Η MG έχει επιστρέψει για τα -πολύ- καλά. Πλήρης επίθεση σε όλα τα μέτωπα, με μια γκάμα για κάθε γούστο και κινητήρια σύνολα προς πάσα εμπορική κατεύθυνση. Ο εξηλεκτρισμός παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, τόσο με αμιγώς EV μοντέλα όσο και το «μεσάζοντα» θερμικής-ηλεκτρικής κίνησης, δηλαδή τα plug-in υβριδικά. Εδώ έρχεται το EHS, να προσφέρει την PHEV τεχνολογία στην πιο ανταγωνιστική τιμή της αγοράς.
Μπορεί τα 40.500 ευρώ να φαίνονται πολλά, αλλά αν λάβουμε υπόψη τι παίρνεις με αυτά τότε συνειδητοποιείς, ότι έχεις μπροστά σου μια εξαιρετική πρόταση. Το βασικό EHS Exclusive προικίζεται με αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης, οθόνη αφής 10,1 ιντσών, ψηφιακό καντράν 12,3 ιντσών, 18άρες ζάντες, πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας, και το κυριότερο: plug-in υβριδικό σύστημα 258 ίππων. Στα χρήματα που ο ανταγωνισμός, δηλαδή, μετά βίας παραθέτει mild hybrid μοντέλα, η MG δίνει PHEV με σχεδόν 260 άλογα! Αντί 42.750 ευρώ (Luxury) αποκτάς και πανοραμική ηλιοροφή, δερμάτινο σαλόνι με μπάκετ καθίσματα, προβολείς LED, ηλεκτρική πόρτα πορτμπαγκάζ και πολλά ακόμα, σε ένα SUV πακέτο με τα όλα του.
Μοντέρνο και στο επίκεντρο της κατηγορίας
Κι όταν λέμε «με τα όλα του», φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Σύγχρονες γραμμές και δυναμισμός, σε ένα σχήμα που τοποθετείται στην καρδιά των C-SUVs. Το μήκος του HS υπερβαίνει τα 4,5 μέτρα (4.574 χλστ.) και το μεταξόνιο τα 2,7 μ. (2.720 χλστ), την ώρα που η σχεδίαση γίνεται αρεστή από όλους. Χωρίς ακρότητες, αλλά ούτε και αδιάφορη, με τα φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω να δίνουν τον τόνο στις καμπύλες επιφάνειες, έχοντας το σήμα να δεσπόζει στο κέντρο της μάσκας. H διαμόρφωση του προφυλακτήρα προσθέτει πόντους επιθετικότητας, ενώ το χρωμιωμένο πλαίσιο των παραθύρων πράττει αναλόγως για τις premium αποχρώσεις.
Ξεχωριστής μνείας χρήζει το πίσω μέρος, και συγκεκριμένα οι δυο εκβολές της εξάτμισης στα άκρα του προφυλακτήρα. Σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειονότητα των καινούργιων αυτοκινήτων, όχι μόνο των SUV, οι διπλές «μπούκες» του EHS δεν είναι ψεύτικες. Ούτε πρόκειται για ψευδο-ανοίγματα στον προφυλακτήρα, ούτε για κανονική και μια «πλαστή». Εδώ ό,τι βλέπεις, αυτό -κυριολεκτικά- αγοράζεις: δυο πολύ καλαίσθητες, ταιριαστές οβάλ και απολύτως αληθινές απολήξεις.
Εξαιρετικό εσωτερικό με πολύ καλούς χώρους
Το ίδιο ειλικρινές εμφανίζεται και στα ενδότερα το MG EHS. Tα πλαστικά δεν φαίνονται μόνο καλά, αλλά είναι κιόλας. Μαλακά, πολύ καλοσυναρμολογημένα, με προσοχή στη λεπτομέρεια και παρουσία παντού, ακόμα και στα λιγότερο φανερά σημεία. Το MG θρέφει την αφή τόσο χαμηλά στην κεντρική κονσόλα, όσο και στο εσωτερικό των θυρών, εμπρός-πίσω μάλιστα! Πινελιές που φτιάχνουν γενικότερα το image της εταιρίας, καθώς δείχνει ότι θέλει να έχει στα «ώπα-ώπα» τους επιβάτες.
