Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6Τ 265 PS 4WD PHEV

Πιο «διάνα» δεν θα μπορούσε να είχε χτυπήσει η Hyundai με το Tucson. Η τέταρτη γενιά του επαναπροσδιόρισε το στάτους της πριν 2 χρόνια, εξελισσόμενη σε ένα από τα πιο ξεχωριστά σχεδιαστικά και ολοκληρωμένα αυτοκίνητα όχι μόνο της κατηγορίας, αλλά γενικότερα της αγοράς. Εξέλιξη που γνώρισε την αποθέωση από το αγοραστικό κοινό, τοποθετώντας το Tucson στην κορυφή της Ευρώπης για 2 σερί χρονιές!

Το C-SUV της Hyundai κατέκτησε την πρώτη θέση των πανευρωπαϊκών πωλήσεων στην κατηγορία, τόσο το 2021 όσο και πέρσι. Επιτυχία που εν πολλοίς αποδίδεται και στην πληρέστατη γκάμα, η οποία αποτελείται από κινητήρες βενζίνης, ντίζελ, mild και full hybrid σύνολα, δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Τι παραλείψαμε; Την κορυφαία όλων, που δεν είναι άλλη από την plug-in υβριδική των 265 ίππων και 48.690 ευρώ. Με υπερπλήρη εξοπλισμό και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, άνετα κοντράρει σε όλους τους τομείς premium και πολύ ακριβότερες προτάσεις  – δείγμα του πόσα επίπεδα έχει ανέβει ως ολότητα το Tucson.

Σχεδίαση που δεν σταματά να εντυπωσιάζει

Αυτό το καταλαβαίνεις κυριολεκτικά με την πρώτη ματιά, παρότι έχουν προηγηθεί δεκάδες ακόμα. Το Tucson έχει κυκλοφορήσει πολύ, βρίσκεται μαζί μας από το 2021, όμως κάθε φορά που το αντικρίζεις μένεις να το χαζεύεις. Η σχεδιαστική φιλοσοφία «Sensuous Sportiness» στα καλύτερά της, μέσα από ένα μυώδες και γεμάτο λεπτομέρειες αμάξωμα, όπου κυριαρχούν τα ενσωματωμένα στη μάσκα κρυφά παραμετρικά φανάρια (Parametric Hidden Lights).

Για την έκδοση PHEV τώρα, το μόνο σημείο διαφοροποίησης εντοπίζεται κάτω δεξιά στην πόρτα του χώρου αποσκευών, με τη μορφή του ανάλογου σήματος. Οι πιο παρατηρητικοί, και αφού δουν το αυτοκίνητο από τις δυο πλευρές, θα προσέξουν την παρουσία τάπας σε αμφότερα τα πίσω φτερά. Εκείνη στο αριστερό οδηγεί στο κλασικό ρεζερβουάρ καυσίμου, ενώ η απέναντι φροντίζει για τη σύνδεση του plug-in υβριδικού συστήματος με την πρίζα.

Πολυτέλεια, χώροι, ποιότητα και τεχνολογία στα ενδότερα

Όμοια προσέγγιση και στην καμπίνα. Μόνο τα διαφορετικά γραφικά στον έλεγχο του PHEV συστήματος φανερώνουν το ποιόν της έκδοσης. Το υπόλοιπο εσωτερικό του Tucson δεν χρειάστηκε να αλλάξει, παραμένοντας στα καταπληκτικά επίπεδα ποιότητας, ευρυχωρίας, καλαισθησίας και high tech τεχνοτροπίας που ήδη γνωρίζουμε. Τα υλικά είναι εξαιρετικά παντού, με το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό να κερδίζει πάσα εντύπωση. Η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών διακρίνεται για την ευκρίνεια και την απόκριση, διαθέτοντας ίσως τον καλύτερο και πιο εργονομικό χειρισμό της κατηγορίας.

Πλήρης ενδείξεων και κομψός είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, που αλλάζει φόντο ανάλογα με το προφίλ οδήγησης. Ένα ακόμα σημείο αναφοράς αποτελεί η τεχνολογία Multi-Air Mode με τους κρυφούς αλλά και ορατούς αεραγωγούς, που διαχέουν καλύτερα τον αέρα. Άρτια εικόνα και στο μέτωπο της ευρυχωρίας, όπου 5 ενήλικες θα βολευτούν δίχως το παραμικρό παράπονο. Ακόμα και στην προκειμένη, όπου υπάρχει η πανοραμική ηλιοροφή, ο χώρος για τα κεφάλια φτάνει και περισσεύει. Για τα πόδια, δε, ούτε υποψία ενόχλησης.

Μια από τα γνωστά και για τις αποσκευές, οι οποίες ναι μεν χάνουν 19 λίτρα σε σχέση με τις full hybrid εκδόσεις αλλά τακτοποιούνται στο κανονικού μεγέθους πορτμπαγκάζ, δίχως να «παρενοχλούνται» από τους θόλους. Τα 558 λίτρα είναι μια χαρά χωρητικότητα για plug-in υβριδικό 4,5 μέτρων, βολεύοντας δίχως ζητήματα τα μπαγκάζια 5 ατόμων.

