Το best seller της Nissan, ως γνήσιο SUV, καλύπτει διαχρονικά όσους αναζητούν ένα πιο ψηλό μικρομεσαίο αυτοκίνητο με πιο επιβλητική εμφάνιση και αυξημένες εκδρομικές δυνατότητες σε σχέση με τα παραδοσιακά χάτσμπακ. Κάτι που η τετρακίνητη έκδοση με τον νέο 1.700άρη ντίζελ των 150 ίππων, έρχεται να υποσχεθεί πως κάνει καλύτερα από κάθε άλλη φορά.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS
To τετρακίνητο Qashqai 1.7 diesel ξεκινά από τις 27.990 ευρώ για την έκδοση Energy. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνει 6 αερόσακους, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και έλεγχο πίεσης ελαστικών, αλλά λείπουν τα επικουρικά συστήματα ασφαλείας, οι ζάντες αλουμινίου και η οθόνη αφής στο ταμπλό. Στην έκδοση N-Connecta Look της δοκιμής, που κοστολογείται στις 32.790 ευρώ, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τα πάντα: πλήρες πακέτο ασφαλείας Safety Shield (σύστημα ενεργής πέδησης με ανίχνευση πεζών, έλεγχο κινουμένου αντικειμένου, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, υποβοήθηση υψηλής δέσμης προβολέων και κάμερες εποπτείας 360 μοιρών), σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών και λειτουργίες Android Auto & Apple Car Play, διζωνικό κλιματισμό, 18άρες ζάντες αλουμινίου και πανοραμική ηλιοροφή.
Ποιότητα και χώροι εντός
Στο κλείσιμο της πόρτας, έρχεσαι αντιμέτωπος με την γνώριμη και καθ’ όλα θετική εικόνα όλων των Qashqai: προσεγμένη συναρμογή και μαλακά υλικά στο πάνω και κάτω μέρος του ταμπλό, πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, αναπαυτικά καθίσματα Monoform και πολύ καλοί χώροι για 4, αλλά και 5 επιβάτες. Μάλιστα, ο χώρος αποσκευών παραμένει απαράλλαχτος σε σχέση με τις 2WD εκδόσεις, καθώς ούτε το επιπλέον διαφορικό ούτε οι πολλαπλοί σύνδεσμοι -που διατίθενται μόνο με τον 1.7 ντίζελ, ανεξαρτήτως κίνησης- κλέβουν από τα 430 λίτρα του πορτμπαγκάζ. Το κεντρικό τούνελ, πάντως, θα δυσκολέψει τον προαναφερθέντα πέμπτο επιβάτη.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS
Κάτι που δεν ισχύει απόλυτα για την πανοραμική -μη ανοιγόμενη- ηλιοροφή, που μειώνει ελαφρώς τον αέρα για τα κεφάλια των επιβατών, δίχως να γίνεται ενοχλητικός ο λιγότερος χώρος βέβαια. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και εποπτική, με τον εξίσου ψηλό επιλογέα να έρχεται στο χέρι «γάντι». Η μεγάλη διαδρομή του και το χαλαρό κούμπωμα, ωστόσο, αλλοιώνουν κάπως τις θετικές εντυπώσεις.
Δυνατό και αποτελεσματικό το μοτέρ
Ο νέος ντίζελ Blue dCi των 1.749 κ.εκ. αποδίδει 150 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και 340 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., κινώντας με περισσή άνεση τα 1.535 κιλά του αμαξώματος. Κάτω από τις 1.600 σ.α.λ. δεν διακρίνεται για το νεύρο του, όμως μόλις μπει στο φάσμα της ροπής ωθεί το Qashqai στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 9,2 δλ., ξεπερνώντας τα 190 χλμ./ώρα τελικής (192).
To εύρος απόδοσης είναι σχετικά περιορισμένο, καθώς από τις 3.800-4.000 σ.α.λ. το μοτέρ «λαχανιάζει» καθιστώντας πρακτικά ανούσιο το στροφάρισμα πάνω από τις 3.500-3.700 σ.α.λ. – εκεί δηλαδή όπου κάνει peak η ισχύς. Ο οδηγός δηλαδή έχει ένα «παράθυρο» περίπου 2.000 σ.α.λ. για να εκμεταλλευτεί την δύναμη του μεγάλου Blue dCi. Το 6άρι χειροκίνητο συνδράμει με την σωστή κλιμάκωση, περιορίζοντας την συναναστροφή με τον χαλαρό επιλογέα και κρατώντας τα επίπεδα θορύβου χαμηλά. Ούτως ή άλλως, ο κινητήρας διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία και την ελάχιστη παρουσία κραδασμών, ακόμα και στο ρελαντί.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Nissan Qashqai 1.5D 116 PS
Η κατανάλωση κυμαίνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα, με τη μέση τιμή της να διατηρείται κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής.
Πολύ καλό εντός, ικανό εκτός δρόμου
Μπορεί ο κινητήρας να είναι ο πρωταγωνιστής, όμως η ανάρτηση των πολλαπλών συνδέσμων πίσω μόνο αφανής ήρωας δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Συγκριτικά με τoν ημιάκαμπτο άξονα που χρησιμοποιούν τα Qashqai με τον 1.3 Τ-GDI των 140 και 160 ίππων, αλλά και τον 1.5 Blue dCi, το 1.7 ντίζελ στρίβει με ελάχιστη υποστροφή -ακόμα και σε οριακές καταστάσεις- με την ουρά να βοηθά «τόσο-όσο» στην ευθυγράμμιση του εμπρός μέρους.
Η σταθερότητα του ιαπωνικού SUV είναι εξαιρετική, διατηρώντας ακλόνητα την πορεία που χαράζει ο οδηγός ακόμα και όταν συναντήσει βαρβάτη ανωμαλία εντός στροφής. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, με τους συντονισμούς και κάποιες μικροαναπηδήσεις που συναντάμε στις εκδόσεις με τον ημιάκαμπτο να λάμπουν δια της απουσίας τους.
Δείτε ακόμα: Νέο Nissan Juke με τιμή από 17.900 ευρώ
Όταν η άσφαλτος τελειώσει, το σύστημα τετρακίνησης -με δυνατότητα κλειδώματος της κατανομής στο 50-50- και η απόσταση των 185 χλστ. από το έδαφος, φροντίζουν ώστε το Qashqai να σταθεί στο ύψος του εκδρομικού χαρακτήρα, που αναφέραμε στον πρόλογο. Όταν καταφέρεις να βρεις τον διακόπτη της επιλεκτικής τετρακίνησης (χαμηλά στα αριστερά, κάτω από το τιμόνι) και τον τοποθετήσεις στο 4WD, το μικρομεσαίο Nissan μπορεί να κινηθεί άνετα σε εδάφη επιπέδου λασπωμένου, αλλά πάντα βατού, χωματόδρομου. Ο οδηγός θα πρέπει να έχει κατά νου πως η ύπαρξη συστήματος τετρακίνησης και 18,5 εκατοστών αέρα από το έδαφος, δεν μετατρέπουν το Qashqai σε… Terrano. Οι ζάντες και τα ελαστικά θέλουν προσοχή, ωστόσο στο χώμα μπορείς να απολαύσεις στιγμές διασκέδασης – τουλάχιστον μέχρι το μη απενεργοποιούμενο ESP να επέμβει αυστηρά, ώστε να σε επαναφέρει στην τάξη.
+ Δύναμη κινητήρα, ποιότητα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ποιότητα κύλισης, χώροι, πρακτικότητα
– Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, παρεμβατικότητα ESP, σχετικά μικρό ωφέλιμο φάσμα απόδοσης κινητήρα