Αυτό ούτως ή άλλως ισχύει, λόγω χώρων. Το eHS καθίζει με όλη τους την άνεση 5 ενήλικες, δεν περιορίζει πουθενά πόδια, κεφάλια ή ώμους, βάζει τον οδηγό σε μια σωστή θέση εποπτείας, προσφέροντας παράλληλα 448 λίτρα για τις αποσκευές. Χωρητικότητα στο άνω άκρο των plug-in της κατηγορίας, δεδομένου ότι ηλεκτροκινητήρας και μπαταρία αποσπούν σεβαστή επιφάνεια από κάτω. Κάποια ανώδυνα «φάουλ» τα παρατηρείς, οι σχετικά λίγες θέσεις για μικροαντικείμενα και η αργοπορημένη απόκριση του infotainment στις εντολές από τα κουμπιά (μέσω της οθόνης «ακούει» καλύτερα), αλλά δεν αρκούν να χαλάσουν τη γενικότερη, πολύ καλή εντύπωση.
Και μόνο το PHEV σύνολο, αρκεί
Aκόμα και τίποτα από τα παραπάνω, ωστόσο, να μην υπήρχε -ή να μην υπήρχε σε τέτοιο βαθμό- θα ξεχρέωνε το κινητήριο σύστημα, πριν καν έπαιρνε μπροστά. Στο άκουσμα και μόνο πως κάτω από το περίβλημα κρύβονται κοντά 260 άλογα, όσοι ρωτάνε (και δεν είναι λίγοι) για το ποιόν του εν λόγω MG μένουν να το χαζεύουν. Μιλάμε για απόδοση επιπέδου top 3 στο segment, περιλαμβάνοντας μέχρι και τις premium προτάσεις σε αυτό το μπόι.
Η δύναμη του EHS προέρχεται από το συνδυασμό ενός 1.500άρη τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 162 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 122 ίππων, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους 10 σχέσεις. Το καινοτόμο αυτόματο μοιράζει τις ταχύτητες ανάμεσα στις δυο πηγές ισχύος, δίνοντας 6 σχέσεις στη θερμική και 4 στην ηλεκτρική, με απώτερο σκοπό τη γραμμική απόδοση και τη βελτίωση των επί μέρους τομέων, δηλαδή κατανάλωση και επιδόσεις. Μαζί τους και η αίσθηση με την απόκριση. Την περισσότερη δουλειά στην καθημερινότητα, βέβαια, την κάνει η ροπή. Στοιχείο που το μικρομεσαίο SUV MG διαθέτει σε αφθονία, χάρις στα 250 Nm του 1.5 Τ GDI από τις 1.700 σ.α.λ. και τα έξτρα 230 Nm του ηλεκτρικού μοτέρ, από τις μόλις 500 σ.α.λ.
Στην πράξη η δύναμη όχι μόνο είναι παρούσα όποτε τη θες, αλλά κάποιες φορές… παρα-είναι. Στο απότομο βύθισμα του γκαζιού παρατηρείς ένα ελαφρύ «ψάρεμα» του τιμονιού, την ώρα που το traction control σπεύδει να χαλιναγωγήσει τους 258 εξηλεκτρισμένους ίππους. Με πιο ήπιες κινήσεις στο δεξί πεντάλ, αντίθετα, ο εμπρός άξονας καταφέρνει μια χαρά να τα βρει με το οδόστρωμα, προσφέροντας επιτάχυνση που θα ζήλευαν και αγνά sportscars. Χαρακτηριστικό νούμερο τα 6,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, ακόμα πιο χαρακτηριστική η γεμάτη ανταπόκριση του αυτοκινήτου στις ρεπρίζ, όπου τα προσπεράσματα «καθαρίζονται» δια συνοπτικών διαδικασιών.
