Δοκιμή Peugeot 408 1.2 PureTech 130 PS EAT8

To 408 είναι το διαμάντι στο κολιέ της Peugeot. Το αυτοκίνητο που τραβάει όλα τα βλέμματα και ανεβάζει επίπεδο το σχεδιαστικό στάτους ολόκληρης της εταιρίας. Κάτι που αποκτά έξτρα σημασία, όταν αναλογιστούμε πως τα μοντέλα της γαλλικής εταιρίας συγκαταλέγονται στα πιο καλαίσθητα σχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους.

Το φαντασμαγορικό crossover των Γάλλων ξεκινά από τις 39.900 ευρώ με τον 1.200άρη τρικύλινδρο τούρμπο των 130 ίππων, για να φτάσει μέχρι τις 55.000 ευρώ για το plug-in υβριδικό των 225 ίππων. Ο εξοπλισμός παρουσιάζεται πληρέστατος από τη βασική έκδοση Allure, περιλαμβάνοντας ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων ασφαλείας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ambient φωτισμό, κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών, 17άρες ζάντες, προβολείς LED και πολλά ακόμα.

Όλα τα βλέμματα πάνω του

Υπάρχει συζήτηση για το πρώτο πράγμα που σε αφήνει έκθαμβο στο 408; Η σχεδίαση είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής, τραβώντας τα βλέμματα σαν μαγνήτης. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μη γυρίσει τα μάτια στη θέα του, αρκετές φορές με ταυτόχρονη εκδήλωση θαυμασμού. Ο δυναμισμός ξεχειλίζει από τις γραμμές και τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά του γνωρίσματα.

Στο εμπρός μέρος συναντάμε τον κλασικό για Peugeot συνδυασμό επιθετικών προβολέων – LED ημέρας σε στυλ κυνόδοντα λιονταριού, με τη μάσκα – πλέγμα να παρουσιάζεται πιο εντυπωσιακή και ευρεία από κάθε άλλη εφαρμογή της. Στο προφίλ δεσπόζει η καμπύλη οροφή, που χαμηλώνει δυναμικά μέχρι τη βάση του πίσω παρμπρίζ και δημιουργεί μια ευμεγέθη ακμή εν είδει spoiler, φιλοξενώντας μακρόστενα και εξίσου επιθετικά με τα εμπρός φωτιστικά σώματα. Εδώ οι «νυχιές» των LED είναι πολύ πιο διαγώνιες από όσο σε άλλα Peugeot, δείγμα της στενότητας του φαναριού.

Στο προφίλ δεσπόζουν οι ανάγλυφες γραμμές και οι ακμές, ο συνδυασμός των οποίων δημιουργεί την αίσθηση πως τα φτερά είναι τόσο φαρδιά εμπρός-πίσω, ώστε κρύβουν τις πόρτες ανάμεσά τους. Αν δεις το 408 από πίσω και πάνω, στα 3/4, πραγματικά σου δίνει την εικόνα λιονταριού έτοιμου να επιτεθεί. Εξάλλου, έχει και τα αυτιά του βασιλιά της ζούγκλας. Έτσι αποκαλούν οι Γάλλοι την αεροτομή, λόγω του σχήματος που παραπέμπει στα ώτα των αιλουροειδών, η οποία σχεδιάστηκε κατ’ αυτό τον τρόπο για τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης.

Κάθε σπιθαμή των 4.687 χλστ. του αμαξώματος στέκεται αφορμή για να παινέψεις το σχεδιαστικό κέντρο της Peugeot. Το ίδιο ισχύει και για τα 1.848 χλστ. του πλάτους, που φαίνονται παραπάνω στο μάτι. Αν θελήσουμε να βρούμε ένα ψεγάδι στο κοστούμι του 408, αυτός θα εντοπιστεί στο πολύ μεγάλο μαύρο πλαστικό προστατευτικό του πίσω προφυλακτήρα, που τον κάνει να μοιάζει με τους άβαφους των βασικών εκδόσεων περασμένων εποχών.

