Δοκιμή Mercedes GLA 200 7G-DCT 1.33 λτ. 163 PS

Η πρώτη GLA εξελίχτηκε σε ανέλπιστα επιτυχημένο μοντέλο για τη Mercedes, αποτελώντας ουσιαστικά την crossover εκδοχή της A-Class. Για τη 2η γενιά της, οι Γερμανοί προίκισαν το μοντέλο με πιο περιπετειώδη χαρακτήρα, προκειμένου να προσεγγίζει περισσότερο στη μεγαλύτερη GLC. H GLA 200 που δοκιμάζουμε αποτελεί την πιο ενδιαφέρουσα έκδοση στη χώρα μας, κοστίζοντας μόλις 450 ευρώ παραπάνω από την GLA 180 (35.850 αντί 35.400 ευρώ) και κοντά στις 20.000 λιγότερο από την επόμενη GLA 250 (52.450 ευρώ). Με 163 ίππους από τον 1.33 τούρμπο βενζίνης, βρίσκει τη χρυσή τομή μεταξύ των 136 της βασικής GLA και των 224 της «250άρας», παρέχοντας πλουσιοπάροχο εξοπλισμό από τον οποίο δεν λείπει τίποτα.

Πιο SUV από ποτέ

Όπως είπαμε, πρωταρχικός σκοπός σχεδιαστών και μηχανικών ήταν η «SUV-οποίηση» της GLA. Οι γραμμές κάνουν εμφανή την προσπάθεια των σχεδιαστών να αναβαθμίσουν την εικόνα σε «baby GLC», με τα εμπρός φωτιστικά σώματα και τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος να δίνουν τον τόνο. Στο πίσω μέρος, τα φώτα παραπέμπουν στα αντίστοιχα της A-Class, όμως το διαφορετικό μοτίβο και τα ανασχεδιασμένα γραφικά των LED φροντίζουν να ξεκαθαρίσουν πως πρόκειται για GLA. Εκτός από τον αναβαθμισμένο χαρακτήρα, το αμάξωμα προσφέρει και πολύ καλό συντελεστή οπισθέλκουσας, που ορίζεται στο Cd: 0,28.

Σε σύγκριση με την προκάτοχο, εμφανισιακά ξεχωρίζει το κατά πολύ μεγαλύτερο ύψος που τώρα φτάνει τα 1.611 χλστ., κερδίζοντας 104 χλστ. σε σχέση με πριν. Αύξηση που εκτός των χώρων, ωφελεί και το παράστημα του αυτοκινήτου δίνοντας όγκο. Ο συνδυασμός με το πλάτος των 1.834 χλστ. (+30 χλστ.) και τους φαρδείς ώμους, προσδίδει σαφώς επιβλητικότερο τόνο στην GLA και την απομακρύνει από το προφίλ της A-Class. Το μήκος έχει μεν μειωθεί (4.410 από 4.424 χλστ.), αλλά το μεταξόνιο έχει ανέβει στα 2.729 χλστ. από τα 2.699 χλστ., κάτι που φαίνεται μόλις καθίσεις στο πίσω κάθισμα.

Ποιοτικό εσωτερικό με πληθώρα gadgets

Βέβαια, το πρώτο που σου κάνει εντύπωση με το που ανοίξεις την πόρτα είναι η ενιαία τεχνοτροπία Widescreen, η οποία συνδυάζει δυο οθόνες 10,25 ιντσών (στάνταρ είναι 7 ιντσών) και «παντρεύει» τον πίνακα οργάνων με το σύστημα πολυμέσων. Φαντασμαγορικό οπτικά και απορρέον τεχνολογία χαρακτηριστικό, αλλά απαιτεί εξοικείωση. Ευτυχώς τα χειριστήρια αφής από το τιμόνι είναι εξαιρετικά σε λειτουργία, βοηθώντας την πλοήγηση σε μενού και υπομενού. Το touchpad μπροστά από το –ανοιγόμενο και εξαιρετικά χρήσιμο αποθηκευτικά- υποβραχιόνιο αντίθετα, αρκετές φορές είτε δεν ανταποκρίνεται στο άγγιγμα, είτε μεταφέρει λάθος την κίνηση στο σύστημα. Για τους ομιλητικούς, υπάρχουν φωνητικές εντολές.

Από πλευράς υλικών, η GLA (ίδιο εσωτερικό με της νέας B-Class) στέκει επάξια στο ύψος των Mercedes. Χορταστικό, αφρώδες υλικό στο ταμπλό, πολύ καλό για τις πόρτες και τα υπόλοιπα σημεία, με προσοχή να δίνεται μέχρι στα πατάκια. Η θέση οδήγησης σε τοποθετεί αρκετά ψηλά, ώστε να νιώθεις πως οδηγείς SUV, αλλά όχι τόσο που να νομίζεις ότι βρίσκεσαι «πάνω» στο αυτοκίνητο. Πολύ άνετα, αν και λίγη παραπάνω πλευρική στήριξη δεν θα τους έκανε κακό. Επιπλέον, τα σκληρά πλαστικά στα χαμηλότερα τμήματα και στην κονσόλα θα μπορούσαν να είχαν καλύτερη υφή, όπως και ορισμένοι διακόπτες, μεταξύ αυτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα και τα χειριστήρια στην κολόνα του τιμονιού.

