Δοκιμή MG ZS 1.5 VTi-Tech 106 PS

Η MG επέστρεψε στην Ελλάδα μετά από δυο δεκαετίες απουσίας, ολοκληρωτικά ανανεωμένη και με πληρέστατη γκάμα μοντέλων. Πλέον δεν υπάρχει TF (αν και αναπληρώνει εξαιρετικά το Cyberster), αλλά μια ολόκληρη σειρά από SUV, Crossover και Station Wagon , εφ’ όλης της κινητήριας ύλης, που ήδη «ζωγραφίζει» σε πωλήσεις πανευρωπαϊκά. Βρετανοί και Κινέζοι θέλουν να συνεχίσουν το σερί στη χώρα μας, με το μικρότερο ZS να αποτελεί την αιχμή του εμπορικού δόρατος.

Με βασική τιμή 18.950 ευρώ έρχεται να ζώσει με φίδια τον ανταγωνισμό, συνδυάζοντας τιμή σουπερμίνι (που πλέον ούτε τέτοια δεν αγοράζεις με 19.000 ευρώ), με αυξημένες διαστάσεις σε SUV αμάξωμα. Όσον αφορά τον εξοπλισμό, από τη βασική έκδοση Exclusive περιλαμβάνονται όλα τα στοιχεία ανέσεων, ενώ στη Luxury της δοκιμής προστίθενται eco leather καθίσματα, navigation, επόπτευση τυφλού σημείου, ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, εμπρός φώτα ομίχλης και ψηφιακό καντράν 7 ιντσών, έναντι μόλις 20.550 ευρώ. Αυτά που απουσιάζουν είναι τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας. Αν κάποιος θέλει το 1.000άρι τούρμπο μοτέρ με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων θα πρέπει μεν να ανέβει στις 25.150 ευρώ, αλλά και πάλι θα απολαμβάνει «πολλά με λίγα». Εξαιρετικό προσόν και ένα ακόμα μέγιστο αγοραστικό θέλγητρο όλων των MG, δεν είναι άλλο από την 7ετή εγγύηση ή 150.000 χλμ. Επιλογή που δείχνει πόσο εμπιστεύονται στην MG -και ο Όμιλος Συγγελίδη, που έκανε το «ρουά-ματ» φέρνοντάς στην Ελλάδα- τα αυτοκίνητά τους.

SUV με τα όλα του

Αυτό που δεσπόζει στη μάσκα είναι το σήμα της Morris Garages. Οι παλιότεροι δεν σταματούν να το κοιτάνε, βλέποντας από το τιμόνι του ZS μηχανόβιους να στρίβουν το κεφάλι ακόμα και εν κινήσει, προκειμένου να το χαζέψουν! Οι γραμμές του αμαξώματος ακολουθούν τις επιταγές της κατηγορίας, σε ένα σύγχρονο παρουσιαστικό με σφηνοειδή φωτιστικά σώματα εμπρός, καλαίσθητες 17άρες στο προφίλ και κλασικά μακρόστενα φανάρια πίσω, τα οποία φιλοξενούν LED γραφικά στο εσωτερικό.

Με μια ματιά, το ZS είναι αρκούντως όμορφο και σύννομο όσων ζητά ένας αγοραστής από την κατηγορία. Ποια είναι αυτή, όμως; Η MG (η μητρική SAIC Motors, ακριβέστερα) τοποθετεί μαεστρικά το μικρότερο μοντέλο της ανάμεσα σε δυο segments, που τυγχάνει να είναι τα δημοφιλέστερα της αγοράς. Το μήκος των 4.323 χλστ. θεωρητικά τοποθετεί το ZS στα B-SUVs, αλλά στο (πολύ) άνω άκρο – αυτό, δηλαδή, που συνορεύει με τα C-SUVs. Κατ’ αυτό τον ευφυή τρόπο, μπαίνουν στον πειρασμό οι ενδιαφερόμενοι και των δύο κατηγοριών. Θες B-SUV, αλλά σκέφτεσαι τους χώρους των C; Να’ το. Χρειάζεσαι C-SUV, αλλά ο προϋπολογισμός δεν επιτρέπει πάνω από B; Εδώ είσαι.

