Tα γράμματα «DS» κουβαλάνε πολλή ιστορία για την Citroen. Προερχόμενα από τη γαλλική λέξη «Déesse», ήτοι «Θεά», και έχοντας ως παρακαταθήκη το αλησμόνητο ομώνυμο μοντέλο, που όρισε την γαλλική φινέτσα και αυτοκινητική τεχνοτροπία από τα μέσα της δεκαετίας του ’50 μέχρι τα τέλη αυτής του ’70, έχουν προσθέσει πολλά «παράσημα» πάνω από το «λοχιόσημο» του Andre Citroen.
Τόσα πολλά, που οι Γάλλοι αποφάσισαν να κάνουν ανεξάρτητα τα μοντέλα DS το 2018, δημιουργώντας την premium εναλλακτική στο εδραιωμένο γερμανικό status quo της κατηγορίας. Το DS 7 Crossback αποτελεί τον «στρατηγό» της επιχείρησης, υπηρετώντας ήδη ως επίσημο αυτοκίνητο του Προέδρου της Γαλλίας, Emmanuel Macron και ξεκινά μια ανάσα κάτω από τις 28.000 ευρώ (27.999 ευρώ) στην έκδοση Chic με τον 1.200άρη PureTech 130. Σε αυτά τα χρήματα αγοράζει κανείς πλήρες πακέτο ασφαλείας (αυτόματο φρενάρισμα, 7 αερόσακους, επαγρύπνηση οδηγού, City Safety) και εξαιρετικό άνεσης, από το οποίο λείπουν μόνο το σύστημα πλοήγησης, ο διζωνικός κλιματισμός και η μεγάλη οθόνη των 12,3 ιντσών στο ταμπλό.
Για αυτά θα πρέπει να απευθυνθείτε στην So Chic της δοκιμής μας, η οποία με τον 1.5 λτ. ντίζελ BlueHDi φτάνει τις 36.100 ευρώ με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (από 32.100 ευρώ η πετρελαιοκίνητη Chic). Το ανώτερο DS 7 Crossback So Chick εφοδιάζεται με τον 2λιτρο BlueHDi των 180 ίππων και 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ζητώντας 45.225 ευρώ. Οπότε καταλαβαίνουμε πως το γαλλικό crossover καλείται να ανταποκριθεί σε υψηλές προσδοκίες.
Επικίνδυνα ξεχωριστό
Από σχεδιαστικής σκοπιάς όχι μόνο ανταποκρίνεται, αλλά θέτει τα στάνταρ. Το επιβλητικό αμάξωμα των 4.573 χλστ. μήκους και 1.906 χλστ. πλάτους, σε συνδυασμό με το πελώριο «DS» στην τεράστια μάσκα και την ιδιαίτερη διαμόρφωση των φώτων ημέρας, αλλά και των πίσω φωτιστικών σωμάτων, ξεχωρίζουν το DS 7 Crossback μονομιάς από τον συρφετό των SUV. Η οροφή και το πλαίσιο των παραθύρων κατηφορίζουν έντονα στο τελείωμα, δημιουργώντας την αίσθηση του κουπέ και δένοντας αρμονικά με τους δυναμικούς ώμους των πίσω φτερών. Γενικά τόσο η επιβλητική του εμφάνιση όσο και τα σήματα της DS, γυρνούν πολύ έντονα κεφάλια που κυριολεκτικά κάνουν τον οδηγό να νιώθει αμήχανα.
Εσωτερικό διαμάντι
Κλείνοντας τη βαριά πόρτα, με το πολυπόθητο premium απόκομμα στο χαρακτηριστικό «γκουπ», έρχεσαι αντιμέτωπος με έναν εντυπωσιακό ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια κυριαρχική οθόνη αφής 12,3 ιντσών στην κεντρική κονσόλα και μια αριστοκρατική θέση οδήγησης, με το ύφασμα και το αφρώδες υλικό να κυριαρχούν.
Η σχεδίαση βρίθει μοτίβου διαμαντιών, με τους διακόπτες, τις επενδύσεις, τα γραφικά πίνακα οργάνων και συστήματος πολυμέσων να υιοθετούν την εν λόγω τεχνοτροπία. Ελαφρώς «φορτωμένο» κατά την γνώμη μας, αλλά συμβάλει στην ιδιαιτερότητα και τις premium εκφάνσεις του μοντέλου. Κάτι που θα ίσχυε για την ποιότητα των υλικών, αν το μαλακό μέρος που χρησιμοποιείται στο πάνω μέρος του ταμπλό υπήρχε σε μεγαλύτερες επιφάνειες. Επίσης, οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων είναι τοποθετημένοι εκατέρωθεν του λεβιέ ταχυτήτων, σε μια αντι-εργονομική διάταξη όπου ελλοχεύει ο κίνδυνος να πατήσεις το κουμπί του ηλεκτρονικού χειρόφρενου, αντί να ανεβάσεις το παράθυρο του οδηγού.