Στο πίσω κάθισμα, το αυξημένο μεταξόνιο και ύψος μετουσιώνονται σε «άπλα» για τα πόδια και το κεφάλι, ακόμα κι αν πρόκειται για επιβάτες στο 1,85. Το πορτμπαγκάζ είναι αρκετό (435 λίτρα), ενώ την πρακτικότητα ενισχύει το πίσω συρόμενο κάθισμα (60:40).

Δυνατός, αλλά θορυβώδης ο κινητήρας

Η ποιότητα και ο σχεδιασμός του εσωτερικού σε προϊδεάζει για ατελείωτες ώρες παραμονής, με τον κινητήρα να εγγυάται μετακινήσεις εξπρές. Η πραγματικότητα βρίσκεται κάπου στη μέση.

Το αλουμινένιο υπετροφοδοτούμενο σύνολο των 1.332 κ.εκ. αποδίδει 163 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 250 Nm στις 1.620-4.000 σ.α.λ., έχοντας το 7άρι DCT διπλού συμπλέκτη να αξιοποιεί την ισχύ, αποκλειστικά μέσω των εμπρός τροχών. Η κλιμάκωση αγγίζει το ιδανικό, χαρίζοντας 130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ. Το λογισμικό εξασφαλίζει ανεπαίσθητα ανεβάσματα και πολύ καλά κατεβάσματα, όμως στο kickdown γίνεται απότομο. Τα paddles πίσω από το τιμόνι διευκολύνουν τη χειροκίνητη λειτουργία, όμως η κλασική «ασθένεια» των χειροκίνητων λειτουργιών στα αυτόματα, δεν θεραπεύεται ούτε εδώ: με αφημένο το γκάζι και ευρισκόμενος σε κατηφόρα, δεν «παίρνει» το ανέβασμα κρατώντας τις στροφές ψηλά, με την ανάλογη επίπτωση σε θόρυβο και κατανάλωση. Στο τελευταίο σκέλος, ο 1.33 τούρμπο δεν έχει ιδιαίτερα μεγάλες απαιτήσεις σε βενζίνη, ζητώντας κατά μέσο όρο 8,4 λίτρα/100 χλμ.

Σε αυτό του θορύβου, μοτέρ και ελαστικά μοιράζονται την ευθύνη. Ο κινητήρας μεταφέρει βουητό από τις 3.000 σ.α.λ., το οποίο εντείνεται –φυσιολογικά- όσο η βελόνα του στροφόμετρου κινείται προς τα πάνω. Περισσότερο αισθητή κάνουν την παρουσία τους τα ελαστικά, τα οποία ακούγονται ακόμα και σε ταχύτητες κάτω των 100 χλμ./ώρα. Δεδομένης της «αρματωσιάς» υλικών στο εσωτερικό περιμένεις καλύτερη μόνωση.

Περιορισμένες κλίσεις και προβλεψιμότητα στις στροφές

Αν εξαιρέσεις αυτή την ανορθογραφία, η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο. Η ανάρτηση φιλτράρει με καλό τρόπο τις ανωμαλίες, ακόμα και τις έντονες, αν και θα μπορούσε να τα καταφέρνει καλύτερα. Χρειάζεται σεβαστό σπάσιμο στην άσφαλτο για να μεταφερθεί κραδασμός στην καμπίνα, μαζί με το ανάλογο «γκουπ», ενώ ακόμα και εκτός δρόμου παραμένεις ατάραχος. Όταν λέμε «εκτός δρόμου», εννοούμε λογικούς χωματόδρομους και ρηχά υδάτινα περάσματα. Η GLA μοιάζει, δεν είναι GLC.

Όταν ο οδηγός θελήσει να εκμεταλλευτεί το στιβαρό σασί και τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, ανταμείβεται με μικρές κλίσεις και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Ούτε το εμπρός, ούτε το πίσω μέρος θα αφεθούν και όταν το κάνουν -κατόπιν ηθελημένης ή άτσαλης προσέγγισης- είναι με τρόπο προβλέψιμο. Στην εσχάτη, επεμβαίνει δυναμικά το ESP και κόβει «τον βήχα». Η μοναδική παρατήρηση αφορά το αργό και ελαφρύ τιμόνι, που σε κρατάει αποξενωμένο από την περισσότερη πληροφόρηση του μπροστινού. Τα φρένα είναι πολύ προοδευτικά, ανθεκτικά και με ικανοποιητική αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ.

Αφήσαμε για το τέλος τις επιδόσεις. Κι αυτό, γιατί η GLA μπορεί να επιταχύνει με ρυθμό εφάμιλλο μίνι hot hatch. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 8,7 δλ. και η τελική φτάνει στα 210 χλμ./ώρα, όμως αυτό που εντυπωσιάζει είναι το σθένος με το οποίο «αρπάζει» το μοτέρ. Πατάς το γκάζι, kickdown από το κιβώτιο και μαζεύεις χιλιόμετρα.

+ Εμφάνιση, επιδόσεις, ποιότητα υλικών, χώροι επιβατών, τεχνολογία, οδική συμπεριφορά
– Θόρυβος κύλισης, θόρυβος κινητήρα, τιμή
Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
163/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.620-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
210
Αστική (λτ./100 χλμ.)
9,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
134
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
160,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.410
Πλάτος (χλστ.)
1.834
Ύψος (χλστ.)
1.611
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.729
Βάρος (κιλά)
1.485
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
435
Ασφάλεια ενηλίκου
-
Ασφάλεια παιδιού
-
Ασφάλεια πεζού
-
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
35.850 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store