Premium και high tech εικόνα στην καμπίνα

Ο εσωτερικός κόσμος του κουπέ-SUV από το Sochaux συνεχίζει την υπερπαραγωγή του εξωτερικού, με μπροστάρη την εξαιρετική ποιότητα των υλικών και την τεχνολογική υφή στην καμπίνα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων i-Cockpit δεν θα μπορούσε να μην πάρει θέση πίσω από το τιμόνι, αριθμώντας 10 ίντσες σε διάμετρο. Ίδια διάσταση και για την οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, η οποία συνοδεύεται από μια μικρότερη ακριβώς από κάτω για τον έλεγχο της μουσικής, του συστήματος πλοήγησης και άλλων ρυθμίσεων. Τα φυσικά κουμπιά είναι παρόντα στο τρίτο επίπεδο του κεντρικού ταμπλό, με την κεκλιμένη διάταξη της κονσόλας να αποτελεί την ιδανική συνέχεια του πάνελ.

Πέρα από τη σχεδίαση και τα gadgets, αυτό που κερδίζει περισσότερο από όλα τις εντυπώσεις είναι η ποιότητα των πλαστικών. Εξαιρετικά σε αφή και συναρμογή, με μαλακό πλαστικό να καλύπτει την πλειονότητα των επιφανειών και διακόπτες που αποπνέουν «υγεία» στο φινίρισμα. Στο ίδιο καταπληκτικό επίπεδο η απόκριση της οθόνης αφής και των χειριστηρίων υπό αυτής, ενώ πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης. Το τιμόνι σου έρχεται κάπως μικρό συγκριτικά με το μέγεθος του αυτοκινήτου και του παραστήματος από το ταμπλό, αλλά το συνηθίζεις γρήγορα. Μειονέκτημα και σε αυτό το Peugeot αποτελεί το γεγονός ότι το πάνω μέρος της στεφάνης του τιμονιού κρύβει τον πίνακα οργάνων.

Το μέγεθος του 408 είναι ο κυριότερος λόγος που διαπρέπει σε χώρους. Η πλατφόρμα EMP2 μπήκε στον Προκρούστη, φτάνοντας τη διαφορά στα +240 χλστ. μήκους συγκριτικά με το 3008 και τα +112 χλστ. στο μεταξόνιο. Με τόση «άπλα» στο πάτωμα, δεν προξενεί ιδιαίτερη εντύπωση πως το πίσω κάθισμα προσφέρει ευρυχωρία επιπέδου λιμουζίνας για τα πόδια. Δίχως την παραμικρή υπερβολή μπορείς να κάτσεις μέχρι σταυροπόδι, δίχως να ανησυχείς πως θα λερώσεις την πλάτη του εμπρός καθίσματος. Εντυπωσιακός εμφανίζεται και ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω, παρά τα αντιθέτως εννοούμενα από την καμπύλη της οροφής. Όμως η έντονη κλίση του πίσω παρμπρίζ μειώνει πολύ την ορατότητα. Κερασάκι στην τούρτα τα 536 λίτρα για το πορτμπαγκάζ, από το οποίο το μόνο που ζητάς είναι χαμηλότερο κατώφλι και μικρότερο «σκαλοπάτι».

Κάνει τη δουλειά του ο 1.2 τούρμπο, μεγάλη βοήθεια το αυτόματο κιβώτιο

Όποιος ακούει ότι κάτω από το καπό υπάρχει μοτέρ 1.2 λίτρων, έστω υπερτροφοδοτούμενο, αυτομάτως σχηματίζει μια έκφραση έκπληξης και απορίας στο πρόσωπό του. Το μπόι και η upper class εμφάνιση του 408 κάνουν τον κόσμο να φαντάζεται πως από κάτω, υπάρχει τουλάχιστον ένα υβριδικό σύνολο 180-200 ίππων. Περιγραφή που ταιριάζει στα επόμενα Hybrid 180 και 225, αλλά εδώ έχουμε το βασικό μοτέρ.