Πολύ καλή ποιότητα στο εσωτερικό και άνετοι χώροι

Το κυριότερο όλων; Δίχως την παραμικρή υποχώρηση σε ποιότητα, εξοπλισμό ή χώρους. Το πρώτο πράγμα που παθαίνεις όταν μπεις στην καμπίνα του ZS, είναι σοκ. Αλλά πολύ, μα πολύ, ευχάριστο. Αφήνουμε κατά μέρους τα συνθετικά δέρματα, την οθόνη αφής και το σπορ τιμόνι, ώστε να επικεντρωθούμε στον απόλυτο πρωταγωνιστή: τα υλικά.

Ο αφρός που καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό, δίχως υπερβολή, δεν συναντάται στους περισσότερους αντιπάλους από Ευρώπη, Κορέα ή Ιαπωνία. Ψηλαφίζεις και νομίζεις ότι έπαθαν κάτι τα χέρια σου. Πιάνεις το πλαστικό και δεν πιστεύεις ότι είναι τόσο μαλακό. Η δουλειά που έχουν κάνει οι τεχνικοί της MG προσεγγίζει το χαρακτηρισμό «απίστευτη», ιδίως όταν φέρνεις στο λογισμό πως μιλάμε για αυτοκίνητο κάτω των 19.000 ευρώ. Το -ίσως ακόμα πιο- εντυπωσιακό είναι πως τα πλαστικά διατηρούν το προσεγμένο της υφής/εφαρμογής και χαμηλότερα. Εκεί, δηλαδή, που έχουμε συνηθίσει να παρατηρούμε «τσιγκουνιές», ειδικά από τους κατασκευαστές της Γηραιάς Ηπείρου.

Η οθόνη των 10,1 ιντσών του infotainment εμφανίζεται σύγχρονη, ευκρινής και πολύ εύχρηστη, διαθέτοντας και μια σειρά από κουμπιά για την ευκολότερη χρήση συγκεκριμένων συστημάτων, όπως του κλιματισμού. Είναι λίγο αργή στην απόκριση, αλλά δεν χρειάζεται να χτυπάς 2-3 φορές το δάχτυλο σου για να πάρει την εντολή. Ακόμα καλύτερος ο πίνακας οργάνων, που φιλοξενεί σπορτίβ γραφικά και αναβαθμίζει την ψηφιακότητα του διακόσμου. Το ίδιο κάνουν για την πολυτέλεια οι eco leather επενδύσεις, αν και θα προτιμούσες αντί για αυτές να ρυθμίζεται σε βάθος το τιμόνι.

Η θέση οδήγησης γενικά δεν είναι από τα δυνατά σημεία, καθώς κάθεσαι πολύ ψηλά και δεν νιώθεις τα πλαϊνά του καθίσματος να σε «πιάνουν» όσο θα ήθελες. Παρόλα αυτά οι χώροι βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο. Τέσσερις ενήλικες θα απλώσουν με απόλυτη άνεση τα πόδια τους, φιλοξενώντας και πέμπτο δίχως ιδιαίτερα προβλήματα. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 448 λίτρα, κι ας μην του φαίνεται λόγω των θόλων. Αν δεν εισερχόντουσαν τόσο πολύ οι τροχοί στα πλαϊνά του πορτμπαγκάζ, εύκολα θα μιλούσαμε για 460-470 λίτρα.

Ό,τι μπορεί ο κινητήρας χωρίς τούρμπο

Όμορφο είναι, ποιοτικό είναι, καλοεξοπλισμένο είναι, χώρους έχει. Γυρνάς το κλειδί στη μίζα, έρχεται στη ζωή ο κινητήρας, ούτε κραδασμοί μήτε θόρυβος. Πατάς συμπλέκτη, βάζεις 1η, νιώθεις στο χέρι σου έναν σφιχτό και σαφή επιλογέα. Το μοτέρ είναι ένα ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο 1.499 κ.εκ., με 16 βαλβίδες στην κεφαλή. Μαθημένοι στα τούρμπο είμαστε, αλλά δεν έχουν εκλείψει τελείως οι «ατμόσφαιρες». Αυτό που όντως έχει εκλείψει, είναι ειδικές αποδόσεις στα 70 άλογα ανά λίτρο. Οι 106 ίπποι είναι λίγοι για 1.500άρι εν έτει 2023. Η ροπή των 141 Nm επίσης δεν ενθουσιάζει, ιδίως όταν πρέπει να στροφάρεις μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. για να την «ξεκλειδώσεις». Από τα πρώτα μέτρα αντιλαμβάνεσαι πως εδώ πρέπει να δουλεύεις με το γκάζι, προκειμένου να διατηρείς ροή στην κυκλοφορία. Ανέβασμα πριν τις 2.300-2.600 σ.α.λ. δεν υφίσταται, εκτός κι αν υπάρχει κατωφέρεια στο οδόστρωμα. Αν μεσολαβεί ανηφόρα, θα πρέπει να ζορίσεις την επιλεγμένη σχέση πριν περάσεις στην επόμενη. Ακόμα και στην εθνική, αν αλλάξεις από 4η σε 5η πριν τις 3.500-4.000 σ.α.λ. (πάντα για ελαφρά ανωφέρεια μιλάμε), ο κινητήρας «κρεμάει».

