Η C-Class αποτελεί εδώ και 30 χρόνια ένα από τα μοντέλα που ορίζουν τη Mercedes, εμπορικά και σημειολογικά. Το premium μεσαίο από τη Στουτγκάρδη αριθμεί 5 γενιές, με την τελευταία να βρίσκεται κοντά μας από το 2021. Στο πνεύμα της εποχής, δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι υβριδικές εκδόσεις, περιλαμβανομένης της plug-in hybrid, η οποία παράλληλα είναι και η ισχυρότερη μη AMG!
Η C 300 e και τα 313 άλογά της παντρεύουν θερμική και ηλεκτρική τεχνολογία, εκκινώντας από τις 63.700 ευρώ στη χώρα μας, ενώ η τετρακίνητη 4Matic κοστίζει 2.150 ευρώ παραπάνω (65.850 ευρώ). Για PHEV Mercedes C-Class με τέτοια δύναμη και τεχνολογία πάντως, που δεν πληρώνει καν τέλη, οι 63.700 ευρώ κρίνονται ως απολύτως λογική αντίτιμο, ειδικά εκεί που έχουν φτάσει οι τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων.
Επιβλητική σε κάθε της σπιθαμή
Όπως κάθε W206, ειδικά όταν συνδυάζεται με μαύρο χρώμα και τους προφυλακτήρες AMG, η C 300 e αποπνέει επιβλητικότητα από κάθε γωνία. Το μήκος των 4.751 χλστ. φέρνει τη σημερινή C-Class στα δεδομένα E-Class δεκαετίας, καθιστώντας τη μεσαία Mercedes ως μια πρώτης τάξεως λιμουζίνα σε μικρότερο μέγεθος. Αρχοντική εμφάνιση, που παράλληλα έχει όλα τα φόντα να εξελιχθεί μελλοντικά σε κλασική.
Οι αναλογίες του αμαξώματος, σε συνδυασμό με τη δυναμική σχεδίαση προσδίδουν μια αέναη κίνηση ακόμα κι όταν η C-Class είναι σταματημένη. Το αστέρι στο κέντρο της μάσκας κυριαρχεί, όπως επίσης και η γρίλια που φιλοξενεί δεκάδες μικρογραφίες αστεριών, σαν το σήμα της μάρκας. Το μακρύ καπό με τις έντονες ακμές του, οι στάνταρ προβολείς LED High Performance και ο σπορ προφυλακτήρας συνθέτουν τη μυώδη εμπρός όψη, με τον κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή Cd: 0,24. Σε αυτό παίζουν ρόλο και οι ειδικά σχεδιασμένες 18άρες ζάντες, οι οποίες εκτός από καλαίσθητες και αποτελεσματικές αεροδυναμικά, έχουν και νορμάλ διάσταση. Κάτι που ωφελεί τόσο την ποιότητα κύλισης, όσο την κατανάλωση αλλά και τη χρηστικότητα, καθώς δεν έχεις μονίμως το φόβο της λακκούβας.
Τεχνολογία και πολυτέλεια παντού μέσα
Ανοίγοντας τη στιβαρή πόρτα, η πρώτη ματιά τροφοδοτεί τα αισθητήρια όργανα ακριβώς με τα δεδομένα που περιμένεις από μια πραγματική Mercedes, απόλυτα εναρμονισμένης στα δεδομένα της ψηφιακής εποχής. Η κάθετη οθόνη αφής – «τηλεόραση» των 11,9 ιντσών κυριαρχεί στο ταμπλό, μοιάζοντας σαν να απογειώνεται από την κεκλιμένη κεντρική κονσόλα. Τόσο αυτή όσο και το ταμπλό διαθέτουν επενδύσεις με όψη ανθρακονημάτων, μαζί με πλαστικά άψογης υφής και ποιότητας. Προσόν που χαρακτηρίζει το σύνολο των υλικών, των επενδύσεων και του διακόσμου.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών συμπληρώνει το high tech δίδυμο των οθονών, ενώ μπροστά του έχει ένα καθόλα σπορ τριάκτινο flat bottomed τιμόνι, με μια χορταστική στεφάνη που χαίρεσαι να σφίγγεις. Εξίσου απολαυστική είναι και η θέση οδήγησης, που ρυθμίζεται προς πάσα κατεύθυνση και επιτρέπει ακόμα και στους πιο δύσκολους σωματότυπους να βολευτούν με ζηλευτή ευκολία. Στο ίδιο μήκος κύματος οι χώροι, όπου θα καθίσουν πολύ άνετα 4 επιβάτες, όμως ένας ακόμα στη μέση πίσω δεν θα βολευτεί λόγω του ψηλού κεντρικού τούνελ και του σχεδιασμού του καθίσματος.
Αυτό που πλήττεται περισσότερο από όλα, αναμενόμενα πάντα, είναι το πορτμπαγκάζ. Η τοποθέτηση της μπαταρίας μειώνει κατά 95 λίτρα το χώρο αποσκευών, ο οποίος περιορίζεται πια στα 360 λίτρα. Λογικό επακόλουθο για plug-in υβριδικό αυτοκίνητο, αλλά ξεκάθαρα μικρή χωρητικότητα.
«Όλα τα λεφτά» το PHEV σύνολο
Αναφερθήκαμε στην αρχή για την τιμή της C 300 e. Οδηγώντας τη, καταλαβαίνεις μονομιάς τί είδους τετράτροχο σου εξασφαλίζουν αυτά τα χρήματα. Μια υπερσύγχρονη κατασκευή, που καταφέρνει να συνδυάζει επιδόσεις SLK 350 και έως μηδενική κατανάλωση βενζίνης για πολλά χιλιόμετρα.