Ταχύτατο και οικονομικότατο, αρκεί να φορτίζεις τη μπαταρία

Ο υπερθετικός βαθμός αποκρίνεται στους χαρακτηρισμούς και των οδηγικών πεπραγμένων, με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός/κάτοχος γνωρίζει τι εστί plug-in υβριδική τεχνολογία. Τα 91 άλογα και 304 Nm του ηλεκτρικού μοτέρ έρχονται να προστεθούν στους 180 ίππους/265 Nm του 1.600άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα, διαμορφώνοντας τη συνολική απόδοση στα 265 άλογα και 350 Nm. Με αυτή τη συνθήκη εκπληρωμένη, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 8,2 δλ. και βλέπεις στο trip ενδείξεις κατανάλωσης από 1,4 έως 4,3 λίτρα/100 χλμ., αναλόγως του πόσο βαθιά πιέζεις το δεξί πεντάλ. Τιμές εκπληκτικές για SUV 1.800+ κιλών, αλλά μόνο και εφόσον χρησιμοποιείς το περιεχόμενο που έχει η τσάντα στο πορτμπαγκάζ. Κοινώς, το καλώδιο της φόρτισης.

Το Tucson PHEV, όπως όλα τα plug-in υβριδικά, βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος με τη σειρά εξαρτάται από τη μπαταρία. Αν η συστοιχία των 13,8 kWh φορτίζεται επαρκώς, μπορείς να απολαμβάνεις όλα τα παραπάνω νούμερα. Αν όμως ξεχνάς να τη συνδέεις με πρίζα, τότε αφήνεις τον 1.6 T-GDI να τα βγάλει πέρα με 300-400 κιλά παραπάνω από την αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση και να λειτουργεί σαν απλό υβριδικό. Κάπως έτσι η μέση κατανάλωση διπλασιάζεται, φτάνοντας στα 8,2 λίτρα/100 χλμ. – που και πάλι είναι εξαιρετική επίδοση, αν αναλογιστούμε πως μιλάμε για SUV 1,8 τόνων και σχεδόν 200 ίππων (αφού δεν μπορεί να συμμετάσχει ο ηλεκτροκινητήρας).

Η Hyundai ανακοινώνει πάνω από 60 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας (γύρω στα 50 χλμ. πραγματικά), κάθε ένα εκ των οποίων είναι ζωτικής σημασίας για την εκπλήρωση των PHEV καθηκόντων. Συνεπώς, αν θέλουμε να απολαμβάνουμε απόλυτη ησυχία στην πόλη και ελάχιστη καύση αμόλυβδης, θα πρέπει να αφιερώνουμε 2 έως 6 ώρες (αναλόγως παροχής) στη δεξιά τάπα όποτε χρειάζεται.

Εξαιρετικό στην άσφαλτο, πάει και εκτός αυτής

Στον τρόπο που το Tucson PHEV διαχειρίζεται το οδόστρωμα πάντως, δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα. Η ανάρτηση είναι ένα «κλικ» σφιχτότερη για να ισοσταθμίσει το έξτρα βάρος, αλλά η αλλαγή δεν επηρεάζει ούτε στο ελάχιστο αρνητικά την ποιότητα κύλισης ή την άνεση. Το ισοπεδωτικό πέρασμα των υπολοίπων Tucson από τις ανωμαλίες χαρακτηρίζει και το plug-in hybrid, με την έλλειψη θορύβου από τον βενζινοκινητήρα (που ούτως ή άλλως δεν ακούγεται ιδιαίτερα) στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση να εντείνει τα επίπεδα ευφορίας των επιβατών. Η εναλλαγή μεταξύ ηλεκτρικού και θερμικού μοτέρ γίνεται ανεπαίσθητα, ενώ ίδια ομαλότητα παρουσιάζει και το 6άρι αυτόματο κιβώτιο στις αλλαγές σχέσεων.

Υπό πίεση θα απολαύσεις ένα αυτοκίνητο με υψηλότατο επίπεδο ικανότητας στις στροφές, που χαρακτηρίζεται από τις μικρές κλίσεις, την αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης (που ωστόσο είναι ελαφρύ όταν δεν βρίσκεσαι στο Sport) και την πρόσφυση. Η τετρακίνηση εξασφαλίζει την άψογη διατήρηση της γραμμής, ενώ αν υπάρξουν τυχόν παρεκτροπές φροντίζει το καλορυθμισμένο ESP να επαναφέρει την τάξη. Πολύ σπάνια, όμως, θα χρειαστεί η συμβολή του, κι αυτό μόνο για τον έλεγχο λίγης υποστροφής.

Αν τώρα ο οδηγός είναι φυσιολάτρης, μπορεί να αξιοποιήσει τα κάλλη της τετρακίνησης μακριά από την άσφαλτο. Τα 170 χλστ. της απόστασης από το έδαφος και το 50άρι προφίλ των ελαστικών, μαζί με τα προγράμματα οδήγησης (Snow, Mud, Sand), επιτρέπουν στο Tucson την πραγματοποίηση «χωματουργικών εργασιών», πάντα όμως έχοντας κατά νου πως μιλάμε για SUV του 2023 και όχι για Galloper.

(+) Σχεδίαση, εξοπλισμός, επιδόσεις, χώροι, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, λειτουργία υβριδικού συστήματος, κατανάλωση

(-) Ελαφρύ τιμόνι 

Καύσιμο
Ρεύμα + βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 αυτόματο
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
180/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
265/1.500-4.500
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
91
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
304
Συνδυαστική ισχύς (PS)
265
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
191
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
1,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
31
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.500
Πλάτος (χλστ.)
1.865
Ύψος (χλστ.)
1.650
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.680
Βάρος (κιλά)
1.818-1.924
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
558
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
66%
Επικουρικά συστήματα
70%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
48.690 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store