Η Skoda διάγει την καλύτερη περίοδο της ιστορίας της. Διαθέτει μια πληρέστατη γκάμα ανταγωνιστικών μοντέλων με σύγχρονες τεχνολογίες, προσεγμένη ποιότητα, νέο σχεδιασμό και όπως πάντα, μεγάλες ανέσεις και πρακτικότητα.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Skoda Kamiq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG
Το Scala ήταν το μοντέλο που εισήγαγε τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, σηματοδοτώντας το πέρασμα σε ένα ανώτερο επίπεδο εφ’ όλης της ύλης για την πορεία της Skoda. Συνδυαζόμενο με τον 1.500άρη TSI των 150 ίππων και αποκλειστικά με το 7άρι DSG, συνιστά την κορυφαία έκδοση από πλευράς επιδόσεων. Ξεκινά από τις 20.900 ευρώ για την έκδοση Ambition και φτάνει στις 21.970 ευρώ για την έτερη, κορυφαία Style. Για 1.070 ευρώ παραπάνω αγοράζετε επιπλέον της Ambition ζάντες 17 ιντσών (αντί 16 ιντσών), δυναμικά πίσω φλας, πακέτο Image με το μαύρο κομμάτι στο πίσω παρμπρίζ, φιμέ κρύσταλλα στα πίσω παράθυρα, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σπορ δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ, σύστημα εισόδου/εκκίνησης χωρίς κλειδί, αισθητήρες βροχής και φώτων κλπ.
Δυναμική και σύγχρονη εμφάνιση
Η σχεδίαση του Scala αποτυπώνει πλήρως τη νέα σχεδιαστική εποχή της Skoda, που πρεσβεύει τον δυναμισμό και την ομαλότητα. Το εμπρός μέρος ξεχωρίζει χάρις στα αιχμηρά LED φωτιστικά σώματα, με τις δυναμικές γραμμές να συνεχίζονται κατά μήκος του αμαξώματος, οδηγώντας μας στο πίσω μέρος. Εκεί, το λογότυπο της τσεχικής φίρμας αναγράφεται ολογράφως και ανάμεσα από τα φωτιστικά σώματα, σε μια επιλογή premium τεχνοτροπίας, ενώ στο αυτοκίνητο της δοκιμής υπήρχε το προαναφερθέν πακέτο Image, που «κατεβάζει» το παρμπρίζ μέχρι το λογότυπο.
Ποιοτικό και μοντέρνο εσωτερικό, με ελληνική υπογραφή
Καλά όλα αυτά, αλλά χωρίς την ανάλογη εικόνα στην καμπίνα θα μιλούσαμε για μισές δουλειές. Ο Έλληνας σχεδιαστής της Skoda, Δημήτρης Δαρκούδης, φρόντισε να μεταφέρει τα δρώμενα της εξωτερικής εμφάνισης, σε έναν ευρύχωρο και μοντέρνο χώρο διαβίωσης για τους επιβάτες.
Διαβάστε επίσης: Skoda Kamiq ή Karoq με 19.900 ευρώ;
Το σχήμα του φτερού που σχηματίζεται στο πάνω τμήμα της μάσκας, συναντάται και στο μετωπικό τμήμα του ταμπλό. Στην εσοχή που σχηματίζεται στο κέντρο έχει τοποθετηθεί η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων των 8 ιντσών (προαιρετικά διατίθενται 9,2 ιντσών και ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών). Ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών είναι κατασκευασμένα από μαλακό υλικό, ενώ το φινίρισμα είναι προσεγμένο και η συναρμογή είναι στιβαρή.
Οι χώροι βρίσκονται σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο, με 5 επιβάτες να απολαμβάνουν άνετους χώρους για πόδια και κεφάλι (με τις ανάλογες παραχωρήσεις στο πλάτος, 1.793 χλστ. είναι, με το μεταξόνιο στα 2.649 χλστ., το ύψος στα 1.471 χλστ. και το μήκος στα 4.362 χλστ.). Από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας είναι και το πορτ μπαγκάζ των 467 λίτρων.
