Η Suzuki μπορεί να είναι ηγέτιδα δύναμη στα SUVs και επί της ουσίας να «έχτισε» την κατηγορία, όμως μεγαλύτερο εκπρόσωπο από το Vitara δεν έχουμε δει – τουλάχιστον στην Ευρώπη. Μοναδική εξαίρεση το Grand Vitara XL7, στις αρχές των 00’s, αλλά κι αυτό ουσιαστικά μακρύτερη εκδοχή του δημοφιλούς μοντέλου. Αυτή τη φορά όμως κάνει το μεγάλο βήμα και παρουσιάζει το Accross, το οποίο βασίζεται στο Toyota RAV4.
Οι δυο Ιάπωνες κατασκευαστές συνεργάζονται σε πολλαπλά επίπεδα, με το Across να αποτελεί τον πρώτο ευρωπαϊκό καρπό της μεταξύ τους σχέσης. Το RAV4 είναι επίσης παρόν, αλλά όχι μόνο σημειολογικά. Το παγκόσμιο best seller της Toyota αναπαράχθηκε και έγινε Across, καταλαμβάνοντας την κορυφή στη γκάμα της Suzuki και δίνοντας στη φίρμα από το Χαμαμάτσου το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής στα χρονικά της! To Suzuki Across διατίθεται αποκλειστικά στην κορυφαία, plug-in υβριδική μορφή των 306 ίππων, με τιμή που διαμορφώνεται στις 56.580 ευρώ για τη μία και μοναδική έκδοση GLX. O εξοπλισμός είναι πέρα από πλήρης περιλαμβάνοντας όλα τα συστήματα ασφαλείας, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με λειτουργία S-FLOW, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 9 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, 7 αερόσακους, αυτόματους προβολείς Bi-LED και πάρα πολλά ακόμα.
Πληθωρική και επιβλητική παρουσία
Η συγγένεια των δυο μοντέλων δεν κρύβεται, όσο κι αν το προσωπείο του Across προσπαθεί να τη μακιγιάρει. Το σήμα της Suzuki, τα αμυγδαλωτά φανάρια, η απουσία χρωμίου στη μάσκα και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας διαφοροποιούν το παρουσιαστικό σε σχέση με το Toyota, προσθέτοντας και 35 χλστ. στο μήκος (4.635 χλστ. στο σύνολο), αλλά ως εκεί. Προφίλ, πίσω μέρος και ζάντες παραμένουν ολόιδια με του plug-in hybrid RAV4, δίχως αυτό να είναι κακό. Απλά, οι σχεδιαστές της Suzuki θα μπορούσαν να έχουν αλλάξει έστω το σχέδιο στους 19άρηδες τροχούς.
Πολυτελές και άνετο εσωτερικό
Αν έξω υπάρχουν 2-3 σημεία που ξεχωρίζουν Across από RAV4 PHEV, στο εσωτερικό η μόνη διαφορά εντοπίζεται στο σήμα του τιμονιού. Το ίδιο ισχύει για την ποιότητα και τους χώρους. Τα υλικά είναι γεροδεμένα και με εξαιρετική συναρμογή, οι δερμάτινες επενδύσεις καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των επιφανειών και η ευρυχωρία περισσεύει για 5 επιβάτες. Κάθε τι είναι τοποθετημένο ακριβώς εκεί που το περιμένεις, οπότε δεν υπάρχει περίπτωση να παραπονεθείς για εργονομία. Ούτε για το πορτμπαγκάζ, παρότι κάτω από αυτό υπάρχουν ηλεκτροκινητήρας και μπαταρία. Τα 520 λίτρα της χωρητικότητας αξιοποιούνται σε όλη τους την έκταση, με τα 30 εξ αυτών να αφορούν τον αποθηκευτικό χώρο υπό του πορτμπαγκάζ.
Το ισχυρότερο και ταχύτερο Suzuki όλων των εποχών!
Χάρις στο plug-in υβριδικό σύστημα, που αποτελείται από έναν 2.5άρη βενζινοκινητήρα 185 ίππων/227 Nm και δυο ηλεκτροκινητήρες (182 άλογα/270 Nm ο ένας, 54 άλογα/121 Nm αυτός του πίσω άξονα), το Across διαθέτει συνδυαστικά 306 άλογα και εκτοξεύεται στην κορυφή όλων των εποχών για Suzuki παραγωγής, με τεράστια διαφορά από το δεύτερο! Μάλιστα, ακόμα κι αν συμπεριλάβουμε στη σύγκριση τις παντοδύναμες μοτοσικλέτες του Ιάπωνα κατασκευαστή, το Across παραμένει στην κορυφή με «αέρα» 106 ίππων (στα 197 άλογα η Hayabusa ΜΚ2, που είναι και η ισχυρότερη μεταξύ των 3 γενεών GSX-R 1300).