Στο θέμα της κατανάλωσης τώρα, όπως σε κάθε plug-in υβριδικό έτσι και εδώ, τα πάντα εξαρτώνται από το αποθεματικό της μπαταρίας. Η συστοιχία των 16,6 kWh προσφέρει μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία 52 χλμ. όταν είναι πλήρως φορτισμένη, συνδράμοντας τα μάλα σε μια μέση τιμή 2,4 λίτρων/100 χλμ. Όταν αδειάσει, όμως, αφήνει πάνω από 1,7 τόνους στον βενζινοκινητήρα, ο οποίος με τη σειρά του ζητάει πάνω από 9 λίτρα/100 χλμ. για να ανταποκριθεί. Συγκεντρωτικά, η δοκιμή έκλεισε με το trip computer στα 8,7 λίτρα/100 χλμ. Οπότε στη συμβίωση με το EHS (και κάθε PHEV, επαναλαμβάνουμε) δεν ξεχνάμε να φορτίζουμε. Μειονέκτημα στην κάλυψη μακρινών αποστάσεων αποτελεί το μικρό ρεζερβουάρ των 37 λίτρων.
Ολοκληρωμένο και συμπαγές οδηγικά
Επί του πρακτέου, το EHS αποδεικνύεται all around παίχτης. Παρά το υψηλό βάρος στρίβει πειστικά, με λίγες κλίσεις από το αμάξωμα και αξιοπρόσεκτη αμεσότητα από το μπροστινό, το οποίο ωστόσο είναι αχρείαστα βαρύ και παρέχει τεχνητή αίσθηση. Το τιμόνι θα το νιώσεις να ελαφραίνει στην απότομη εξάντληση της διαδρομής του πεντάλ, όταν ο 1.5 λτ. τούρμπο έχει μείνει μόνος, μεταφέροντας παράλληλα μια ασάφεια στα χέρια σου. Στο προαναφερθέν torgue steer, αντίθετα, όταν είναι ενεργός και ο ηλεκτροκινητήρας, το νιώθεις να μένει βαρύ. Περίεργη αίσθηση γενικότερα, αλλά δεν επηρεάζει το ρυθμό σου.
Από τέτοιον, όσο θες. Το EHS δεν έχει κανένα πρόβλημα να στρίψει με χιλιόμετρα, ούτε υπό πίεση στις κλειστές στροφές. Μια στοιχειώδη στοργή οφείλεις να δείχνεις στο γκάζι, αποφεύγοντας τις υπερβολές με το τιμόνι σε μεγάλη γωνία, και μένεις απόλυτα ικανοποιημένος. Ίδια συναισθήματα σου γεννά και η ανάρτηση, που ανταπεξέρχεται ιδανικά στο «βομβαρδισμένο» τοπίο των ελληνικών δρόμων. Αισθάνεσαι ότι είναι σφιχτή, αλλά δεν σε κουράζει ποτέ. Ανωμαλίες μπορεί να της ξεφύγουν, αλλά μόνο σε πέρασμα από δυνατά σπασίματα που σε κάνουν να κοιτάς το καντράν, περιμένοντας τη λυχνία της πίεσης των ελαστικών να ανάψει. Τα φρένα από την πλευρά τους, πολύ καλά σε απόδοση και αντοχή. Έχουν και την πολύ καλή ανάκτηση ενέργειας να τα βοηθά, ωστόσο θα ήθελες λίγο καλύτερη αίσθηση. Η μακριά «νεκρή» διαδρομή και ένα ελάφρωμα που εμφανίζεται λίγο πριν το αυτοκίνητο σταματήσει, θέλουν να κάνεις μερικά χιλιόμετρα για να εξοικειωθείς μαζί τους.
(+) Τιμή, εξοπλισμός, PHEV σύνολο, επιδόσεις, ποιότητα εσωτερικού, οδική συμπεριφορά
(-) Αίσθηση τιμονιού και πεντάλ φρένων, μικρό ρεζερβουάρ