Ο 2λιτρος τετρακύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας παράγει 204 ίππους και 320 Nm, απολαμβάνοντας τη συνδρομή ενός ηλεκτρικού μοτέρ 129 ίππων και 440 Nm. Η ζεύξη των δυο παρέχει στο δεξί πεντάλ 313 άλογα και 550 Nm, πρακτικά διαθέσιμα από τις μόλις 2.000 σ.α.λ. Κάτι που σημαίνει πως ακόμα και με μισό γκάζι, είσαι ταχύτερος από τους περισσότερους άλλους χρήστες του δρόμου με τέρμα γκάζι. Η απόκριση στις εντολές είναι εξαιρετική, ειδικά με το πρόγραμμα Sport, ακολουθούμενη από γρήγορες αλλαγές και εγγύτητα στο kickdown, όποτε το 9άρι αυτόματο κιβώτιο χρειάζεται να ανεβοκατεβάζει σχέσεις.
Αν αποφασίσεις να εξαντλήσεις τη διαδρομή του γκαζιού, θα γράψεις με περισσή ευκολία 6,1 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα. Επίδοση που συνοδεύεται από ακατάπαυστη αίσθηση επιτάχυνσης και αρκετά σπορ χροιά από τον κινητήρα, δίχως να γίνεται αδιάκριτη. Στην εναλλαγή ηλεκτρικού-θερμικού καταλαβαίνεις περισσότερο τον 2λιτρο, καθότι ενεργοποιείται κομματάκι απότομα και εμπλέκει με μια ελαφριά «κλωτσιά» το 9G-Tronic. Σταγόνα στον ωκεανό, όμως, όπως ακριβώς σταγόνες αμόλυβδης καταναλώνει.
Με τη μπαταρία των 25,4 kWh πλήρως φορτισμένη (2 ώρες υπόθεση σε παροχή 11 kW, 0-80% σε 30 λεπτά για ταχυφορτιστή), θεωρητικά μπορείς να διανύεις από 95 έως 107 χλμ. δίχως να κάψεις στάλα βενζίνη. Στην πραγματικότητα, η ηλεκτρική αυτονομία είναι πολύ κοντά, γύρω στα 90 χλμ., ανάλογα πάντα διάφορες συνθήκες. Ουσιαστικά οι καθημερινές μετακινήσεις καλύπτονται με ρεύμα, αρκεί πάντα να υπάρχει πρόσβαση σε πρίζα. Στη λειτουργία Hybrid και μεικτές συνθήκες, αυτό εξασφαλίζει μια μέση κατανάλωση γύρω στα 6,5 λίτρα/100 χλμ., δίχως καν να προσέχεις. Αν μπεις στο «τριπάκι» της μάχης με το trip computer, φτάνεις σε σημείο να δεις μέχρι 3,8-4,3 λίτρα/100 χλμ.!
Αρχοντική και σπορ
Με 313 άλογα η ταχύτητα έρχεται αυτόματα και άκοπα. Το ίδιο άκοπα την κουβαλάει μέσα στις στροφές η C 300 e, παρά τους σχεδόν 2,1 τόνους της. Η ανάρτηση είναι ακριβώς όσο σφιχτή πρέπει, καταφέρνοντας να κρατάει εντυπωσιακά χαμηλά τόσο τις κλίσεις του αμαξώματος, όσο και την παρείσφρηση κραδασμών στο τιμόνι. Η παχιά στεφάνη σε βάζει στο κλίμα, με το τιμόνι να μεταφέρει σωστή πληροφόρηση και επαρκέστατο βάρος στα χέρια σου. Το εμπρός μέρος «κολλάει» στην είσοδο της στροφής, παρουσιάζοντας ελάχιστες στιγμές υποστροφής.
Το πίσω μέρος ακολουθεί σε πιστότητα εκτέλεσης εντολών, επιτρέποντας παράλληλα μια κάποια μετατόπιση για το «ονόρε». Εννοείται δεν μιλάμε για πλαγιολισθήσεις ή πλασαρίσματα, αλλά δεν παρουσιάζεται και άνευρη. Η διάταξη των 5 συνδέσμων (4 μπροστά) διαθέτει μάλιστα και αερόσουστες με self leveling σύστημα, προκειμένου να αντικρούει το επιπλέον βάρος της μπαταρίας. Λειτουργία που κάνει μαγικά στον αυτοκινητόδρομο, παρέχοντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Στο ίδιο μήκος κύματος η ηχομόνωση, που αφήνει εκτός θορύβους από αέρα και λάστιχα.
Την άνεση και την ποιοτική απορρόφηση των κακοτεχνιών δεν τις απολαμβάνεις μόνο στο εθνικό δίκτυο, αλλά παντού. Στην πόλη, για παράδειγμα, ξεχνάς ότι υπάρχουν φρεάτια και σαμάρια. Στο βουνό αδιαφορείς για σπασίματα και τραχύτητα ασφάλτου. Εκεί σύμμαχός σου είναι και τα φρένα, που έχουν την «αβάντα» της ανάκτησης ενέργειας. Λίγο η αίσθηση στο πεντάλ μας τα χαλάει, καθώς αφενός έχει σχετικά μεγάλη διαδρομή αφετέρου δεν δίνει το feedback που περιμένεις.
(+) Σχεδίαση, ποιότητα, κινητήριο σύνολο, επιδόσεις, κατανάλωση, άνεση, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά
(-) Χώρος αποσκευών, αίσθηση πεντάλ φρένων