Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi

H πρακτική και SUV εκδοχή του Citroen C3 βρίσκεται πια μια πενταετία μαζί μας, έχοντας ανανεωθεί πέρσι και παραμένοντας πέρα για πέρα επίκαιρο. Το C3 Aircross συνεχίζει να παρέχει ένα ολοκληρωμένο πακέτο παροχών για μια οικογένεια, με τους κινητήρες PureTech και BlueHDi να προσφέρουν την -όχι τόσο συχνή πλέον- επιλογή μεταξύ βενζίνης και ντίζελ.

Το Β-SUV της Citroen εκκινεί από τις 21.950 ευρώ με τον 1.2 PureTech των 110 ίππων και τις 24.100 ευρώ με τον 1.500άρη ντίζελ, διαθέτοντας αρκετό πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- air condition, 6 αερόσακους, cruise control, πακέτο συστημάτων ασφαλείας και σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, αλλά όχι ζάντες αλουμινίου. Αυτές, μαζί με τη διχρωμία αμαξώματος-οροφής, τις μπρονζέ λεπτομέρειες σε καθρέπτες-εμπρός προφυλακτήρα και τον αυτόματο κλιματισμό ανήκουν στα στάνταρ της έκδοσης C-Series, με τιμή 22.800 ευρώ για το βενζινοκίνητο και τις 25.000 ευρώ για το ντίζελ – 850 και 900 ευρώ παραπάνω, άρα και σαφώς πιο συμφέρουσες προτάσεις.

Γνώριμη εικόνα, εκφραστικό εμπρός μέρος

Η περσινή ανανέωση δεν άλλαξε δραματικά την αισθητική του γαλλικού κόμπακτ SUV, καθότι ούτως ή άλλως είχε προσωπικότητα η σχεδίασή του. Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και τα μικρότερα φωτιστικά σώματα, που ενσωματώνονται πιο αρμονικά και αποτελούν συνέχεια της αναθεωρημένης μάσκας, με τα LED ημέρας να συνεχίζουν από πάνω τους. Το μαύρο χρώμα στις κολώνες και την οροφή δημιουργούν όμορφη αντίθεση με το αμάξωμα, ενώ ιδιαίτερη πινελιά συνιστά το ζωγραφιστό στόρι στην πίσω κολώνα, που δίνει χρώμα στο ανάλογο κρύσταλλο και χαρίζει επιπλέον φωτισμό στην καμπίνα.

Άπλετοι χώροι και ορατότητα εντός

Στο εσωτερικό βρίσκει την υγειά του όποιος αναζητά χώρους, πρακτικότητα και ορατότητα. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και το κρύσταλλο στις εμπρός κολώνες εκμηδενίζουν τις τυφλές γωνίες και καθιστούν πανεύκολο το χειρισμό του αυτοκινήτου, ακόμα και σε πολύ στενά σημεία. Ίδια, εξαιρετική, εικόνα και σε θέμα ευρυχωρίας, όπου 4 ή 5 επιβάτες θα φιλοξενηθούν στα πολύ άνετα καθίσματα και θα φύγουν για διακοπές, βολεύοντας απροβλημάτιστα τις αποσκευές τους στα 410 λίτρα του πορτμπαγκάζ. Η ευρυχωρία του C3 Aircross θυμίζει εκπρόσωπο από την αμέσως επόμενη κατηγορία, παρότι μιλάμε για αυτοκίνητο που δεν φτάνει ούτε τα 4,2 μέτρα σε μήκος (4.160 χλστ.). Οι θήκες μικροαντικειμένων σου λύνουν τα χέρια, ιδίως οι βαθιές «τσέπες» στις πόρτες και η εσοχή στο ταμπλό, από τη μεριά του συνοδηγού, που σε γλιτώνει από το να ανοιγοκλείνεις το ντουλαπάκι συνεχώς.

Αντίθετα, εργονομικό ατόπημα συνιστά η απουσία κουμπιού για το σύστημα start-stop, που σε αναγκάζει να ψάχνεις στα υπομενού του infotainment αν θες να το απενεργοποιήσεις/ενεργοποιήσεις. Η οθόνη αφής των 9 ιντσών (στην έκδοση της δοκιμής) τουλάχιστον είναι πανεύκολη στη χρήση και ανεβάζει σκαλοπάτι το διάκοσμο , ο οποίος χαρακτηρίζεται από τα σκληρά και γεροδεμένα πλαστικά, το παραλληλόγραμμο μοτίβο των αεραγωγών και το καμπύλο του ταμπλό.

