Το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην Ευρώπη, το VW Golf διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων, όπως ντίζελ, βενζίνης, plug-in hybrid, φυσικού αερίου και ηλεκτρικό. Μεταξύ αυτών ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον αγοραστή έχει και ο 1.0 TSI με τους 110 ίππους που δοκιμάζουμε (η βασική έκδοση έχει 85 ίππους), με το διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο DSG7.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Volkswagen T-Roc 1.0 TSI 115 PS
Η εν λόγω έκδοση έχει τιμή εκκίνησης τα 21.900 ευρώ (το 5θυρο), ενώ με το μηχανικό κιβώτιο πωλείται από 20.400 ευρώ. Ο στάνταρ εξοπλισμός από την αρχική έκδοση Comfort είναι υπερπλήρης και περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, συν ζάντες αλουμινίου, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, αισθητήρες φωτεινότητας και βροχής, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών κ.λπ.
Σβέλτες επιδόσεις από τον 1.000άρη TSI
Ο γνωστός 1.0 TSI κινητήρας των 110 ίππων που τοποθετείται σε διάφορα μοντέλα του ομίλου Volkswagen ταιριάζει κατάλληλα και στο αμάξωμα των 1.161 κιλών του Golf, προσφέροντας σβέλτες επιδόσεις και λογική κατανάλωση καυσίμου. Το 3κύλινδρο turbo, άμεσου ψεκασμού μηχανικό αυτό σύνολο με το DSG7 προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 196 χλμ./ώρα, ανεβάζει με ευκολία στροφές και είναι σε θέση να διατηρεί γρήγορους ρυθμούς χωρίς να «λαχανιάζει». Όσον αφορά τη λειτουργία του υπάρχει μια μικρή τραχύτητα στις πολύ χαμηλές στροφές (περίπου μέχρι τις 2.000 σ.α.λ.) όπου ο κινητήρας δουλεύει περισσότερο στις αστικές μετακινήσεις με την επιλογή D στο πολύ καλό σε αμεσότητα και ομαλότητα στις αλλαγές DSG 7. Με την επιλογή S, ο 1.0 TSI 110 PS λειτουργεί σε πιο υψηλές στροφές και είναι πιο πολιτισμένος, ενώ σε κάθε περίπτωση ο θόρυβος δεν ενοχλεί τους επιβάτες και η μακριά 7η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε ένα ταξίδι. Τέλος, κατανάλωση σε μεικτές πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται στα 7,0 λτ./100 χλμ.
Ασφαλές και άνετο στην οδήγηση
Το Golf 1.0 TSI 110 PS κερδίζει αμέσως την εμπιστοσύνη του οδηγού του, αφού εμπνέει ασφάλεια σε κάθε διαδρομή, είναι άνετο και με θετική αίσθηση. Η κατάλληλα ρυθμισμένη ανάρτησή του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω φιλτράρει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και προσφέρει πολύ ποιοτική κύλιση. Στον αυτοκινητόδρομο το μικρομεσαίο Volkswagen ταξιδεύει ξεκούραστα και με υποδειγματική σταθερότητα σε γρήγορους ρυθμούς, ενώ στις στροφές το αμάξωμά του παρουσιάζει λογικές κλίσεις, αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και ουδέτερη συμπεριφορά. Επίσης, το τιμόνι έχει σωστό βάρος τόσο κατά την αστική κίνηση όσο και σε υψηλές ταχύτητες και τα φρένα είναι αποτελεσματικά στην σκληρή χρήση.
Εσωτερικό χωρίς ψεγάδια
Στον θάλαμο των επιβατών του Golf δεν υπάρχει κάποιο αρνητικό στοιχείο, αφού όλα είναι σωστά «τακτοποιημένα». Μόνο η σχεδίαση δεν έχει κάποιο ξεχωριστό στοιχείο, ωστόσο αυτό είναι κάτι υποκειμενικό και εν τέλει λειτουργεί υπέρ της πρακτικότητας και της εργονομίας. Ο οδηγός του Golf θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα προσαρμοστεί γρήγορα με τις θέσεις και τις λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων. Το βλέμμα εστιάζει κυρίως στη μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος infotainment Composition Media (στάνταρ στις εκδόσεις Generation και Highline) και στον πλήρως ψηφιακό και διαδραστικό πίνακα οργάνων Active Info Display με οθόνη TFT 12,3 ιντσών (έκδοση Highline). Την άρτια εικόνα σε επίπεδο κατασκευής ενισχύει το παχύ αφρώδες υλικό που καλύπτει ολόκληρο το ταμπλό, η προσεγμένη συναρμογή και το φινίρισμα. Σε επίπεδο χώρων, το Golf είναι πολύ άνετο τόσο στο εμπρός τμήμα της καμπίνας όσο και στο πίσω, όπου οι φιλοξενούμενοι απολαμβάνουν πολύ χώρο για τα πόδια τους και αρκετό σε ωφέλιμο πλάτος και ύψος. Πλήρως εκμεταλλεύσιμο και με μεγάλο άνοιγμα είναι το πορτ μπαγκάζ των 380 λίτρων.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Volkswagen Golf 1.6 TDI
(+) Ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, χώροι, άνεση, ποιότητα κύλισης, ηχομόνωση, πλήρης στάνταρ εξοπλισμός, ασφάλεια
(-) Τιμή, τραχύτητα κινητήρα στις χαμηλές στροφές