Από επιδόσεις εννοείται πως δεν κοντράρονται οι δίτροχες κατασκευές, αλλά το Across φροντίζει να θέσει ρεκόρ για τα τετράτροχα της εταιρίας. Τα 6,0 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα είναι χρόνος που κανένα Swift Sport δεν μπορεί να ονειρευτεί, ιδίως με τον τρόπο που έρχονται. Ακαριαίο «άρπαγμα» λόγω ηλεκτροκινητήρων και αδιάκοπη αίσθηση επιτάχυνσης χάρις στο καλορυθμισμένο E-CVT, που κάνουν την ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική των 180 χλμ./ώρα να φαντάζει λίγη. Για άνεση επίτευξης ταχύτητας ταξιδιού ούτε λόγος, καθώς τα 135 χλμ./ώρα μπορεί να εμφανιστούν μόνο με το ρεύμα. Το ηλεκτρικό μοτέρ των 182 ίππων έχει τη δυνατότητα για τέτοιο ρυθμό, αλλά η ηλεκτρική αυτονομία θα μειωθεί σημαντικά σε σχέση με τη μέγιστη των 75 χλμ. Η κατανάλωση πάλι, το ακριβώς αντίθετο.
Με το γκάζι στο πάτωμα βλέπεις ενδείξεις 6,4-6,8 λίτρων/100 χλμ., με την προϋπόθεση πως η μπαταρία των 18,1 kWh είναι πλήρως φορτισμένη. Για να έχουμε ένα -χαρακτηριστικά εκπληκτικό- μέτρο σύγκρισης, στο Swift Sport τόσο είχαμε μετρήσει τη μέση κατανάλωση! Η αντίστοιχη του Across διαμορφώνεται στα 5,6 λίτρα/100 χλμ. και αν κινείσαι περισσότερο στην πόλη, όπου «καθαρίζει» ο ηλεκτροκινητήρας, μπορείς να δεις μέχρι 3,7-3,9 λίτρα/100 χλμ. Σημειωτέον: σε αυτοκίνητο 1.940 κιλών!
SUV λιμουζίνα
Το Across κερδίζει όλες τις εντυπώσεις και με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Η εξαιρετική ηχομόνωση κρατάει εκτός πάσης φύσεως παρασιτικούς θορύβους, ακόμα κι όταν κινείσαι μόνο με το ρεύμα. Εκεί, δηλαδή, που όλα ακούγονται περισσότερο. Όχι στο κορυφαίο Suzuki, κι ούτε από το 235άρι πέλμα (55άρι το προφίλ) των ελαστικών ή τους μεγάλους καθρέπτες. Πατάς το δεξί πεντάλ, φτάνεις στα 130-140 χλμ./ώρα, «κλειδώνεις» το cruise control και πετάγεσαι μία Θεσσαλονίκη ή Ηγουμενίτσα, ατσαλάκωτος και απολαμβάνοντας τη δουλειά της ανάρτησης.
Αν πετύχεις ή επιλέξεις να περάσεις από στριφτερή διαδρομή, θα έρθεις αντιμέτωπος με μικρές -ειδικά για το βάρος του αυτοκινήτου- κλίσεις και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, που θα ξεπεραστούν μόνο αν ξεχαστείς εντελώς με το γκάζι σε κλειστή στροφή. Η υποστροφή θα είναι η μόνη που θα σε απασχολήσει, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας που εκτελεί χρέη πίσω διαφορικού δεν μπορεί να δώσει τόση φορά στην ουρά ώστε να προκαλέσει υπερστροφή ή να διορθώσει τα μούτρα. Παρόλα αυτά, αν βασιστείς στο σασί και την αρκετά «ψαγμένη» διάταξη της ανάρτησης (διπλά ψαλίδια πίσω αντί πολλαπλών συνδέσμων, παραδοσιακά ΜακΦέρσον μπροστά), αποφεύγοντας τις υπερβολές, θα κινηθείς εντυπωσιακά γρήγορα στο στροφιλίκι.
(+) Επιδόσεις, κατανάλωση, άνεση, ποιότητα κύλισης, χώροι, ποιότητα κατασκευής, υβριδικό σύστημα
(-) Τιμή