Ό,τι πρέπει ο 1.5 Blue HDi

Μιλώντας για ταξίδια και άνετες μετακινήσεις, δεν γίνεται να μην εκθειάσεις τον τετρακύλινδρο ντίζελ των 1.499 κ.εκ. Δυνατός από χαμηλά, με 250 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. και ορθά απλωμένη κλιμάκωση στο 6άρι κιβώτιο (που υστερεί σε αίσθηση και ο επιλογέας έχει μεγάλες διαδρομές), σου επιτρέπει να πιάνεις ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου και να τις διατηρείς με το 1/4 της διαδρομής του πεντάλ, δίχως να χρησιμοποιείς τα 110 άλογα στις 3.750 σ.α.λ. Διαδικασία που κρατά εξαιρετικά χαμηλά την κατανάλωση, εμφανίζοντας νούμερα έως και στα 4,2 λίτρα/100 χλμ. σε τέτοιες συνθήκες!

Με μικτό στυλ αναμενόμενα ανεβαίνει, αλλά και πάλι διατηρείται στην εντυπωσιακή μέση τιμή των 5,6 λίτρων/100 χλμ. Πρακτικά, το ρεζερβουάρ των 45 λίτρων μπορεί να προσφέρει πάνω από 800 χλμ. Αναλόγως προορισμού, δηλαδή, είναι δυνατόν να πας και να έρθεις από τις καλοκαιρινές εξορμήσεις με ένα γέμισμα! Η εξαιρετική κατανάλωση του C3 Aircross δεν επιτυγχάνεται εις βάρος των επιδόσεων. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε μόλις 10,7 δλ. και η τελική αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα, ενώ ταυτόχρονα παρατηρείται πλήρης αδιαφορία από το αυτοκίνητο για το φορτίο βάρους. Ακόμα και «τιγκαρισμένο», δεν αντιμετωπίζει το παραμικρό πρόβλημα είτε σε εθνική οδό είτε στις αυξομειώσεις ταχύτητας που επιβάλλει ένας επαρχιακός δρόμος, συνοδευόμενος και από τις ανάλογες ανηφόρες.

Χιλιόμετρα κάθε μέρα, όλη μέρα 

Σε πλήρη συνάρτηση με τον κινητήρα, ανάρτηση, καθίσματα και ηχομόνωση μετατρέπουν την καταγραφή χιλιομέτρων σε αναζωογονητικό περίπατο. Χαμηλά επίπεδα θορύβου από παντού, πολύ καλή απόσβεση ανωμαλιών, ομαλότητα στο πέρασμα από κατσαρό οδόστρωμα και ελαστικότητα κινητήρα σε προσκαλούν για απόδραση, όσο το δυνατόν πιο μακριά γίνεται από την καθημερινή παράνοια των αστικών κέντρων. Ο BlueHDi κάνει αισθητή την παρουσία του πάνω από τις 2.400-2.500 σ.α.λ., αλλά δεν χρειάζεται να τον δουλεύεις εκεί (οπότε δεν τον ακούς), τα ντεσιμπέλ του αέρα μένουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία εκτός (παρά τους μεγάλους καθρέπτες) και η ανάρτηση λειτουργεί ως «ατμοσίδερο», διορθώνοντας τα τσαλακώματα των ελληνικών δρόμων.

Για όλη αυτή την άνεση και την ποιότητα κύλισης χρειάζεται ένα μικρό αντίτιμο, στις στροφές. Το C3 Aircross δεν κωλώνει να στρίψει με πολλά χιλιόμετρα, όμως η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, η μπόλικη απόσταση από το έδαφος (178 χλστ.) και το αρκετά υψηλό κέντρο βάρους επιφέρουν κλίσεις. Όχι σε υπερβολικό βαθμό, αλλά τόσο ώστε να σου δώσουν σήμα να ελαττώσεις ρυθμό. Ούτως ή άλλως το κάνεις, λόγω καθισμάτων. Μπορεί να είναι εξαιρετικά άνετα, όμως δεν διακρίνονται για την πλευρική τους στήριξη. Το αντίθετο ισχύει για τα φρένα, που εμφανίζονται με απρόσμενα ακριβές πεντάλ και πολύ καλή απόδοση, ενώ καλή είναι και εκείνη του συστήματος διεύθυνσης. Όσο άμεσο περιμένεις, αλλά ένα «τσακ» βαρύτερο και με πληροφόρηση που θα την ήθελες παραπανίσια.

(+) Κινητήρας, κατανάλωση, χώροι, άνεση, ποιότητα κύλισης
(-) Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, πλευρική στήριξη καθισμάτων

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
178
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
122
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.160
Πλάτος (χλστ.)
1.756
Ύψος (χλστ.)
1.637
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.604
Βάρος (κιλά)
1.280
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
410
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
82%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
24.100 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store