Η κλιμάκωση του κιβωτίου δεν βοηθάει, καθώς δεν είναι όσο κοντή επιτάσσει το περιορισμένο εύρος του μοτέρ. Χαρακτηριστικά, χρειάζονται 3.500-3.600 σ.α.λ. για να κρατήσεις 130 χλμ./ώρα, αλλά ο κινητήρας θέλει ακόμα πιο πυκνό γρανάζωμα. Ακόμα πιο χαρακτηριστικό το «κόψιμο» στην απόδοση όταν ενεργοποιείς τον κλιματισμό, κι όλα αυτά μόνο με τον οδηγό παρόντα. Αναμφισβήτητα ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.0 T-GDI (111 άλογα, 160 Nm, 6άρι αυτόματο κιβώτιο) ταιριάζει γάντι στο ZS, αναλογιζόμενοι πως δεν είναι βαρύ (1.231 κιλά). Εξίσου αναμφίβολα θα είναι χαμηλότερη κι η κατανάλωση, καθώς εδώ το συνεχές στροφάρισμα και τα αλλεπάλληλα κατεβάσματα ανεβάζουν τη μέση τιμή στα 9,1 λίτρα/100 χλμ.

Άνετο, ασφαλές, ολοκληρωμένο

Το 1.000άρι τούρμπο θα αναδείξει και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του ZS. Πρώτο και καλύτερο η άνεση, που προάγεται από την απορροφητικότητα της ανάρτησης και την εξαιρετική ηχομόνωση. Παρότι αναγκάζεσαι να δουλεύεις το γκάζι στις 3.000+ σ.α.λ., λίγα ντεσιμπέλ εισέρχονται στην καμπίνα. Ανωμαλίες και λοιπά χαλάσματα του οδοστρώματος μένουν μεταξύ ανάρτησης και σασί, εξαιρουμένων έντονων «κοψιμάτων» στο δρόμο ή δυνατών λακκουβών εν μέσω στροφής, που αναμενόμενα δυσκολεύουν περισσότερο τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Σε γενικές γραμμές όμως, και παρά τον αυξημένο φόρτο του κινητήρα, άνεση και ποιότητα κύλισης είναι τομείς που θα πρέπει να κάνουν περήφανους τους μηχανικούς και δοκιμαστές της MG.

Υπό πίεση τώρα, πας με την κλίση του δρόμου. Αν είναι ανηφόρα, ελάχιστες φορές θα χρειαστείς τα φρένα. Και σε κατηφόρα, βασικά, λίγο θα χρειαστεί να εμπλακούν τα 4 δισκόφρενα. Μπαίνεις όπως έρχεσαι, ακουμπώντας στο 215άρι προφίλ των ελαστικών και τις πολύ λογικές κλίσεις του αμαξώματος, έχοντας στα χέρια σου ένα τιμόνι με σωστό, αλλά τεχνητό, βάρος. Η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης δεν ενθουσιάζει, αλλά ούτε απογοητεύει, βοηθώντας σε να κρατάς χιλιόμετρα και αξιοσημείωτο ρυθμό, δεδομένης της απόδοσης του μοτέρ. Όταν τελικά χρειαστείς τα φρένα, έχεις στη διάθεσή σου ένα καλοβαλμένο πεντάλ, που περνάει ακριβή αίσθηση και άμεσο «πιάσιμο» στις δαγκάνες.

(+) Τιμή, εξοπλισμός, 7ετής εγγύηση, ποιότητα εσωτερικού, σχεδίαση, χώροι, άνεση, φρένα
(-) Κινητήρας, κατανάλωση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
106/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
141/4.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
175
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
149
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
95,36
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.323
Πλάτος (χλστ.)
1.809
Ύψος (χλστ.)
1.620
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.580
Βάρος (κιλά)
1.231
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
448
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
71%
Ασφάλεια παιδιού
51%
Ασφάλεια πεζού
59%
Επικουρικά συστήματα
29%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
18.950 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store