Πολύ καλή σταθερότητα και ποιότητα κύλισης
Το γεγονός ότι το Scala ήταν το πρώτο μοντέλο που πάτησε στην πλατφόρμα MQB-A0, αποτυπώνεται με τον πλέον θετικό τρόπο στα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Ευθύς αμέσως, ο οδηγός εντυπωσιάζεται από το χαμηλό θόρυβο κύλισης, με το έργο του 1.5 TSI να μην γίνεται αντιληπτό εντός. Η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω έχει πιο σφιχτή ρύθμιση από εκείνη του Kamiq 1.0 TSI 116 PS, γεγονός που γίνεται αισθητό στις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά και στις στροφές, όπου οι κλίσεις είναι μικρότερες.
Η ποιοτική λειτουργία των αμορτισέρ και η απορροφητικότητα του σασί κρατούν κραδασμούς (εκτός όταν περνά πάνω από λακκούβες) και λοιπές ενοχλήσεις εκτός, εξασφαλίζοντας άνετα ταξίδια. Όχι ότι το Scala δεν μπορεί να στρίψει, κάθε άλλο. Το εμπρός μέρος ακολουθεί τις εντολές και το πίσω μένει ακλόνητο, όμως με το στρίψιμο και μόνο του ελαφριού τιμονιού εισπράττεις πως στο Scala προέχει το «ατσαλάκωτο» των επιβατών, όχι η οδηγική απόλαυση. Σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο αντιδρά ουδέτερα και ελεγχόμενα, προειδοποιώντας τον οδηγό. Τα φρένα ενισχύουν το αίσθημα της ασφάλειας, με σίγουρο «δάγκωμα» και πολύ καλή αίσθηση στο πεντάλ.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Κορυφαίος συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου
Από τη στιγμή που την κίνηση αναλαμβάνουν ο 1.5 TSI και το 7άρι DSG, τα αποτελέσματα είναι πέρα για πέρα αναμενόμενα. Δεν χρειάζεται να επικεντρωθούμε στους 150 ίππους στις 5.000- 6.000 σ.α.λ. ή τα 250 Nm ροπής στις 1.500-3.500 σ.α.λ. Ούτε στα 8,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, με τα 220 χλμ./ώρα τελικής. Το αυτό για την κλιμάκωση του κιβωτίου και την ομαλότητα/ταχύτητα στις αλλαγές. Πρωταγωνιστής του συνόλου, είναι η ολιστική υπεροχή του.
Διαβάστε επίσης: Συγκριτικό: Skoda Scala ή Kamiq 1.0 TSI 116 PS;
Η επιτάχυνση έρχεται γραμμικά και αγόγγυστα. Το τράβηγμα από τις 1.300 σ.α.λ. εντυπωσιάζει και εγγυάται για την άμεση παροχή ισχύος. Άριστος συνεργάτης το DSG, που κατεβάζει γρήγορα μόλις αντιληφθεί πως ο οδηγός θέλει γκάζι. Σε τέρμα πάτημα του δεξιού πεντάλ, δε, μπορεί να κατεβάσει 2 ταχύτητες εν ριπή οφθαλμού. Όταν δεν απαιτείται ισχύς, οι δυο κύλινδροι απενεργοποιούνται. Το«on-off» τους, το αντιλαμβάνεσαι μόνο της σχετικής ένδειξης στο καντράν. Ταχύτητες 130 χλμ./ώρα αποτελούν τυπική διαδικασία, με την κατανάλωση σε αυτές τις συνθήκες να πέφτει μέχρι τα 4,6 λίτρα/100 χλμ. Όταν αποφασίσεις να πιέσεις, θα ανέβει μέχρι τα 8 κάτι. Συνδυαστικά, είδαμε μέση τιμή 7,2 λίτρων/100 χλμ.
+ Κατανάλωση, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, κινητήρας, κιβώτιο, επιδόσεις χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός
– Ελαφρύ τιμόνι