μόλις 3.700 χλστ., έχοντας στη διάθεσή τους πολύ αέρα για τα πόδια. Το γεγονός ότι οι τροχοί είναι τραβηγμένοι στις άκρες του αμαξώματος, επιτρέπει τη βέλτιστη εκμετάλλευση των 2.435 χλστ. του μεταξονίου. Το πορτμπαγκάζ των 260 λίτρων είναι καθόλα ικανοποιητικό και μπορεί να φτάσει έως τα 510 λίτρα χωρίς να αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, χάρις στο συρόμενο κατά 165 χλστ. εμπρός-πίσω έδρανο. Όταν πέσουν οι πλάτες, ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 1.100 λίτρα.

Λιγότερη ισχύς αλλά με εξαιρετική κατανάλωση

Το μεγαλύτερο νέο όλων, αφορά την προσθήκη του ήπιου υβριδικού συστήματος σε όλες τις εκδόσεις, πάντα με τον ένα και μοναδικό κινητήρα βενζίνης 1.2 DualJet των 1.197 κ.εκ. (από 1.242 κ.εκ. πριν). Η χωρητικότητα της μπαταρίας λιθίου υπερτριπλασιάστηκε, φτάνοντας τα 10Ah από 3Ah. Η ηλεκτρογεννήτρια λειτουργεί σαν μίζα και συνδράμει το έργο του μοτέρ, εξυπηρετώντας σαν ηλεκτρικό booster όταν απαιτηθεί. Κάτι που χρειάζεται πιο συχνά πλέον, καθώς ο κινητήρας ακολούθησε το αντίθετο δρομολόγιο από την μπαταρία.

Διαβάστε επίσης: Suzuki Swift 1.2 λτ. Hybrid Vs Toyota Yaris 1.5 λτ.

Η απόδοση μειώθηκε στους 83 ίππους και τα 107 Nm ροπής (από 90 PS και 120 Nm αντίστοιχα), προς όφελος της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Οι μηχανικοί της Suzuki δικαιώνονται στο οικονομοτεχνικό σκέλος, καθώς η μέση τιμή της δοκιμής περιορίστηκε στα 5,7 λτ./100 χλμ. Επιπλέον, τα 89 γρ./χλμ. CO2, που εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Το ίδιο και περισσότερο, όμως, ισχύει για τα 7 άλογα και κυρίως, τα 13 Nm ροπής που απουσιάζουν.

Η ιπποδύναμη αποδίδεται στις ίδιες στροφές (6.000 σ.α.λ.), ενώ το peak της ροπής μειώθηκε κατά 1.600 σ.α.λ. (στις 2.800 σ.α.λ. από 4.400 σ.α.λ.). Θεωρητικά, το Ignis αντιπαρέρχεται της μειωμένης ισχύος με ομαλότερη καμπύλη. Πρακτικά, ωστόσο, σημαίνει πως πρέπει να πατάς περισσότερο το γκάζι και να ασχολείσαι συχνότερα με τον εύχρηστο λεβιέ του 5τάχυτου κιβωτίου.

Δείτε ακόμα: Το πιο γρήγορο Suzuki Jimny Turbo 200 PS (+video)

Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 12,7 δλ., έχοντας χάσει πάνω από 1 δλ. σε σχέση με το 90άρι Ignis Hybrid (11,8 δλ.). H τελική έχει μειωθεί στα 165 χλμ./ώρα (από 170), χωρίς να μετουσιώνεται σε πρόβλημα διατήρησης ρυθμού στον αυτοκινητόδρομο. Τα 120-130 χλμ./ώρα αντιστοιχούν σε περίπου 3.000 σ.α.λ., δίχως να περνά πολύς θόρυβος ή αναταράξεις από το οδόστρωμα στην καμπίνα.

Πολύ ευέλικτο και εύκολο στην οδήγηση

Σε κάθε πάτημα του γκαζιού, νιώθεις πως το Ignis έχει χάσει το νεύρο του. Ενώ η ανάρτηση και το βελτιωμένο τιμόνι, που πλέον έχει καλύτερη επαναφορά, υποστηρίζουν διασκέδαση σε στροφές, ο κινητήρας -ειδικά σε ανηφορικά τμήματα και με το air condition ενεργοποιημένο- δεν κρύβει πως ζορίζεται. Η ανάρτησή αμβλύνει με καλό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και διακρίνεται για την καλή ποιότητα κύλισης, ωστόσο στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος η απόσβεση είναι σχετικά ξερή. Σημαντικά του πλεονεκτήματα για τις αστικές μετακινήσεις αποτελούν ακόμα η εξαιρετική ευελιξία και η ευκολία στην οδήγηση.

Το πεντάλ του φρένου ξενίζει κάπως με την μεγάλη νεκρή διαδρομή, ζητώντας αποφασιστικό πάτημα. Μόλις το συνηθίσεις πάντως, δεν έχεις πρόβλημα. Είναι προφανές πως οι μηχανικοί της Suzuki έδωσαν βάση στο υβριδικό σύνολο, το οποίο κάνει εξαιρετική δουλειά στο να μακιγιάρει την σχετική έλλειψη δύναμης. Σύμμαχός του, το πολύ χαμηλό βάρος των 895 κιλών.

+ Εμφάνιση, χώροι, πρακτικότητα, λειτουργία ανάρτησης, κατανάλωση, υβριδικό σύστημα

 – Μειωμένη απόδοση κινητήρα, αίσθηση φρένων

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
83/6.000 σ.α.λ.
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
107/2.800 σ.α.λ.
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
165
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
89
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.700
Πλάτος (χλστ.)
1.690
Ύψος (χλστ.)
1.605
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.435
Βάρος (κιλά)
895
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
260
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
79%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
67%
Επικουρικά συστήματα
25%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
13.030 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store