Οι 130 ίπποι μπορεί να είναι υπεραρκετοί για τα 308 και 3008, όμως στο 408 καλούνται να κινήσουν σχεδόν 1,5 τόνο (1.468 κιλά). Το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές είναι αρωγός, όπως και τα 230 Nm που αξιοποιούνται από τις 1.750 σ.α.λ., αλλά τη μεγάλη διαφορά την κάνει το αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων. Όσο πυκνά κλιμακωμένο πρέπει και με γρήγορα ανεβάσματα, είναι ο κυριότερος λόγος που τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 10,4 δλ. και η επιτάχυνση συνεχίζει μέχρι τα 210 χλμ./ώρα. Το πρόγραμμα Eco θα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο σε εθνικό δίκτυο, καθώς αναισθητοποιεί το γκάζι και σπεύδει να περάσει στην επόμενη σχέση, «κρεμώντας» τον κινητήρα σε αρκετές περιπτώσεις. Το Sport από την άλλη είναι η καλύτερη επιλογή, αν είσαι διατεθειμένος να υποστείς την έξτρα παραμονή στην επιλεγμένη σχέση και την «τσιμπημένη» κατανάλωση που επιφέρει. Στα μείον η λειτουργία του Stop/Start γιατί υπάρχει μια καθυστέρηση μέχρι να πάρει μπρος ο κινητήρας, κάτι που γίνεται αισθητό όταν για παράδειγμα θελήσει ο οδηγός να ξεκινήσει γρήγορα σε μια διασταύρωση. Η μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 9,1 λίτρα/100 χλμ., αν και στον ανοιχτό δρόμο πέφτει άνετα 1 λίτρο χαμηλότερα.

Λέων σε κάθε οδόστρωμα

Η οδήγηση του 408 από τη μεριά της, δεν έχει «ναι μεν αλλά». Ο crossover Γάλλος τιμά την καταγωγή του και αριστεύει σε κάθε οδόστρωμα, παρότι αρκετά σπορτίφ στημένος. Η διάσταση των τροχών και κυρίως των ελαστικών φανερώνει το πόση μελέτη έπεσε στην εξέλιξη των δυναμικών χαρακτηριστικών, καθώς οι 19άρες ζάντες περιβάλλονται από ελαστικά 205/55 (215/65/R17 στάνταρ). Ούτε τεράστιο πέλμα, ούτε προφίλ-φλοίδα. Ο ιδανικός συνδυασμός πρόσφυσης και απορροφητικότητας κραδασμών, συνδράμοντας το μέγιστο στην εύρωστη λειτουργία της ανάρτησης.

Το 408 χαρακτηρίζεται από την σχεδόν ισοπεδωτική ποιότητα κύλισης, που κολακεύεται περαιτέρω από την ιδιαίτερα χαμηλή στάθμη θορύβου αέρα και ελαστικών. Η συντριπτική πλειοψηφία των ανωμαλιών «σβήνει» στην ανάρτηση, κάνοντάς σε να μην πιστεύεις ότι πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας και όχι πολλαπλοί σύνδεσμοι. Το τιμόνι θέλει τη ρύθμιση Sport για να αποκτήσει την ακρίβεια και την αίσθηση που θες, αλλά σε κάθε περίπτωση περνάει επαρκή πληροφόρηση για τα δρώμενα των εμπρός τροχών. Η ισχύς του κινητήρα σπανίως θα δοκιμάσει την πρόσφυσή τους ή τα όρια του πλαισίου, που διαχειρίζεται με χαρακτηριστική άνεση τα χιλιόμετρα στις στροφές.

Λίγο το νου σου στο μεγάλο μέγεθος να έχεις, μπορείς να στρίβεις όπως έρχεσαι στο βουνίσιο στροφιλίκι. Πρακτικά ανεξάντλητο κράτημα και μια τετράδα πολύ καλών δισκόφρενων σε βοηθούν να κρατάς εντυπωσιακά υψηλό ρυθμό κίνησης, ανεξάρτητα από την ποιότητα της ασφάλτου. Εκεί που θα περάσει το 99% των περιπετειών το 408. Όσοι ενδιαφέρονται για το χωμάτινο 1%, θα διαπιστώσουν πως τα 189 χλστ. απόστασης από το έδαφος και το 55άρι προφίλ στα λάστιχα επιτρέπουν ανέλπιστα μακριές διαδρομές πέρα από το οδόστρωμα.

(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός, χώροι επιβατών και αποσκευών, αυτόματο κιβώτιο, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, φρένα

(-) Κατανάλωση, τιμή, αίσθηση τιμονιού δίχως το πρόγραμμα Sport, λειτουργία stop/start, ορατότητα προς τα πίσω

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
8 αυτόματο
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
210
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
136
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
87
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.687
Πλάτος (χλστ.)
1.848
Ύψος (χλστ.)
1.478
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.787
Βάρος (κιλά)
1.468
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
536
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
76%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
78%
Επικουρικά συστήματα
65%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
39.900 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store