Οι χώροι από την άλλη, δεν θα μπορούσαν παρά να είναι προεδρικοί. Όχι μόνο λόγω Γάλλου ηγέτη, αλλά κυρίως του μεταξονίου των 2.738 χλστ. Πέντε επιβάτες θα απολαύσουν ανέσεις business class, δίχως να χρειαστεί να στριμώξουν τις αποσκευές τους. Τα 555 λίτρα του πορτμπαγκάζ, ωστόσο, θα μπορούσαν να είναι ευκολότερα προσβάσιμα με ένα χαμηλότερο κατώφλι. Επίσης, σε αυτοκίνητο που θέλει να συγκαταλέγεται στην ομήγυρη των premium και κοστίζει πάνω από 36.000 ευρώ στην πλούσια έκδοση, περιμένεις κουμπί για ηλεκτρικό κλείσιμο της πόρτας.
Ισοπεδωτική αρχοντιά
Όπως επίσης περιμένεις να διακρίνεται για την ποιότητα κύλισης, την ηχομόνωση και το αγόγγυστο φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Ειδικά όταν μιλάμε για Citroen -το πολυτελές παρακλάδι, δηλαδή- και, δη, την ναυαρχίδα της εταιρίας.
To DS 7 Crossback διασκεδάζει με τις προσδοκίες μας, εκπληρώνοντας τες με… γαλλική άνεση. Σε αντίθεση με τα αδελφά μοντέλα Citroen C5 Aircross, Peugeot 3008 και Opel Grandland X, πίσω δεν χρησιμοποιείται ημιάκαμπτος άξονας, αλλά πολλαπλοί σύνδεσμοι. Ο συνδυασμός με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και την ρύθμιση των αμορτισέρ, ισοπεδώνει τις κακοτεχνίες της ασφάλτου και δημιουργεί έναν θύλακα ευφορίας στην καμπίνα των επιβατών.
Διαβάστε επίσης: Οδηγούμε το Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130
Ούτε ο θόρυβος του 1.5 BlueHDi καταφέρνει να εισχωρήσει, ο οποίος καταλαβαίνεις ότι δεν είναι λίγος όταν κατεβάσεις τα παράθυρα. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζουν οι 130 ίπποι και τα 300 Nm είναι καλές (10,8 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, 195 χλμ./ώρα τελικής), όμως τον νιώθεις ελαφρώς ράθυμο στις χαμηλές στροφές. Σε αυτή την αίσθηση συνεισφέρει και η σχετικά «μουδιασμένη» απόκριση στο γκάζι, την οποία ισοσκελίζει η κλιμάκωση του κιβωτίου με τον ευμεγέθη και σαφή λεβιέ.
Αν και προορισμός είναι η άνεση, ως γνήσιο τέκνο της γαλλικής σχολής το DS 7 Crossback δεν θα αρνηθεί την επιθετική πολιτική στις στροφές. Τα μεγάλα ελαστικά 235/55 R18 εξασφαλίζουν αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, η ρύθμιση της ανάρτησης φροντίζει ώστε αυτή να μην διαταράσσεται από κοψίματα και καρούμπαλα στον δρόμο, την στιγμή που οι πολλαπλοί σύνδεσμοι τροχιοθετούν τον πίσω άξονα, εφόσον το ζητήσει ο οδηγός με τιμόνι ή φρένο. Τα φρένα είναι ανθεκτικά και δυνατά με την σειρά τους, αλλά έχουν κομμάτι αυξημένη νεκρή διαδρομή.
Εκτός της ασφάλτου το DS 7 Crossback κινείται διπλωματικά. Ναι μεν διαθέτει 190 χλστ. απόστασης από το έδαφος και ασφαλές προφίλ στα ελαστικά, ωστόσο δεν παύει να είναι αμιγώς εμπροσθιοκίνητο – έστω και με τις 3 διαφορετικές λειτουργίες του Drive Mode (χιόνι, λάσπη, άμμος). Τέλος, όλα τα ανωτέρω συνδυάζονται με μια πολύ καλή τιμή μέσης κατανάλωσης, στα 6,9 λίτρα/100 χλμ.
+ Σχεδίαση, άνεση, διαφορετικότητα, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, θέση οδήγησης, κατανάλωση
– Τιμή, τράβηγμα κινητήρα χαμηλά, εργονομικές ατέλειες στο εσωτερικό